Oval port 781 kansien madallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja elcamino0365, 3.12.2014.

  1. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Ympäri pyöreä kysymys: paljonkohan palotila pienenee jos kansia madaltaa millin? Vakionahan näissä amerikan sivujen mukaan on 121-123cc palotilat.
    Joutuukohan ottaa jo imusarjasta myös siivun pois?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Laskeskelin joskus 118cc Victorien pinta-alaa ja millillä niistä lähtis 7cc:tä. Sun kansista luulis lähtevän suunnilleen saman verran.
    Millillä ei pitäis vielä tulla pahempia sovitusongelmia.
     
  3. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Kiitos Artsi!
     
  4. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Jatketaas vielä aiheesta että paljos tuo esim -7cc vaikuttaa puristustuksiin? Varmaan on joku kaava millä voi laskea mut ei tuo matematiikka ole vahvin ala...
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sulla on 454:ssa 8-9 paikkeilla rutut niin 7cc:tä vaikuttaa noin puolen yksikön verran eli esim. 8.5 puristukset nousee 9:ään. Vastaavasti jos puristuksia on jo lähtökohtaisesti enemmän niin ne myös nousee suhteessa enemmän.
    Millaset männät sulla on?
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Mulla on patti männät, oliskohan puristukset ollut jossain 10.5 mäntä valmistajan mukaan.
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Aikalailla samankaltaisen asian kanssa painiskelen tällä hetkellä,ja kiinnostaakin elco, että onko sulla ajatuksena tässä hakea lisää voimaa laskemalla kantta? Vai mitä?
    No omalla kohdalla 454 mottiin tulee 11:1 puristuksia ja rautakansi,joten mahdollinen detonaatio on mietityttänyt.Joku viisas taisi sanoa jossain että tällainen Open Chamber palotila on ns. "semi hemi" ja ei ole herkkä detonoimaan.Toki siihen vaikuttaa muutkin seikat.
    Kerro elco mitä kummaa sulla on meneillään?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kannattaa laskea todelliset puristukset, eli selvität montako cc:tä männän patti on ja paljonko männän laki jää lohkotasosta sekä tiivisteen paksuus, palotilan koko olikin jo tiedossa.

    Tuossa Maxin tapauksessa en usko isompia ongelmia tulevan detonaation kanssa jos siihen tulee nokaksi se aiemmin esillä ollut mekaaninen 256 @.050" jossa 114 LSA. Tämä nokka kun rauhoittaa ne 11 puristukset dynaamiselle reilun 8:1 tasolle, joka on oikein hyvä.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Kiitos infosta artsi koskien arvailuja detonaatiosta,toi tietohan oli jo aikamoinen joululahja!
     
  10. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Joo siis max kun ihan pientä tehon lisäystä vaan haen tällä kun koneen kuitenkin joudun ottaa pois. Palaan Artsi asialle kun saan patit mitattua. Kiitos avusta tähän asti!
     

Kerro tästä muillekin!