Turbon kiinnityspultti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja nuc-64, 21.12.2014.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Alkaa kyllästyttään käyttiksen kanssa toi turbon irtoaminen. Toinen kiinnityspultti on jokin ruostunut alkuperäinen ohut pultti ja toinen kiinnitys on muutettu poraamalla 7 mm kokoinen reikä turboon ja pakosarjan laippaan. Mulle tullessa oli paikallaan normaali 8.8 pultti, no ei tunnu kestävän paria viikkoa pidempään. 10.9 pultti ja kaksi mutteria combo kestää vajaan puoli vuotta, sitten katkee :x Minkälainen kiinnitys tossa voisi kestää?
     
  2. Rannis

    Rannis 3rd gear

    kupari mutterit
     
  3. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Riittääkös pelkkä kuparimutteri, vai pitäisikö pultinkin olla jokin erikoisempi? Löytyykö noita kuparimuttereita pulttiliikkeestä, vai mistä?
     
  4. Rannis

    Rannis 3rd gear

    eikös niitä muttereita saa jokaisesta vauhtikaupasta. 10.9 studi/pultti pitäis riittää.
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    tulee mieleen et jos ne pultit hajoaa jatkuvasti, niin vika on jossain muualla, moottorin kumit löystyneet ja kone liikuu liikaa aiheuttaen rasitusta turbon kiinnitykseen. Samaten pakoputken kiinnitykseen tulee kiinnittää huomiota, suhteessa moottorin liikkumiseen. Mikä tää käyttis on?
     
  6. Rannis

    Rannis 3rd gear

    totta, ja jos on iso painava turbo niin tarvii ehkä joku tuki. mutta myös lämpölaajennus niitä pultteja joskus rikkoo, ja oma resepti siihen on ollu kuparimutterit.
     
  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    Niitä mäkin oon käyttäny yli 10 vuotta... :)
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ja kannattaa ottaa pultin lujuutta kattelessa huomioon juurikin tää pultin venymä.. Jokapaikkaan kova ei ole hyvä. Kuumuus / kylmyys pumppaa eestaas kunnes katkee.


    Siihen en ota kantaa tälläsessä paikassa että mikä on hyvä :rotfl:
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kerros vielä millanen tiivari on turbon ja laipan välissä ja kuin lujaa ne pultit on kiinni

    Ja millainen turbo ja miten kiinni?


    Jos sitä itekkin jotain oppis
     
  10. -TH-

    -TH- Gearhead




    Miten siinä on noin pieni kiinityspulttti, m7? Ei tuonkokoset kestä mitään, eikä tarviakaan kestää. Tai no kai se on jotenkin tarkoitettu jos alkup. On selllanen.
    M10 pulteilla kestää ja ei välttämättä tarvia niitä kuparisia muttereitakaan, joissaihan ei ole muduja olleskaan, on vaan jenka laipassa, tietysti jenka on syytä rasvatA jollain että ei pala täysin jumiin. Rytkyääkö putki mitenkä, eli repiikö se paikkoja hajalle? Jos pakoputki on sepitetty tai muuten huonossa hapessa, niin se voi repiä kiinityksiä, kuten myös huonosti kiinitetty kone repii kiinityksiä.
    Ainiin, mikä ruoska on kyseessä, transporter?
     

Kerro tästä muillekin!