-94 318mpi lasahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sämpy, 30.9.2014.

  1. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    ei ota jengaa ja hädintuskin lähtee rötäämään tyhjäkäyntiä. Ihan ok oli kun abcn pihaan pysähdyind
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ..niin että tässä vaan totesit että näin kävi?...se on voi voi, sitä sattuu.. :(
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ei tossa huoltoaseman pihalla pystyny miniluurilla enempään kirjottamiseen kun kyyti jo ootti.. Sinne jäi auto. Muutenkin aamu kuudesta vaan korjannut toisten koneita.

    Niin aattelin jos joku tietää mallista tyyppivikaa. Bensapumppu, lämpöanturi tai jokin läppärungon anturi kenties oma veikkaus. Mutta ei ole oikein itsellä välineitä ja tietoa niin suosittelin omistajalle etsimään hinausmatkan päästä jonkin jenkkikorjaamon. Halvemmaksi tulee kun alkaa arpomaan. No bensanpaineet saisi mitattua kun hakisi mittarin.

    Tämä siis jo monipisteruiskulla Holley läppärunko.

    Onkohan tämän ikäisessä RamVanissa kardaani ihan perinteisesti kiinni, jos joutuu hinaamaan.

    Ja pääseeköhän bensapumppuun käsiksi kuin tankin irroittamalla, edes johtoihin. Tavaratila on kauttaaltaan seksysti karvaverhoiltu, ei viitsisi repiä todetakseen ettei lattiassa ole luukkua.

    EDIT: 7.00 ehkei tarvitse enää apuja, saattaa olla että oli vain jäähdytysneste vähissä ja lämpöanturi, missälie, sai kuumaa, mutta omistaja oli yrittänyt ajaa auton pois ja viimeistellyt homman hinaamalla, joten liekö nyt totaalipaskana..
     
  4. Pitäis kyllä saada autojen omistaminen luvanvaraiseksi.
     
  5. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tuli tämä korjattua eilen. Ilmeisesti lämpöjen häviäminen hytistä johtui naisihmisen osaamattumuudesta käyttää lämmityslaittetta, jossa pitää painaa heater päälle eikä vaan renkata lämpövipua tai painaa ac:tä.

    Suutintukissa olevaan rengasventtiilityyliseen liittimeen ei vaan keksinyt vastakappaletta mistään että olisi saanut bensanpaineet mitattua, joten piti edetä vanhan kaavan mukaan. Täynnä oleva tankki oli ikävä asia, mutta kun repi kontista kontaktiliimalla laitetut solumuovit ja karvamatot ja leikkasi lattiaan reiän sai bensapumpun vaihdettua. Lisäksi akun vieressä oleva pumpun rele oli vähän huonoissa kontakteissa. Nyt tuntuu pelaavan.

    Mistään ei vaan löytynyt tähän kytkistä kun koitin hakea, ainoastaan ykspistemalliin tai trukkiin. Tässä tulee virta releen kolmeenkymppiin koko ajan, vaikka pitäisi tulla virtalukon kautta. Ja ihmettelin kun virrat päällä tankilla tippuu viiteen volttiin, kunnes hokasin että 5-napasen liittimen pumppuplussan viereinen johto olikin mittarisignaali ja maat on siellä vastapuolella liitintä. Nooh...

    Öljyt maassa oli tulleet ohjaustehostimesta, ilmeisesti pumppu pysähdyksissä ajelu ajaa öljyt säiliöön ja yli. Ehkä vaihteisto ei kärsinyt, aika näyttää.

    Näissä on näköjään vain yksi lämpöanturi ja ECM ohjaa sen mukaan myös mittariston näyttöä. Autokin paljastui pari vuotta rekisteriotteen lukemaa vanhemmaksi, kun anturi olikin yhdellä johdolla.

    Eli lähinnä bensapumppu siellä oli loppusuoralla, kuten aluksi arvelinkin.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Ja alkolukko OD:lle?
     

Kerro tästä muillekin!