350 lohkon vauriot.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Batman, 27.10.2014.

  1. Batman

    Batman Gearhead

    Veneen 350cid koneesta irtosi kesällä dampperin ulkokehä ja tuloksena oli kuvien mukaista jälkeä:
    http://aijaa.com/9OSvvh
    http://aijaa.com/Aks0iz
    http://aijaa.com/FGDlJg
    http://aijaa.com/QbTDEe
    http://aijaa.com/PoKXe7
    http://aijaa.com/4KWstM
    Kampura, veivit ja männät on romua mut uskaltaisko lohkoa vielä käyttää? On kuitenkin ollu aika rajut voimat kyseessä kun laakerit on noin kärsineet ja runkopukki katkennut. Katkenneenkin pukin pulttien kierteet näytti ja tuntu ihan ehjiltä.
    Kolmannessa kuvassa näkyy yhen putken alareuna josta runkopukista irronnut palanen on vienyt noin sentin.
    Kyseessähän ei oo mikään kallis tai eksoottinen lohko mutta tiukahkon rahatilanteen takia suunnittelin korjaavani tän esim. jollain tämmösellä halvalla sarjalla: http://www.summitracing.com/int/parts/e ... /chevrolet
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onpa pahaa jälkeä tullut. Uskaltaisin kyllä lohkon käyttää uudestaankin, kunhan vaan koeponnistaisin sen ensin.
    Meinaan mullakin on yks Bowtie-lohko jossa joku vaurio tapahtunut ja se on halki kahdesta runkolaakeripukista nokka-akselin porauksiin ja sitä myöten vesitilaankin. Siinä sentään runkolaakeripukit ehjät, joskin runkolinja kiharalla.

    Kun yhden pukin joudut kuitenkin sovituttamaan -> linjahoonaamaan lohkon niin arvioi että onko kuitenkin helpompi/parempi/fiksumpi ostaa koko kellari?

    Mutta ehdottomasti kuitenkin se koeponnistus sille lohkolle. Painetta 1-1,5bar vesitiloihin ja saippuavettä päälle.
     
  3. Batman

    Batman Gearhead

    Jälki oli itseasiassa vielä rumempaa kun aluksi luulin. Toivoin että ajoja voisi jatkaa nykyisellä aluksi ihan hyvältä näyttäneellä porauksella, mutta pienen putsailun jälkeen yks pytty näyttää tältä: http://aijaa.com/L8YFWc
    Pukin palanen on ilmeisesti käyny tuollakin ja isoin kolo tuntuu niin syvältä ettei 0,060" porauskaan välttämättä riittäis sitä tasoittamaan, lohko siis on jo 0.030 ylikoossa.
    Taitaa olla aika siirtyä isolohkoon..
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo, jos koloo on alueella jossa renkaat käy niin toimenpidettä vaatii toimiakseen, ja se olis tossa tapauksessa sit melkein putkitus. Ei vaan taida kannattaa tänä päivänä kun vakiotyppisiä plokeja saa melko huokeella, ja mitää ehjää ei muista sisuksista jäänyt...
    Isolohkoon verrattuna ahdettu pikkulohko olis huomattavasti järjettömämpi, ja sitä siis suosittelen :)
     
  5. jusssi

    jusssi Gearhead

  6. Batman

    Batman Gearhead

    Alumiinilohkonen LS-kone olis kyllä aika jees mut menee kunnolla tehtynä liian kalliiks. US-Partsista sais 500hv LS-3 motin noin 9000e, siihen vielä kaasari pakosarjat yms. hilut = aika paljon.
    Yks ongelma on että mielessä pyörii liikaa kaikenlaisia toistaan tyhmenpiä vaihtoehtoja.
    1. Ostan kokonaisen uuden 350cid koneen parilla tonnilla, olis helppoa ja saisin autoon samalla uudet kannet. Vauhti ei kuitenkaan lisääntyisi ja siksi tää vaihtoehto ei oikeen kiinnosta.
    2. Rakennan tallissa jo olevasta 454cid aihiosta esim. 489cid koneen alukansilla yms. herkuilla. Kunnolla tehtynä vanhaa ei oikeestaan jäis ku lohko ja rahaa menis +5000e
    Uudet kunnolliset ja tällöin myös kalliit pakosarjatkin tarvittais.
    3. Otan aihioksi jonkun tämmösen: http://www.ebay.com/itm/01-02-Chevy-Sil ... 27&vxp=mtr
    Siihen sitten uus kaasari, imusarja, sytkäboxi ja kireempi nokka tarpeineen.
    Pakosarjat tietysti tarvitais tähänkin.
    4. Hommaan uuden gen.1 lohkon ja sopivan rotating assemblyn, käytän nykyiset ihan hyvät rautakannet ja laitan päälle pienen weiand 142/144/177 tms. ahtimen.
    Varmasti samat tehot saa oikeilla osilla vaparinakin, mut olis ainakin hienon näkönen. Tässä vois käyttää melkeen kaikki nykyset osat kaasaria lukuunottamatta.
     
  7. maxy

    maxy 3rd gear

    Itelle jo neljäs putki uusittavana tuohon pikkulohkoon. Ei maksa paljon. n.100e putken vaihto. n.40e putki. Dekkipinnan joutuu ajamaan se maksaa 100e. Kysyppä hintaa tuolta Heikkisen Juhalta Sotkamosta. Siellä on osaava tekijä ja hyvät koneet. Osaa rakentaa myös remmiahdin koneita. :D
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja alumiinipalikat vaatii sitten yleensä aina makeavesisysteemin, eli lauhdutin+ kasa letkua.

    Hantta
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja lisäystä tuohon makeavesijärjestelmään: Voidaan käyttää kaikkea autokamaa,- imusarja, termari, kiertovesipumppu, ja iso +, jos on kajuutta, ja syksykäyttöä,- lämmityslaite, jonka voi vaikka itse nakertaa auton lämppärin palikoista, jos ei halua kaupasta valmista ostaa.

    Hantta
     
  10. Batman

    Batman Gearhead

    Alumiiniosat ei oo ongelma, mulla on jo makeavesisysteemi vähän karulla mut toimivalla tee-se-itse lämmönvaihtimella.
    http://aijaa.com/gM83kH
    http://aijaa.com/eIIBVO
    Riittää nykyiselle tai siis entiselle pikkulohkolle, lämmöt pysyy nätisti 170-180:ssä vaikka ajais puoltuntia putkeen yli 4000 kiekalla. Oon ajatellu vaihtaa ton joskus kevyempään ja pienempään tehdastekoiseen mut nyt on muitakin rahareikiä..
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mikä vetolaite sulla on tuon sbc:n perässä?
     
  12. Batman

    Batman Gearhead

Kerro tästä muillekin!