V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Kyllä mahtavasti vislaa "boriwarneri" :D Ja ens kesänä vieläkin mahtavammin!?
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    hieno toi nova ja nopeeeeeeekin !
     
  3. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    En tiedä näkyykö kuva, mutta tarkoitus olisi näkyä ketjun alussa mainitun kiisselipikapin coolerit. Oikealla vakio, keskellä ameriikan virivalmiste ja vasemmalla omatekemä joka oli tehokkaimmassa versiossa kiinni.
    Hieman on kokoeroa.

    [​IMG]
     
  4. shr1

    shr1 Gearhead

    Toivottavasti... :oops:
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Lisää kotimaista kalustoa:

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  6. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Multa löytyy tietoa tästä:
    Eli auto ollu mulla vissiin 7 vuotta ja harrastuksen pikkuhiljaa muututtua totisemmaksi (ei oikeesti) ollaan päädytty tälläseen settiin.

    Eli pannuna toimii nykyään Metanooli Hemi. Joka tuotti penkissä 2014 n. 20psi paineella karvan yli 1900hp. Ens vuonna toivottavasti paljon enemmän.

    Tilavuus: 526"
    Puristukset: 11.5 nurkilla.
    Lohko: BAE 2000 taottu alumiinilohko ilman vesi taskuja.
    Kannet: BAE 5 billet , stage IV keinuilla, venat titaania.
    Nokka-akseli: Crane-cams custom Promod cam. "myynti asteet" yli 300 ja tod. n.280 molemmin puolin. nostoa n.800"
    Kampi-akseli: Velasco 4.375 iskulla
    Veivit: GRP n.7.2"
    Männät: JE, 4.375"
    Öljyp: Verdi.
    Imis: DIY Sheetmetal tunneli.
    Moottorinohjaus: BS3 + Racepak tiedonkeruu.
    Suuttimet: Moran Motorsport 8x500lb ja 8x235lb, Polttoaineen peruspaine 85psi.
    Sytkät: MAgneetto MAG44 jota ohjataan BS3 moottorinohjaimella.
    Turbot: 2x Holset HX80 + 60mm kiinaportit ja popparit.
    Ahtopaineenohjaus: AMS-1000.

    Kytkin: Crower 10.7" kolmella levyllä.
    Laatikko: Lenco CS1, 3 vaiht.
    Perä: MarkWilliams Floater.

    Ja autohan on tietty Hyundai Coupe SFI 25.1E
    [​IMG]

    Tässä viimesin Filmi aiheesta:
    https://www.youtube.com/watch?v=wAlJjyz ... e=youtu.be
     
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Kauheita kisavehkeitä kaikki turboveekasit.....

    Tän takia vissiin kun tulee puheeks että on veekasissa turbo niin ensimmäinen kysymys on aina: "onko yli tuhat heppaa". Jos ei oo niin kiinnostus loppuu siihen.

    Mulla on vissiin vähän erilainen lähestyminen aiheeseen. Tarkoituksena oli saada isolohkon voimat pienellä bensankulutuksella.

    Koneeksi valitiin 305 sbc. Muut speksit salaisia. :lol: tällä on menty jo vuosia. Ongelmana lähinnä pakosarjojen halkeilut ja voimansiirron kesto.

    Tosta tuli 306hv pyöriltä 0,25bar ahdoillla. 0.8bar sysäs jo mukavasti. Nyt on vaihdettu bensalinjat e85 käyttöön niin saadaan nostaa painetta.
     
    Satellite70 ja bottipoika tykkäävät tästä.
  8. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Mulla oli joskus työn alla tollanen 305 pata myös turbotukseen.
    Takoitus oli putkittaa tilavuudeltaan alle 4L, että ois päässy ajamaan Streettiä B ryhmään.
    Jäi sitten yllättäen kesken.

    Hyvä voima toi 306hp tollasilla ahdoilla.
     
  9. montego

    montego 1st gear

    Mulla on tuolla tallissa pontiacin 301turbo kone chevyn kopassa kiinni,tarkotusperät samat kuin edellämainitulla :D
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Niinhän tuo näyttää olevan vallitseva trendi nykyään,että tehoa pitää olla lähelle 1000 heppaa.Vertaillaan teho ja vääntökäppyröitä kenellä eniten.Harvoin enää mietitään käyttötarkoitusta mihin auto tehty ja useinhan siinä käy niin,että ajelut jää aika vähiin ja pidemmille reissuille pitääkin sit ottaa trailerikuljetus.Lintta Cruiserille 10 pistettä ja papukaijamerkki :wink: .
     
