SBM 408??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite ku joskus ajeli striittiä ilman mitään trans breikkejä sun muita, niin torque strappi autto reaktioaikoihin Pro kuusella!
     
  2. F-body

    F-body Gearhead

    Tuohon vielä et mulla joutu kääntämään myllyä paikoilleen kerran kaks kesässä, kun kierty etupalkissa vaikka kuinka olis raivolla kiristänyt. Vanhemman malliset moottorin kumityynyt nääs.
     
  3. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Täytyy ny tähän pistää, et tollasen 408 motilla ois tarkotus sutata ens suvena.
    Jonkinlaista hahmotelmaa oon osien suhteen tehny, enää ei tarttis ku ostaa ne ;)
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Stroukkiakseli vaan sisään kun sulla on muuten sopivat kamat isoon voimaan.
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Takomäntää ja teräsaksila hveivit ja rullanokka olis tarkotus pistää tohon seuraavaks ja proformerin tuplapumppu ainakin 850. Ruttua tulis 11.5
     
  6. 69

    69 Gearhead

    Onko hyvä laittaa k-palkkiin kumia vai laittaisko sinnekkin uniballssin? Saishan se koppa vähä hemppua tyhjäkäynnillä.. Noita uniballsseja saa muuten 15 euroon ikh myymälöistä ne on siellä nivelvarsi nimellä, laakerikauppojen vastaavat, toki laadukkaampi mutta kalliita. Noi on 12mm. http://www.ikh.fi/tuotehaku/NIVELVARSI
    [​IMG]
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Älä tota kumia ainakaan laita, se repee vulkanoinnistaan paljon helpommin kun se koneen kumityyny. Jos laitat jonkun kumisysteemin niin sit sen tyyppisellä ratkasulla niinku vakajatangon päissä on, eli kiinnityspisteen molemmin puolin kumi ja läpipultti.
     
  8. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tuo pultti siis ei mee läpi tost kumista?
     
  9. 69

    69 Gearhead

    Ei kun siihen on vulkainoitu pultit molempiin päihin. Mutta ei sit käytetä sitä jos ei kestä. Eli iskari/koiranluu tyyppiset kumit alapäähän tai vaan toi uniball. Välitanko 12mm kierretankoo.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miul on moparin etuvakaajasta kumit, tosin se on runkopalkissa kiinni ja siitä menee vanttiruuvi kanteen. Toi on vissiin tarkoitus laittaa K-palkkiin kiinni??
     
  11. F-body

    F-body Gearhead

    Mulla on Volvo 240 vakaajatangon kumit 10mm kierretangolla ja sit vielä semmonen oikee/vasen kierreholkki kiristykseen. Kannenpäässä olevasta pultista kiinni etupalkin kiinnityshaarakkeiden väliin hitsattuun paksuun latikkaan kun palikat sovittelee niin vastustaa hyvin vääntöä. Kadulla pikkusen löysää ja stripille katuslikseillä kireempään. Motonetistä yhteensä pari kynppiä. Toimii.
     
  12. F-body

    F-body Gearhead

    Blacklist kamaa?
     
  13. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Heh hee kylhä siel voi käydä haastaa millä vaan kymppisijan :) Kaasut vois laittaa viel kyytipojaks ;)
    Tol nykyisel motil muuten kävin rullillaki ajelee ja niinku sanosit petyt kumminki.
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mää tei tommose ja kai toi paree on ku ei mittää...

    [​IMG]
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

  16. mopster

    mopster Gearhead

    Koneistuksien mittatarkkuuksissa on eroa, jos ostaa sen halvimman niin laatu on sen mukainen. Yleinen vika on semmonen että kaulan mitta on keskeltä pienempi kun reunoilta, ja tommonen on myös hankala korjata. Scatin akseli on kyllä ihan hyvä valinta, ne on laadultaan keskimäärin ihan hyviä.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Parhaina noista "halpisaksiloista" pidetään K1:stä, Molnaria ja Calliesin comp staria.
     
  18. fury poika

    fury poika 3rd gear

  19. tabs

    tabs Gearhead

    Nokka suosituksia itsekkin olisin vailla. Kokoonpano seuraava:
    -68 b-body
    414cid, Eaglen valu akseli ja veivit
    Diamondin männät, joku 9,6 ruttua.
    Edelin kannet vakiot
    Proform 66869 1,5 rullavipat
    Airgap, StreetDP 750 holley
    Hooker super compit, 3" rännit.
    Msd yms...
    727+tci super street fighter about 3500 stall
    8 3/4 3.55, renkaat ~26"korkeat (275/40/17)

    Nykyinen nokka on hydy laahuri Compin Purple plus
    PP284H @.050 239/246 Lift .484

    Haluttais siirtyä mekaaniseen rullaan, about samalla ränttätäntän määrällä
    Mutta ameriikan joe:n sanoilla more area under curve...

    Auto ihan cruisailu käytössä, satunnaisia nilkan ojentamisia lukuun ottamatta. 8)

    Itse pähkäillyt esim Compin XR280R http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=688&sb=2
    Tai Lunatin vastaavaa pikkasen enemmällä nostolla
    .050 243/249 nosto .578/.585
    http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1552&gid=290

    Oisko näissä järkee? Nykyisen nokan kanssa ollut tarpeeksi ongelmaa nostajien yms. kanssa.
    Entä nuo Proform vipat, uskaltaako vielä luottaa, vai pitäisikö nekin päivittää?(max lift 0.600 max open pressure 500lbs)
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Entä ne Eaglen valuakseli ja veivit?
     

Kerro tästä muillekin!