440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Osaisko joku kertoa mikä kierre on 440 lohkon jäähdytysnesteen poistotulpissa? Varmaan joku NPT?
     
  2. sbm396

    sbm396 Gearhead

    1/4 npt
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onks kellää muulla tota milodinin dual line öljyhässäkkää normi e tai b bodys? Miten ootte ratkaissu ton taaemman öljyletkun ongelman kun tulee suoraan koneen kiinnikekorvan eteen?

    Voiko tuon toisen linjan tulpata pumpusta ja öljypohjan pickupista? Toi kone mihin mulla esim. Toi on tulossa ei tuota tuplalinjaa oikeasti tarvi.

    https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net...641_759267924157700_3019818296956929820_o.jpg

    Edit:

    Näyttäs olevan erikseen tota päälliblokia minkä tarkoitus käydä vakio koneenkiinnikkeiden kanssa.

    Yks vaihtoehto olis käyttää varmaan normi öljypumpusta sitä päälliosaa? Niin että palikka jäis vaan pumpun ja lohkon väliin ja siitä letku pickuplle josta tukkis vaan toisen lähdön.

    Helpoin olis edelleen jos joku osais sanoo voiko tuon taaemman lähdön vaan kylmästi tulpata?
     
  4. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Sarjassa ehkä tyhmä kysymys mutta ku en tiiä.. Kannet (Edelin Performer rpm)pitäs ottaa pois ja nyt mietin et kuinka tollanen keinuvipuakseli joka on siis yhtenäinen,(kaikki 8 keinua samassa tangossa)otetaan irti ku venttiilijousiahan ei pysty löysään kaikista neljästä pytystä kokonaan pois? Ja jostai luin et jousipaineet päällä tota akselia ei saa löysätä?
    Ensimmäistä kertaa ku oon asialla nii ei tyhmän pää raksuta ja ei viittis mitään hajottaakkaan.. :-?
    Keinut ei oo just kuvan näköset mut alumiinia ja 1.5 ja tolleen viidellä pultilla akseli kii.

    [​IMG]
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Voit pyörittää koneen sellaiseen kohtaan, että säätöruuvit löysäämällä jännitystä ei juurikaan ole, koneen puoli kerrallaan. Se mitä siinä jää jäljelle, ei enää riko kyllä mitään jos nappasee vaan pultit auki.
     
  6. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Kiitän,näillä mennään.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tietysti vähän riippuu nokan nostosta ja tyypistä. Kyl mun ielestä en on hyvä sekä avata että kiristää tasaisesti vaikka kierros kerrallaan vuorotellen jokaisesta ruuvista.
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mä tein edeleihin sen verran lisää koloa tönäreille, että ne sai paikoilleen ja pois ilman akselien irroitusta.
     
  9. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Just noin teinki,vähä kerrallaan kutakin ja hyvin lähti. Nostoo on 0.555 kummassaki.
    Tein vaan tossa ohivuotomittauksen ku mottiki oli pukissa ja kahta pyttyä lukuunottamatta mittari näytti 40-70% vuotoo.. ja ei puhaltanu venttiileistä ku ainoostaan yhen pytyn imusta ja siitäki ihan lillasti. Kovin näytti venttiilitki olevan öljykarstassa..ja mottia ku pyörittelin nii ropina vaan kuulu ku vesikanavista tippu ihme kökäleitä pitkin lattiaa.. :)
    Pykälää ei oo sylinterien yläreunassa ollenkaan,jopa hoonausjälkikin näkyy paikoin (kaippa se sitä on),onkohan sitte renkaita männy..?
    Selviää huomenna ko otan männät pois..
    Öljyn menekki oli vaan kesällä aika kovaa 1 litra/200-300km n.
    Männät on ROSS 437 , 99498 flat topit venttiilikoloilla,paljokohan niillä saa olla välystä sylinterissä? Poraus siis nyt 4.35" ja oisko se isku sit 4.15 ku pitäs olla 493 ci..?
    Näin vuorotteluvapaalla aikaa perehtyä oikeen kunnolla ja ajan kans tähän V8 tekniikkaan.. :lol:
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Aika outoo jos tollasia määriä puhaltaa ja syö öljyä. Kantsii tsekkaa aikalailla kaikki, missä ja miten on lohko koneistettu jne jne. Vähän vaikuttais et ei oo tehty kovin hyvin alunperin.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Välyksethän on tommosilla nykyaikasilla takomukeilla luokkaa .004-.005". Melkoinen on vuoto ja kulutus. Jotain oltava aikalailla pielessä mäntien, renkaiden ja sylinterien suhteen jos ei venttiilit muka kuse.
     
  12. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Huohotus kunnossa? Ettei kerää painetta turhanpäiten öljytilaan ja se pakota sitä lisää renkaitten läpi?
     
  13. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ameriikan poijjat on koneen rakentanu kuulemma 2011. Puhtia myllyssä kuitenki riitti kesällä vartilla 12.7s/175kmh normirenkailla..Mutta tutkin mitä osaan ja loput saa tutkia ja parsia koneistamo..:)
    Toi huohotus itessään on mulle vähä systeeminä vielä mysteeri,ei ne ainakaan öljyä sieltä puske,kruisailun jälkeen vähä öljynkatkuista höyryä mut sitäkään ei mitenkään huomattavasti.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Miten sulla on/oli tossa huohotus laitettu? ts. mihin meni venakopista letkut vai menikö ollenkaan?

    Vaikka tosin, toi ohipuhallus ei kyllä sillä huohotusjärjestelmällä selity.
     
  15. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Kummastaki venakopasta menee letku suoraan pihalle.. Lohko ym koneistamolla,alkuviikosta tekevät mittaukset,pesun ja kansien tsekkauksen,sitte taas toivon mukaan viisaampi.
    Nii ja renkaita oli jumissa useammassa männässä.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Niillä jumissa olevilla renkailla varmasti aika iso osa pelissä. Toivotaan että sylinterit on kunnossa.

    Mulla on melkein aina venakopista lähteny huohotus suoraan ulkoilmaan ( tai säiliöön) ja ikinä ei oo ehjässä moottorissa sen suhteen ongelmia ollut.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    Ostin nuo sorsan alukopat ja neo nyt kiillotus prijektina. Yhtäkkiä vaan hokasin, että ne kopathan on "sokiat" miten huohotus kannattaa rakentaa? Ihan turhaan killotan loppuun jos tarvii vielä tigillä lämmitellä.
     
  18. 69

    69 Gearhead

  19. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mulla on vain toisessa kopassa AN-liitin (12mm sisähalk.) josta letku limupulloon, toisessa kopassa umpinainen öljyntäyttö korkki. Ei ongelmia huohotuksen kanssa.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noit luulis löytyvän kotimaan vauhtiputkistakin ihan hyllystä http://www.summitracing.com/int/search/ ... d=breather

    Noi Morosot jne toimii ja on edullisia. Koppaan vaan reikä ja grommetti siihen sekä huohotin perään. Letkut sitte jonnekin, jos haluu rallii ajaa ni säiliöön ja jos ei nini voi jättää vapaakskin. Eikä tietty tarvi välttämättä olla letkullinenkaan malli siinä tpauksessa. Hyvä olis pultata siihen alle joku "baffle", tai vähintäänkin kattoo sellanen paikka mistä ei venakoneisto ihan kauheesti roiski ölppiä suoraan huohottimeen. Eli esimerkiks tollanen setti
    http://www.summitracing.com/int/parts/mor-68790
    http://www.summitracing.com/int/parts/m ... /overview/
     

Kerro tästä muillekin!