318 ryppis-->361

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Keskikaljakommando, 18.11.2014.

  1. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Onko tuo kampuran / vetolevyn/ turbiinin laippa itsessään miten paljon erilainen ryppiksessä kuin la:ssa. Just heitin ryppikseen la kampuran..
     
  2. kingsway

    kingsway Gearhead

    Onhan se aikalailla erilainen. Tuossa esimerkkinä ryppis vm 1960.
    Laipan keskellä ei ole rengasta ja koloa vetolevyn ja turbiinin keskittämistä varten. Turbiini keskittyy laipan kehältä. Keskikolo on varsin matala ja uudempi turbiini jäisi vetolevynkin kanssa kantamaan noin 3mm.
    -62 eteenpäin laippa on samanlainen kuin LA:ssa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Koskenee siis ryppiksiä ennen 1962. Sen jälkeen aksselin takapää on sama kun LA:ssa, paitsi jos se LA sattuu olemaan 273 vuosilta 1964-1966 (?). Niissä on pienempi halkasijainen turbiinin keskitys.
     
  4. Ei sinällään kuulu aiheeseen, mutta kysytään nyt tässä samalla kuitenkin; miten Te ootte hoitaneet moottorin irroituksen, lähinnä johto-,letku yms. liitäntöjen osalta, ja lähinnä että miten olette merkanneet/ huolehtineet siitä, että oikeat piuhat yms. tulevat oikeaan paikkaan? Kuten aikaisemmin mainitsin, kokemusta on lähinnä MP maailmasta, ja itse olen harrastanut kuvien ottoa purkamisvaiheesta, ja johtojen merkkaamista teipeillä. Onko parempia ehdotuksia, ei viitsisi irroittaa jokaista piuhaa ja laittaa takaisin ne ns. perstuntumalta. Ei varmasti toimi enään sen jälkeen :)
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Teipillä mä aina olen merkannu. En Mopareista tiiä, mut eikai siellä johtoja ole kuin öljynpaine, puolan ja lämpötilan johot...
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kuvat on varmaan ihan hyvä keino, eikä niitä johtoja tosiaan kovin montaa yleensä ole. Yleensä riittä ku levittää ne johdot sit siihen motin päälle, kyl ne paikkansa hakee.
     
  7. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Ok, mulla onkin 62 moottori, ilmankos en huomannut erityisemmin eroa kampurassa kun heitin la:n vastaavan paikalleen.
     
  8. No, vastataanpa itse omaan aiheeseeni, tällä kertaa kuvalla:

    [​IMG]

    Eli 361 meni käytännössä suoraan paikalleen. Rungon Moottoripukeissa oli 2 kpl kiinnityspisteitä, ja vaihtamalla pulti toisiin reikiin kone meni suoraan paikalleen. Vaihdelaatikon kiinnityskin kävi suoraan. Ainoa enemmän hommaa teettävä oli pakoputkien uusi sijoittelu. Että harvinaisen kivuton vaihtoprojekti :)
     

Kerro tästä muillekin!