GM LS-moottorityypit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rl, 1.10.2013.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Mitenhän mahtaisi Hotcam toimia lähes vakiossa LS-1 pannussa
    Voiko muijan laittaa kauppareissulle kaupunkialueella?
    Toimiiko vakioturbiinin kera?
     
  2. rl

    rl Gearhead

  3. rl

    rl Gearhead

    Onkos jollakin kokemusta orggis johtosarjan ja ECU:n karsimisesta? Jotkut romikset nimittäin tarjoavat "standalone modification" muutostyötä piuhoille vaivaiseen 500$ hintaan...

    Netistä löytyy äärimmäisen sekavia ohjeita aiheeseen liittyen, joten ajattelin et olisko jollakin olemassa hyvät ohjeet, jonka avulla esim LQ4/9 moottorin piuhasarjan saisi karsittua, siten ettei katoa mitään tärkeetä moottorin ohjausjärjestelmästä?
     
  4. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Mikey_ 23.07.2013 18:49 (Re: Älkää vaan suunnitelko näitä LSx moottoreita käyttävänne)
    Tulokasjostain, Rekisteröitynyt: 29.07.2010 10:38, Viestit: 49
    Mikäli joku kaipailee johtosarjaansa muutoksia, niin yv:tä vaan tulemaan.

    Normaalit muutokset:
    - ylimääräisten piuhojen poisto
    - johdotukset nopeus- ja kieppimittarille
    - Vikavalon johdotus
    - OBD2-pistokkeen asennus
    - Automaatteihin turbiinilukon ohjaus
    - Sähköflektien johdotukset. (trukkikoneissa ei valmiina omaa pinniä näille)
    - P/N kytkimen johdotus

    Tarvittaessa voin johdotella releet ja sulakeboksit myös valmiiksi. Custom-mittaiset johtosarjat onnistuu myös.

    Myös ECUjen ohjelmointia, mikäli laittaa purkkinsa johtosarjan mukaan.

    -Ajoneston poisto
    -Saastelaitteiden poisto
    -Takalambdat
    -Rengaskoon muutokset
    -Perävälityksen muutokset
    -Torque managmentin poisto/vähennys
    -Vaihtopisteiden muutokset
    yms.

    Kiinnostuneet voipi laittaa yv:tä tai soittaa 0407432549.
    Camaro IROC-z28 LSx
     
    timopajala tykkää tästä.
  5. junkarnold

    junkarnold 1st gear

    Vähän mainosluontoisena kommenttina voisin mainita, että mulla olis 2 kpl Hummerin LQ4 konetta kaupan. Molemmat palaneista autoista. Pahemmin palanut on vielä kiinni keulalla. Toinen kone on irrallaan ilman apulaitteita, sylinterit täynnä öljyä ja keinuvipuakselit löysättynä. Parhaiten tavoittaa 0400 763514
     
  6. rl

    rl Gearhead

    Nonni, nyt sitten olisi saapunut ensimmäiset hankinnat perille ihmeteltäväksi.

    Täytyy kyllä sanoa että on LS-tekniikka vähäsen kehittynyt kuuskytluvulta... Varsinkin tuo LS3 yläkerta näyttää erittäin hyvältä.

    Tarkoituksena on tulevana talvena rakentaa, joko kireähkö vaparimotti tai jos aivan levottomaksi rupeaa, niin sitten ahdinmoottori.

    Mainonnan vuoksi sanottakoon että nämä hankinnat olisivat myynnissä, kun taidan hankkia tulevaisuudessa lisääkin näitä jos kysyntää vaan riittää.

    Moottori: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1803704
    Kannet: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1803743
    Imusarja: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1803730
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

  8. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Jep Jep. Olen noita Lsx koneita pääkaupunki seudulla välittänyt eteenpäin ja itsellä myös käytössä. Hyviä koneita, bensaa säästyy. Näin mainoksena myös :rotfl:
     
  9. rl

    rl Gearhead

  10. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Rapakon takaa löytyy noita 5.3 vortec aika edullisesti. Eikä rakennus sarjatkaa päätähuimaa.
    Ilmeisesti 2001-06 kansi vaivoja mutta vain joissakin.

