mikä vikana 3.3l voyagerissa? apua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MANONTHEMOON, 2.11.2014.

  1. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    Elikkä kyseessä 90-luvun alun chrysler voyager 3.3 koneella.

    Ongelmana on että täyskaasulla moottori hyytyy, kun kaasua höllää niin kiihtyy taas, eli kun lapun painaa lattiaan niin auto ei kiihdy mihinkään. Ei nyi, ei pätki, mutta hyytyy. Korkeilla kierroksilla. Kun kierrokset on alle 3000rpm niin liikkuu hyvin.

    Muuten moottori toimii hyvin.. tulpat on edellinen omistaja juuri vaihtanut.

    Eikö se saa bensaa vai saako liikaa? Miksi?
    Lisäksi kaasu vaijerit näyttäis olevan aika löysällä kun poljin on ylhäällä.
    Ilmeisesti kaasari kone kyseessä, ainakaan minkäänlaista ilmamäärä mittaria en muistaakseni nähnyt kun ilmansuodattimen tarkistin..

    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  3. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    Niinhän ne taitaa olla :poff:
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Oletko katsonut vikakoodit?Virta päälle/pois 5-kertaa nopeaan tahtiin niin että virta jää päälle viimeisellä ja sitten luet mittarista SES-lampun välähdyksiä?Ainakin antaa osviittaa missä vika voisi olla,muuten aika arpapeliä.Kynä ja paperia valmiiksi ja silmä kovana lasket lampun välähdyksiä.Eli periaatteella 1 välähdys ja tauko välillä ja taas 2 välähdystä tarkoittaa 12 jne.
    Koodit ovat aina kaksinumeroisia,eli ei ole koodia jossa on vain yksi välähdys/numero,jos näet sellaisen olet lukenut koodit väärin > tee udelleen alusta.
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    veikkaan tps-anturia, se joka on ruiskun juuressa. mutta varmista ihmeessä virtalukko tempulla- johon muuten riittää 3 (kolme!) kertaa virrat päälle pois.
    lisätietoa http://www.allpar.com/fix/codes.html
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai neljä, mulla on tossa nosturilla yksi Jeeppi ja se vaatii näköjään neljä kertaa, ettei se viisikään väärin ole :-? :wink:
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kaverin Voyager ongelmaan ajattelin tällä vanhalla viestiketjulla kysellä ratkaisua. Ihan vaan sillä, että pääsen pätemään tiedoilla... :D
    No joo.
    1995 vuosimalli, sitä vanhempaa koppaa, 3.3 ja awd malli.
    Kone käy, alkaa seisoessa kuumentua ja viimein ecu sammuttaa koneen. Flekti kuulemma pelaa eikä hävitä nesteitä.
    Kuumentuessaan vetää vesiletkun (yläletku?) luttuun.
    Ajossa pelaa mutta ei kärsi pitkään kuulemma risteyksissä seisoa. Jäähdyttyään lähtee käyntiin.

    Kuulostaa erikoiselta, mikähän voisi olla?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Termostaatti ei aukea!!
     

Kerro tästä muillekin!