V8+Turbo valtakunta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 22.11.2014.

  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

    2.5-3 kilon latauksella vois 1000 hp mennä rikki varmaan sitä ennen menis paljon muutakin :wink:
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    Eiks beestä oo rajattu kasit muutenkin pois?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei kai niitä pois oo rajattu, eikä A:stakaan, kunhan tilavuus on alle 4 litraa.
     
  4. josu

    josu Gearhead

    Ei kai beessä muuta rajoitusta oo kuin tuo 4 litran mylly ahdettuna ihan vapaalla sylinteriluvulla taitaa perinteet olla beessä niin pitkät ettei sinne ole kukaan ajatellu/halunnut mennä ajamaan onhan se noloa jos 8 kone on ahdettuna ja ottaa turpiinsa puoltapienemmällä koneella ajavalta
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mitä noloa siinä on, ottaahan ne ahdetut isolohkot nytkin turpaansa alle 2 litrasilta.
     
  6. josu

    josu Gearhead

    no kysyppä niiltä ahdetuilta isolohkomiehiltä ottaako pattiin kun datsunit ajelee ohi :rotfl:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Monessako isolohkomiehessä on ahdin :rotfl: . Jos joku väsää pikkukasin ahtimella tehokkaammaksi kuin muskelikauden isolohko on koskaan ollut niin ihmetellään että miksei siinä ole enempää tehoa.
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead

    Näin vaan oli tuolla burnout partyn säännöissä, jääny sieltä mieleen...

    2. LUOKAT

    A: Alle 4000 cc. Vapaasti hengittävät. Max 6-syl.
    B: Yli 4000 cc ja ahdetut alle 4000 cc. Max 6-syl. Neliveto sallittu.
     
  9. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    ei tällääsiä topikkia saa olla kun rupiaa olemaan sivuhistoria täynnä takomäntää,kampiakselia,main gridlejä ja kaikkia muuta vastaavaa :D
    onkos tuo 2pulttisen sbc muuttaminen 4pulttiseksi minkälainen homma ja missä summissa pyöritään koneistamon osalta?
     
  10. laakkius

    laakkius Gearhead

  11. Soikhiopiä

    Soikhiopiä 1st gear

    just näin. monesti miettiny minkälainen hirmu esim 460 foordista tulis nokalla ja turbolla
     
  12. laakkius

    laakkius Gearhead

    eikä sitä nokkaakaan tartte vaihtaa, vakionokallakin pärjää hyvin...
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Aika hyvin pitää osua kuun asento ja muut maagiset voimat että vakiomotilla saa kovin pitkäkestoista iloa. Vai onko 302 takoalakerralla?
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    Aika hyvin saa olla kuun asento kohdillaan et vakio 302:n kestää edes tuota 10 sekunttia ottaa yli 800hv irti.
     
  15. laakkius

    laakkius Gearhead


    ei ne tartte takokamoja olla, matalapuristeisia moottoreita ovat, ja kierrokset kun pysyy maltillisena, eikä nakuta, niin miks ei kestäis. Moni on ajanu vuosia tollasilla 10sekunnin vakiomoottorisilla turbo mustangeilla, mitä nyt noita oon seurannu. Muista merkistä ja niiden kestosta en osaa sanoa mitään...
    Toki fiksumpaahan se kone on kasata kunnon palikoilla, ei tartte niin paljoa jännittää... :lol:

    hah, ei 10sekunnin aikaan tartte mitään 800heppaa
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Aika hyvin kesti Toyotan 3t vakio alakerta ahtoa :lol:
    Ei se oo vieläkään oksentanu romuja pihalle.
    On sille tarjottu 1.5bar jo monta kesää...
     
  17. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    herää kysymys, miksi en varojen joskus salliessa laittaisi puhallinta leppäjeepin 307:n kaveriksi. kolomesattoo hummaa piisais kivasti. vähempikin, kun kyse on kumminkin ympärivuotisesta käyttöautosta
     
  18. Wade-

    Wade- Gearhead

    Miksipä ei, saa sillä turbolla mukavasti puhtia tuommoiseen käyttikseen. Itte otin just käyttöön mun syksyn projektin, kun laitoin käyttis E28 bemariin (2l kutonen) garretin T3 ahtimen (peräisin 740 Turbodiesel volvosta). Varsin hengetön moottori muuttui ihan mukavaksi, pysyy vähän paremmin liikenteen mukana nyt. Moottori sai osakseen vain uudelleen laakeroinnin ja cometicin kannentiivisteen.
     
  19. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

    Tässä Myllärin veljeksistä toisen, kohtuullisen nollabudjettipaketti vuosien takaa, teinicorolla vakiolla 305:lla, megaruutta hukkissytkällä ja tais olla KKK ahdin...

    Muistaakseni jotain 400hp takapyörältä, turpaan sai kohtuullisesti vakiomosa

    http://cam67.1g.fi/kuvat/misc/toyota_co ... _HIRES.avi

    Vaikka vähän ohi menee topiikista, täälläpäin eräs fastback musse omistaja 460cid isolohkolla päivittää mosaa prochargerilla...niin joo ja mosan tilavuus nousee :)
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollanen lähtee kohtapuolin runkolinja hoonaukseen.
    [​IMG]
    Vieressä 3" iskunen takokampi ja ahdin hyllyssä mutta enempi kiinnostais pistää 4" iskunen ja koittaa liikkuuko mihinkään vapaana ettei osat ahdistu :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!