GDI koneen HC-päästöt, vinkkejä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja teepee, 31.10.2014.

  1. teepee

    teepee Gearhead

    Käyttiksen katsastuksesta tuli hylky kun hc-päästöt on liian korkeat, olisko vinkkejä mitä tehdä?
    Meneekö säätämällä, vai menikö katti rikki kun hitsasin sitä, se oli menny halki keskeltä?
    Olisko turun seudulla halukkaita säätämään tuota, saa mainostaa omaa firmaa :D
    Mitsu SpaceWagon 2,4 GDI -00

    [​IMG]
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ajoitko katin kuumaksi ja suoraan testiin, vai herätitkö pihalta ja hetken aikaa tyhjäkäyntiä jolloin katti jäähtyy?
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Mul oli saman koneen kanssa samat ongelmat viimeks, tuli kuntoon kun vaihdoin katin. Vanha ei ollu edes pahan näkönen, pikkusen vaan kenno jostain kohtaa reunalta palanut. Tarvike mallin laitoin hitsaamalla.
     
  4. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Pakoputkikin näyttäis vuotavan, ei välttämättä tosin vaikuta tuohon HC arvoon, ellei vuoda ennen lambdaa.
     
  5. teepee

    teepee Gearhead

    Kyl mä sen koitin kuumaks ajaa, konttorilla toki piti vartin verran odotella, ja kyl katsastaja sitä jokun verran polki et sais arvot kohdalleen mut ei vaan laskenu.
    Joo putki vuotaa vähän ennen takapönttöö.
    Mut kannattaako siis viedä korjaamolle säädettäväks vai onko katin vaihto edessä?
    Ja tarkistaako ne päästöt uudelleen vai uskoo korjaamon lappua?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Korjaamon lappu kelpaa kyllä, jossakin konttoreilla saattaavat tietysti tehdä joskus pistokokeita.
    Sullahan tuo ei ole paljosta kiinni kun vain tyhjäkäynnillä hc on hieman liian korkea. Ihan yleinen huolto jo saattaa auttaa, suuttimien puhdistus lisäaineella tms.
    Jos haluaa vain sen leiman helpolla niin etanolia tankkiin, sillä voi mennä vähäpäästöisen arvoihin ilman kattiakin.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Bemarissa ei tenulla tippunut, joutui käydä happea antamassa.

    Konttorin pitää olla hyväksytty lapun antamiseen.

    Nykyautoja ei noin vain "säädetä"
    Mitä meinasit että säädetään?
     
  8. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Mulla oli keväällä tossa käyttis pösössä (-91 405 GRI) katsastus,hc oli yli 600,pari mittauskonetta siinä meni tukkoon,kunnes inssi tuumas et ei se nyt ihan taida mennä läpi.

    Ajoin vajaa 40 km niin,että kierrokset oli noin 4500,sitten 50% viinaa tankkiin ja korjaamolle mittaamaan,meni helposti rajojen alle ilman yhdenkään osan vaihtoa... :D
     
  9. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Ei kait se katti toimis kierroksillakaan, jos ei se joutokäynnillä toimis.
    Ja ton ikästä autoa tuskin saa mitenkään ainakaan "virallisesti" säädettyä.

    Syttykatkot joutokäynnillä vois olla yks vaihtoehto.
    Ei oo tuttu moottorityyppi, joten ei oo hajua onko tossa johdot vai puolat suoraan tulpan päällä, tai pääseekö esim. vuotamaan öljyä tulpan putkiin, mutta tulpat ja johdot/puolat kattoisin ensimmäisenä.
    Mutta tuo on toisessa japsimerkissä yleisin häikkä joka joutokäyntipäästöjä nostaa
     
  10. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Ei ole mullekkaan tuttu konetyyppi, mutta pienemmässä Mitsun GDI-koneessa kuten vagineen suorasuihkuissa, on usein ongelmana imusarjan / imukanavien / imuventtiilien runsas karstoittuminen. Kiitos ihanien pakokaasukierrätyssysteemien ;)
     

Kerro tästä muillekin!