pösön2,5l td risaa mutta mistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rakkari, 21.11.2014.

  1. rakkari

    rakkari 3rd gear

    isäukkon pakun moottori(pösö vm1991 2,5litraa turbolla ilman cuuleria touhuaa omiaan.. rupes yhtäkkiä käymään helvetin huonosti, savuttaa ja kolisee perkeleesti, kolina ei ole semmosta että jotain olis kappaleina vaan pikemminkin jotain syttyy väärässä kohtaan.. suutinputkia kun availee käydessä niin jokainen suutin kyllä tuntuis toimivan kun sammuu välittömästi kun löysää putkea.. toisinaan pitäshän sen käydä kolmellakin pytyllä..?? vettä ei ole tarvinnut lisätä mutta öljynmäärä tikussa on noussut noin 5senttiä? JA SE OMITUISIN ASIA ON KUN SAMMUTTAA/SAMMUU KUN EI JAKSA KÄYDÄ ilman kaasua NIIN IMUSARJASTA KUULUU NOIN 5SEKUNNIN AJAN HELVETILLINEN KOHINA??? oiskos jollain antaa vinkkiä mistä lähtee perkaamaan vikaa kun itellä lyö tyhjää tän vehkeen kanssa
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Outoa että sammuu kun suutinputkia löysää, luulis jäävän käyntiin. Eli sopan saannissa ongelmaa, pumppu skeidana.
     
  3. rakkari

    rakkari 3rd gear

    jakoakin tuumailin et oiskos hypänny,,? joku suutin kokoajan auki..? mutta toi helvetillinen kohina ihan kun pannunpoltimen ääni sammuttaessa kyllä menee yli ymmärryksen ja pahasti
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kohina on kyllä omituinen... Ellei sitten jäähdytinneste suhise jostain syystä imusarjaan.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Olisko siinä vaan se jako lipsahtanut, sitä myöten venttiilit solmussa ja se karkaava puristuspaine siellä imarissa kohisee. Savutus ja karkea käynti vois johtua siitä liian myöhäisestä ruiskutusennakosta, tarpeeksi myöhäinen ennakko kun on niin satsi syttyy sit vihdoin kerralla pitää normaalia kovempaa ääntä.
    Ekaks se jako tsekkaukseen ja sit ohivuotomittausta jos se jako kunnossa...?
     
  6. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Pakoputki tukossa??
     
  7. chevySB383

    chevySB383 1st gear

    Korjaa jos muistan väärin mutta mielikuvani mukaan noissa on liekkihehku imusarjan päässä (Kytkinkopan puoleisessa). Ja se osaa vuotaa polttoainetta läpi koneen käydessä niin että valuu imuventtiilin kautta pyttyyn ja syttyy puristus tahdin aikana ihan omalla luvalla ennen aikaisesti. Aiheutti muistaakseni tehottomuutta ja helvetillisen paukkeen. Eli ota irti ja katso onko märkä, jos on niin mars mars hehkukauppaan.
     
  8. rakkari

    rakkari 3rd gear

    tässä on ihan tavalliset hehkut joka pytylle,, sitä en sitten tiedä/muista kattoneeni että onko tuola vielä lisäksi se liekki hehku
     
  9. piiparinen

    piiparinen Gearhead


    Aloita tuosta jaon tarkistuksesta.Noissa se on aika yleistä.Ykskin hammas heittää,niin se käy päin persettä.
     
  10. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Ja pakoputki ei ollut tukossa?
     
  11. rakkari

    rakkari 3rd gear

    ei ole torvi tukossa
     
  12. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Joo selvä. Mä näistä mitään tiedä, kun ei ole paljoo kokemusta.
    En vaan voi mitenkään ymmärtää, miten jaon pielessä oleminen, tai syöttöpumppuvika, tai liekkihehku, yms. aiheuttaisi tuon takaisin puhinan. Huonon käynnin ne kylläkin voi aiheuttaa? Mutta, onnea etsintöihin, ja toivottavasti sitten kerrot mistä vika löytyi lopulta.
     
  13. virta

    virta Gearhead

    Jos öljytaso noussut polttoainetta joutunut öljyn sekaan!Kantsis öljyt vaihtaa muuten tulee moottorivaurio..
     
  14. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ettei olis jonkun pytyn pakopuolen työntötanko poikinut,pakonen ei aukea niin tuuppaa polttoainetta öljyn sekaan ja paineen imupuolelle kun imuvena aukeaa,nimim.kokemusta on.Eli venakoppa auki pyörittelet konetta ja varmistat että venttiilit aukeaa. 8)
     
  15. rakkari

    rakkari 3rd gear

    käytin konetta ilman venakoppaa ja kaikki liikku ja toimi ihan ok ja yksikään vena ei kantanut
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jaon tarkistus ja miten vislaako turbo kuin alhaalta, belarus puhisee ahtopaineet pois sammutuksen jälkeen, mut ne tulee avonaisesta anturin reiästä imarissa

    Eli voihan se olla puhissut aina nyt vasta kuunneltu?
     
  17. rakkari

    rakkari 3rd gear

    kyllä se puhina tuli ton hajoamisen yhdeydessä, eli kun sammuttaa niin melko äänekäs kohahdus/puhina kuuluu sieltä jostain, ja sen vertaa kun se käy niin savua on koko maailma täynnä
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jako loikannut, volvo kuormurista loikkasi jako normaali kierroksilla, niin maisema oli sininen ja käynti ei kovin kaunis

    Hieman pidempi startti oli, mut kävi kuitenkin



    Saattaahan se olla et siellä on syöttöpumpussa jotain pettänyt voiko ahdon alainen kara katketa ja "pakkosyöttää" tavaraa?
     
  19. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Millanen ihmeen turbo tossa Belaruksessa on?
    Tuntuu aivan käsittämättömältä, että turbo tekee jo/vielä tyhjäkäynnillä imusarjaan niin kovan paineen, että vielä sammutuksen jälkeenkin pitää ylipainetta? (Rikkinäisessä imusarjassa?)
     
  20. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Tämäkin kiinnostaa kovin. Miten voi ratasjakopää "hypätä" ajossa? Vielä niin että saa käymään?
     

Kerro tästä muillekin!