    Kaippa tollasen sais pultata vaikka mihin vanhempaan laitteeseen jos vähän kuristaa?
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead


    Oli muuten ruotsissakin aika hyvin tarjontaa 5.3:sista, bildelpasen vaimikäseoli.
     
  12. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Kansivaivat koskevat castechin valamia kansia, jotka tuppaavat halkeamaan. Valmistusmääriin nähden on aika hyvä tsägä, jos sattuu huonoa valua olevat hatut saamaan koneensa mukana. :wink:

    Tässä GM:n tiedote asiasta:

    http://ww2.justanswer.com/uploads/Blueg ... ss_5.3.pdf
     
  13. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Mulla nyt jenkeistä tullut LSx 4,8 l toiminut vuoden ajettu noin 20.000.- km kiekuu hyvin, jos vertaa vanhan liiton mottiin. Mukava ajella ottaa kierroksia, vähän polttoainetta! Suosittelen.
     
  14. G-Men

    G-Men 1st gear

    Tere!

    Kertookapa viisaammat mitäs eroa tuollaisella lSx 4,8 l moottorilla on LR4 4,8 l moottoriin? Sellainen LR olisi tuossa tyrkyllä, mutta onko kannattavaa sellaisen hankinta?
     
  15. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear


    Lyhyesti sanottuna; ei mitään.

    Ei ole olemassa mitään LSx 4,8 moottoria. LSx on vaan yleisesti käytetty nimitys gen3 ja gen4 moottoreista. Näitä ei pidä sekoittaa GM:n LSX-cratemoottoreihin, jotka ovat taasen ihan eri asia.

    4.8 LSx on siis LR4.
    5.3 LSx voi olla esim. LM7, L59, LM4, tai L33.
     
  16. G-Men

    G-Men 1st gear

    Kiitos tarkennuksesta. Onko tuossa LR4 koneessa vakiona millaiset puristukset, takomännät, alukannet ja millaiset veivit?
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    LSX on coolin kuuloinen kirjainyhdistelmä, siksi "kaikki" perus rautalohokoiset trukkimosat on lsx motteja. Sit noi sporttivehkeistä tutut alumiinilohkoiset ls1,2,3, 7 jne kulkee niiden omilla nimillä yleensä.
     
  18. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Puristuksia on 9.5, alukannet ja valumännät. Tuo 4.8 on käytännössä muuten sama, kuin 5.3, mutta lyhyempi isku ja vastaavasti pidemmät kanget.

    4.8 männät on tasalakiset, 5.3:ssa montullista mallia. -04 asti prässätyt männäntapit ja uudemmissa kelluvat.

    Pirun kestäviä moottoreita ja osat on halpoja.
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tätä minäki olen ihmetelly kun LQ9 kone ui valtameren yli suomeen niin siitä tulee LS moottori. Eikä niissä kuitenkaan ole montaakaan samanlaista osaa.
     
  20. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tuo LSx on Suomijuttja, jenkeissä tuntuvat puhuvan vaan Gen3 tai Gen4 koneista.

    Oikea LSX on tosiaan vähän oma maailmansa Chevrolet Performancen oma rautalohko 6-pulttisilla kansilla. Normi 9.24 dekkitaso tai korkeampi 9.72". 6 kannenpulttia /sylinteri vs 4 normaali LS, 8 pulttinen kampura vs 6. Muuten osat aikaslailla tarkkaan yhteensopivia LQ / LS mottien kanssa.
    Löytyy 376 vaparimottia, ahtokäyttöön tehtyä tai 454 vähän miedompaa 620hp tai kireämpää 750hp lsx454r mottia. Tall deck lohkoon saa tehtyä +500cid koneen.

    http://www.jegs.com/p/Chevrolet-Perform ... 8/10002/-1

    Itse arvoin juuri erittäin vakavasti, jatkojalostanko nykyisen ahdetun LS3 kestämään vähän enemmän voimaa, vai luovunko ahtimesta ja hommaan tuon 454, vaiko teenkö vielä isomman jälkituotanto alulohkoon, DART tai RHS, jälkimmäiseen ainakin sai myös yli 500cid. Päädyin kuitenkin kokeilemaan vielä onneani keskipakoahtimen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!