440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    Mitehä lie käy tämän kans..
    [​IMG]
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    K-palkkia on tosiaan kohtuu helppo muokata jolloin tilaa saa eteenpäin. Ton syvähelmasen lohkon ja noiden kompromissipohjien kanssa loiskelevy on helppo ja toimiva ratkaisu, mut esimerkiks mopar perfin omaan teen ite sekä enempi et isommaks slotteja. Meil on öljypohjan tilavuus n. 8 litraa eikä oo kovin syvä. K-palkkia on muokattu aika raskaalla kädellä, simpukan ja apusimpukan välinen alue on tehty kehikkoputkesta. Siin on kokopitunen kickoutti apparin puolella, iso kolo apusimpukalle ja suht mielenkiintonen sisäpellitys, eikä lohkon ja pohjan väliin tulevaa loiskelevyä. Isommankin siitä sais, eteen tullutta lisätilaa ei oo kauheesti hyödynnetty.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä siellä pitää jonkunlaista loiskesuojaa olla, joko erillinen tai öljypohjan yhteydessä. Voihan sen tietysti valmistaa itsekin, hyvä systeemi sekä kerää öljyroiskeita että suojaa pohjaa pitkin valuvaa öljyä kampuran "viimalta".

    Nokkana sulla oli xe274 jossa on ihan nykyaikainen profiili, joskin ne HiLift-versiot joita ehdotettiinkin, olis vähän parempia tollaseen koneeseen. Se esillä ollut Edelin nokka on jopa nykyistä huonompi. Paljos sulla on puristuksia?

    Kun autolla on painoa 2.3 tonnia yhdessä pitkän perävälityksen kanssa niin pelkkää nokkaa vaihtamalla on turha odottaa hurjaa piristymistä, vaikka huipputeho nousisikin.
    Paras yksittäisellä muutoksella saatava piristysruiske on välityksen tiuhentaminen.
     
  4. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nyt en enää muista aivan tarkkaan mitä laskin, mutta 10- 10,5 välille se tais asettua.
    Ymmärrän kyllä tuon paino ja välitysasian. Välitys on tietoinen valinta, kun harvoin tulee vain tuossa kaupungilla pyörittyä. Matkaa on mukavampi ajella harvalla perällä.

    Ei minulla mikään pakkomielle ole tuota nokkaa vaihtaa, mutta jos se on liian pieni niin kai sillä jonkin asteisen parannuksen saa. sehän on halpa viritys jos 300 euron panoksella huomaat jotain eroa :lol:
    Jossain jenkkifoorumissa joku vertasi xe274:sta 500:ssa koneessa "RV-camiksi" Sen verran vähän kokemusta noista etten osaa itse sanoa tuon paikkansapitävyyttä.

    Tässä yritän tehdä jonkinlaista kompromissia tuon auton ja koneen suhteen.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos siellä maantiellä ajetaan ja välitys pysyy, niin ei sitä nokkaakaan sitten kannata vaihtaa. 300€ virityksellä saa korkeamman maantiekulutuksen.
     
  6. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tämähän on mahdollista. Sen tekee myös tiheämpi välitys.

    Myös liian loiva kone nostaa kulutusta: Vakiona reilu 30, nyt 16.

    Se ei pelaa joka pelkää. :poff:
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei oo kyllä paha.
    Ja varmasti mukavia kilometrejä :D
     
  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Meinasin toistaseks ajella mekaanisella bensapumpulla, mut mulla on Compin Drag- sarjan mek rullanokka. Tarviiks se käyttötappi laittaa nyt sitten sellainen jossa on nokan puoleinen pää pronssia/yms? Mitä käy jos ajan vakiolla?
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Se nokan rebkas kait kuluu. Tai sit toisinpäin, en suosittele kun vaihtoehtojakin on
     
  11. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Mulla on muutaman vuoden ollu 383:ssa miedon (xe256) nokan kanssa 1.6 suhteella vastaavat "eri valmistajalta". Mun omat tuli muistaakseni KMJ merkkisenä, mutta aivan samoilta kiinan tekeleiltä nuo itse keinut näyttää.

    Sisäänajon yhteydessä yks säätöruuvi oli katkennu ja ruuvejä lähemmin tarkasteltuna kaikki oli karkastu pilalle. Eli silminnähtäviä säröjä kaikissa ruuveissa. En saanu mitenkään järkevästi hommattua parempia joten sorvailin satsin billetti ruuveja ja lämpökäsittelin ne töissä. Toistaseks on kestäny ja toiminu...

    Tuossa myyntikuvassa olevat ruuvit/mutterit on erinäköiset kuin ne jotka mun keinuissa tuli eli tiedä vaikka se ongelma olis poistunu.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pankaa poijaat Cranen tai Iskyn ductile ironeja. Täysiä sarjoja saa 150-250 eurolla ja taatusti kestää kovemmatkin paineet. Ei oo rullapäiset, mutta so what.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos jollain on ylimääräsenä tommosta pronssipäistä pa-pumpun käyttötappia nii saa laittaa yyveetä.. Teen ite kyllä summitille lähiaikoina tilausta mut jos sattuis ennemmin löytymään.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Löytyyhän noita Us-Partsistakin.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Täytyypä sieltä kysyä ensin! En edes tajunnut ekaks että mähän tarvin ton erilaisen kun ei oo tullu mek pumpulla ajeltuu herran aikoihin.
     
  16. sbm396

    sbm396 Gearhead

    mulla oli kerran kulunu tuo tappi ihan laahurinokan kanssa alko täyskaasu kiihdytykses nykiin kun tappi ei enää ylettäny riittävästi tökkiin pumpun vipua
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Sieltäpä löyty ihan nettisivultakin katsoessa, täytyypi ostella pois.
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mistäs näitä saa tähän rahaan?
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Itse olen ostanut noita sarjoja mopartsista ja ebaysta.
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    En minä vaan löytänyt.
    Tilasin nyt kuitenkin sarjan noita teräksisiä rullavippoja. Alumiiniset epäilyttää liikaa.
    Katsotaan miltä näyttää. jos laatu ei miellytä niin teen vaikka kaulanauhan.

    Mikäs tuonne ebayhin on tullut kun oli pakko maksaa "Import charges" ?

    Toivottavasti tulee sitten tullin läpi.

    Nokaksi tulee nyt tuo C-bargen suosittelema 21-228-4. Jenkkisaiteilla joku muukin tuntui sitä jollekulle muullekin suosittelevan.

    Öljypohjan teinkin jo ja loiskelevykin tulee. Pickuppeja on muutamaa erillaista tuossa odottamassa.

    Tekis mieli laittaa tuo johonkin keveämpään koppaan, mutta kokeillaan nyt vielä tuossa lossissa. :D
     

Kerro tästä muillekin!