olds 307 ja olds 350 kansien erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vesa25, 26.1.2015.

  1. vesa25

    vesa25 1st gear

    Elikkäs osaako joku viisaampi valistaa mua noitten kansien eroovaisuuksista??
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Lyhyesti: 307:n
    5A kannet on isokanavaiset, lähes samankokoiset kanavat kuin 350 kansissa.
    7A kannet on pienikanavaiset swirl port -kannet (85 ja uudemmissa rullanokkamoottorissa)

    350:sen kansia on sitten hyvin monenlaisia, yleisesti ottaen 5,6,7,7A (pienikokoinen A, toisin kuin 307:ssa) on pienehköillä palotiloilla ja isoilla kanavilla. 8-kannet on isolla palotilalla ja venttiilitaskusta ahtaalla pakokanavalla. 3A kannet on sitten viimeisimpien 350:sten kannet isoilla palotiloilla ja pienemmillä pakoventtiileillä.

    Keinuvivut ja työntötangot vaihtuu joissain 80 paikkeilla isopalloisiksi ja niitä ei saa sekoittaa pienipalloisten kanssa kesken, pitää olla aina pareina isopalloiset tönärit/keinut ja sama juttu pienipalloisilla. Samoin 307:n kannet on aina paksumilla kannenpulteilla, 350:sen kansiin tuli paksummat pultit vuonna 76. Vanhempien kansien pultinreiät voi porata isommiksi. 307:n kansissa on aina venttiilinpyörittäjät, 350:sen kansissa vaihtelevasti, etenkin 70-luvun taitteen kansissa - tämä pitää huomioida venttiilijousien pituudessa jos jättää pyörittäjät pois. Pyörittäjillä varustetuissa venttiilijousen asennuspinta on koneistettu syvemmälle kannessa.
     

Kerro tästä muillekin!