Mopar pikkulohko retrohifistely vs. Gen III Hemi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja busgods, 13.8.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    En ihan heti lähtisi hakemaan uudempaa tekniikkaa mittatarkkuuksien takia, sillä kun kyse on harrastuksesta, jos oikein ymmärsin, ja halu tehdä itse, on tärkeimpien kohteiden mittatarkkuus kiinni koneistamon ja itsensä viitseliäisyydestä. Hieno ajatus tuo tehokas retropannu.

    Hantta
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    Busgods, tarkoitin modernilla lootalla esim. 6 lovista gm automaattia. Tosin konstruktio ei ehkä se modernein malli, Mutta tuon suuntaista mietiskelin. Moparin 47rh lootaa ylivaihteella kiinnostaa myös. Tuo mun hemi on sellainen plug and play malli.
     
  3. busgods

    busgods Gearhead

    Aa, se kuulusa plug and prey... Nyt ymmärrän. ;) GM 6 lovinen kuulostaa eksoottiselle, tosin varmasti toimii. Vanhanliiton retrohifistelijä noudattaa laatikon osalta hyvinkin vakiotyyppistä ratkaisua. Pitää tutustua 727 viilaukseen vielä tarkemmin jotta siitä saadaan mahd. sopiva ja juuri tuollainen 'plug and play' tyyppinen homma asennettaessa. Alustassa on nyt kiinni pikkusisko 904 konsolivaihtajalla eli vaihdon pitäisi saatavilla olevilla romppeilla olla suht suoraviivainen (?).

    Ruiskun osalta sen hyödyt on kiistattomat. Siirtyisin mielelläni siihen leiriin jos sen käyttö olisi kuten FASTin mainoksissa - isket kiinni ja ihmettelet kun se oppii ja oppii. Enemmän tätä topiikkia tosin sivuaa se ulkonäköpuoli joka ei vielä missään näkemässäni hyllyltä saatavassa versiossa ole ihan sitä toppenia. Holleyn Avenger EFIn rungossa on jo yritystä tosin sen kaikki ominaisuudet eivät ihan täsmää.

    Customvalmisteisiin pääkomponentteihin ajattelin tässä progigsessa turvautua vasta viimeisessä hädässä kun muut reitit eivät johda mihinkään.
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    oli se magee motti... tuossa raporttia dynosessiosta:

    http://jymy1970.wordpress.com/2011/01/29/dyno-session/
     
  5. busgods

    busgods Gearhead

    No on kyllä. Monellakin tasolla tuo valusarjaversio on yks hienoimmista pikkulohkokombinaatioista jota nyt tulis nopsasti mieleen. Harmillista tosiaan että 6 päkin modaaminen kaasariversiona etanolille lienee aikamoinen homma. Tai ainakin jos mietitään kustannuksia hinta setille + modaukset.

    Tuumalinpa tässä viikonloppuna myös tuota tankkipuolen tilannetta. Mahtaako A-mallin perus tankkiliityntä kestää etanolia? Pitäisi vaihtaa koko härpäke muutenkin joten asiaan voisi vaikuttaa. Etenkin kaasarisetupissa tuntuisi fiksulta pysytellä mahd. orkkishenkisessä ratkaisussa myös tankin päässä. Eli bolt on mikäli mahdollista. Pitäisi melkein tutkia tuollaista laitosta irtona että mikä kaikki sen laipan sisäpuolella liukenee viinaan ennemmin tai myöhemmin... Pumpun osalta siirtyminen sähköpumppuun taitaa olla pakollista? Nopealla etsinnällä en löytänyt etanolille passaavaa pikkulohkon mekaanista pumppua markkinoilta. Vai voiko noita vakioita modata myös?
     
  6. nixon

    nixon 3rd gear

    Kyllä pikkulohkoon saa mekaanista pumppua kasifemmalle.
     
  7. busgods

    busgods Gearhead

    No hyvä. Onpas jännä juttu etten ole haulla löytänyt.

    Osa näyttää käyttävän 'menestyksellä' ihan vakiopumppuja ja halpaa punosletkua. Tosin meidän tallin tähän astisillä kokemuksilla vakio punosletkut antautuu alta kesän. Näissä on varmaan valmistajakohtaisia eroa tietty. PTFEt ei maksa niin paljoa edes Euroopan mantereella että viittisin testata normikaman kestoa. Samaa tuumin pumpun kanssa.
     
  8. busgods

    busgods Gearhead

  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noithan on tehty iät ja ajat. Sopiva väri ja kopat sekä ehkä "friiekimmille" oikea kanavajako, puolat jne piiloon ja jos viel orkis jakaja on takana ni menee täydestä kun väärä raha. Ite kans spekuleerannu ton E85 jutun kanssa, ja taas kerran kääntynee siihen et kiitos, ei kiitos.b
     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Meinaan laittaa Aspeniin kuutosen tilalle v8 moottorin ja ilmottaa sen viranomaisille.
    Meinaan myöskin ilmottaa ko, viranomaisille uuden moottorin tilavuuden.

    Tulee varmaan gammo vääntö asian suhteen, mutten aio valehdella/rötöstellä asian suhteen.

    Voisin käydä leimalla 426 hemi nokalla "ku on tuttu leiimamies hollilla" mutta enpä sitä tee, ku se on vittu väärin.

    Joku roti sentään. HUH.
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    jos tietyt asiat perustuu pelkästään petokseen, aletaan olla kovin lähellä neuvo. eikäkö venäjäläistä sjattelutapaa.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite en näe asiaa minkäänlaisena petoksena, eihän kukaan ole kai puhunut missään et mitä papereissa lukee. Mut jos hakee retrolookkia niin sellainenkin on mahdollista saavuttaa, myös gen3 hemissä jonka oikeilla osilla saa aika paljon muistuttamaan early hemiä. Vähän kiinnostaa enempi tollanen "huijaus" kun et siel makais joku totallyboring letukan pikkulohko.
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Sit kun alottaa tyhjästä rakentamaan niin pumppu, regu, suuttimet, imusarja, kaasuläppä tai läppärungot+ miljoona muuta nippeliä? ollaan hinnassa ~3000€uroa?? Vai mitä tohon 1200e sisältyy, sbm ruiskulla kiinnostais kybällä!!
     
  14. busgods

    busgods Gearhead

    Niin, ehkä tässä topiikin mukaisessa teemassa modernin hemin backdating olis se juttu. Jos se siis alkaisi tuntua fiksummalta kuin pikkulohkon kanssa fiilistely. Onhan näitä muutamia retrolook koneita ollut esillä mutta ei toistaiseksi mitään tajunnan räjäyttävää. Yhdessä näkemässäni laitteessa oli onnistuneesti "piilotettu" läppärungot piuhoineen ja vetoineen kohtuu ison early Hemin ilmanputsarikannen alle. Sinnehän mahtuu tietty vaikka mitä. :D
     
  15. nova 76

    nova 76 2nd gear

    sarkasmia, vai jotain muuta mitä en ymmärrä?
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    ^^ aivan. Jos huumori on oikeessa elämässäkin usein vaikea laji, niin internetissä ne hauskoiksi tarkoitetut heitot sitten vasta ovatkin sekavia änkyröintejä.

    Sinänsä asia sekoaa hilpeästi lisää, jos kirjoittaja oli aikoinaan aivopieruaan röyhtäissessään vaikka kolmen kossun kumarassa, eikä seuraavana pävänä enää itsekkään pysty seuraamaan sumeaa logiikkaansa.
     

Kerro tästä muillekin!