  11. shr1

    shr1 Gearhead

    Ite ajattelen kupletin juonen juurikin niin, että turbolla voi ottaa vaikka sitten sen tuhat hepukkaa ja enempikin, käyttömukavuuden juurikaan kärsimättä. Vaikkapa 500 hepoa saa vaparinakin, mut siitä ylöspäin tuppaa olemaan hankala käytettävä. Tähän kohta joku sanoo et ei pidä kutiansa... :D Mut jos vaikka sbc:stä puhutaan, niin kutakuinkin noin. Ainakin toi oma on normiajelussa ihan kuin mikä tahansa miedosti piristetty härveli, käyttäytyy hyvinkin sivistyneesti ja on helppo sompailla, voimaa tulee sit enempi kun pedaalia painaa. Kätevää? Eikä oo ihan hajua, et mitä mahtaa suljetun alueen säädöillä tuottaa, hauskaa toi vihellys ja pauke on anyway. Eihän tollasella lomareissuun viitti lähtee, mut ei parin sadan kilsan siirtymät ainakaan oo mikään ongelma.
     
  12. t1mppa

    t1mppa 3rd gear

    E85 käyttöön ja painetta lisää...tuhannen hepan raja häämöttää.
    Tässä lähestytään aihetta oikealla tavalla!
     
  13. SäTäjÄ

    SäTäjÄ 3rd gear

    Meilläkin kaverin kanssa matalan budjetin ikuisuus projekti tekeillä, 305 sbc johon hommattu kaksi switcher s2 turboa, käytetty compin turbonokka, ja ainoa hieman hintavampi palikka oli quickfuelin 750 blow thru E85 kaasari,vielä jahka joskus kerkeis alakerran käymään läpi, ja niputtaa koko paketin + hommata jotkut kiina hukkaportit ja koolerit, nin koko komeus survotaan ladan koriin ainakin toistaseks. Jos se saadaan pysymään nipussa ja puhisemaan kunnolla niin ehkä joku muukin kori voi olla vaihtoehtona, viimeistään kun pellolla sudittelu alkaa kyllästyttämään.
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    määkin ajelin tuolla Chevellellä melkein 2000mailia , tuli käytyä ajamalla myös oulun ja seinäjoen näyttelyt. Ainoa ongelma oli powerpark meettingissä sattunut nokka-akselin pyörintätunnistimen rikkoontuminen mutta sekään ei lopulta aikaan saanut välille jääntiä. Kuskikin oli parilla viihdereissulla ja ajeltiin helteisenä päivänä 300km ympyrää , maantielläkin meni vaan noin 20litraa E85sta jota voi laskea kohtuulliseksi.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Lähes vastaavaa projektia olen seurannu Instagramissa. 1200 Laappana ja Fordin pikkulohko TT.
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Onko sulla studio57 samat säädöt/polttoaine kadulla kuin tossa dynovedossa?
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    ei oo.. , ahtopaine ja vot on sama mut muuten joutu kyl aika paljon säädellä varsinkin noita kylmä käynnistyksiä ja tasakaasuja... vieläkään ei oo ihan täyskymppi kun motti ei oo käyntilämpöinen.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattais jos ei jo ole niin muuttaa alakerta nelipulttiseksi. Yks äf koppasessa oleva ahdettu 305 kone sylkäisi kampiakselin pukkien läpi "asfaltille" kun painetta oli sopivasti :rotfl: .
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onkos muuten Chevyn pikkulohkojen ahtopaineenkestoa laajemminkin ulosmitattu tässä maassa? 2-bolt vs 4-bolt orkkislohkot vs. Dart yms. aftermarketlohkot. Entä miten huimasti 2-pulttinen vahvistuu esim. näillä, nuo kallistetut laitapultit varmasti auttaa...
     
  20. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Ainaki yhdes SPS autos on joku lohko jolle luvataan kestoa 1000hp ja sillä on ajettu korkeita kutosia
     

Kerro tästä muillekin!