Moparin 360 virityksestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja F-body, 29.9.2008.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mistä alkaa vikaa ettii?: kone 318 ekaan ylikokoon porattu, kb399 männät, kannet 360 palotila 60cc...muutaman kerran pöräytelty täys rempan jälkeen ja tuuppaa ööliä 2-pyttyyn? Kiertää ja käy kyl iha ok. Puristuspaineita ei vielä katottu.

    Edit: sain jo vinkkiä...
     
  2. Fury

    Fury Gearhead

    Moro tietäjät! Stroukkiprojekti meni toistaiseksi jäihin niin kyselisin neuvoja tuon kansien "kylkiäisinä" tulleen 360 alakerran suhteen. Kyseessä on -74 vuoden 360 lohko .030" ylikoossa vakiokampuralla ja vakiomittasilla veiveillä.
    Koneella on ajettu joskus vähän kilpaa ja siinä on TRW 4007042 dome takomännät jotka tulee dekistä 0,85mm yli. Mäntien korkeus on tasaseen pintaan 1.670, tästä laskeskelin että dekkikorkeus lohkossa ois 9.550? Lohkossa on liekkirenkaat.
    Mittasin 1/2" down fillin 88cc. Kysymys kuuluu jos tuohon päälle istuttaa noi Edelin RPM open chamber kannet (65cc)niin miten sais puristukset ees jotenkin järkevälle tasolle? Männät vaihtoon vai sorviin? Mitkä tilalle että toimis noiden "340" kansien kanssa? Tossa pitää varmaan käyttää kuparitiivisteitä liekkirenkaiden kanssa ja miten paksuja on mahdollista käyttää?
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Minkälaiset liekkirenkaat sulla siinä lohkossa on, teräslankarenkaat vai ja tuleeks ne minkä verran tasosta yli?

    Lohkotasoja on varmaan plaanattu .050" verran kun vakio dekkikorkeus on luokkaa 9.6" joten siihenhän voi laittaa tarvittaessa aika paksut pahvit, ainakin .100" -.120".

    Männistä voi domea työstää ihan sen mukaan miten paljon niissä on sillä kohdalla tavaraa, riippuu siis tapauksesta.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite laitoin .080" paksut cometicit omaani kun tuli kans vähän dekistä yli. Pitäis vähän kattoo mis kohtaa ne liekkirenkaat on, mut varsin mahdollista et langat poistamalla voi käyttää joko cometiccia tai muita " normipahveja". Se paksuus kantsii tosiaan domesta tsekata huolella, 383:ssa ainakin notkahti kun vetäs domen sileeks.
     
  5. Fury

    Fury Gearhead

    Teräslankarenkaat on lohkossa. Jatkan mittauksia kun pääsen taas takas tallille.
    Pitäisi varmaan joku nokka valita että pääsis mittailemaan mäntä-venttiilivälyksiä ja laskemaan paljonko tarviis sorvata männistä tavaraa poijes. Vai mikä on oikea tapa tässä vaiheessa ettei menis persuus eeltä puuhun? Mikähän nokka voisi olla?
    Ja yleensäkin minkäslaista puristusuhdetta pitäs lähtee hakemaan kun näillä kansilla ja männillä ei kai saa sitä "quench" ominaisuutta? Kone olisi tulossa ihan katukäyttöön C-koriseen.
     
  6. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No ainakin mäntien sorvauksen jälkeen puntitus, mut se ei taida olla ongelma. Mutta koekasaamalla jollain sopivalla nokalla, siit kai se selvii tosiaan välykset, tai tarviiko edes nokka välttis ollakuhan tietää kuin paljo se vena liikkuu.
     
  7. mafo

    mafo 3rd gear

    fel-pro 1008 ainakin toimii jos on renkaat lohkossa
     
  8. Fury

    Fury Gearhead

    Liekkirenkaat on lohkossa 4.300" halkaisijalla ja tulee n. 0,4mm lohkon tasosta yli. Ostin täältä od:lta Speed-Pro H116CP30 männät http://www.summitracing.com/int/parts/s ... make/dodge kun ei tuo tosiaan ollut vielä puntissa tuo alakerta. Noilla männillä pitäs mennä 0.06" paksuilla tiivisteillä puristukset 10.6 seutuun jos laskin oikein. Nuo kuparitiivisteet on vissiin herkkiä vuotamaan jos ei kiristys onnistu 100% niin onko Cometic ainut vaihtoehto http://www.summitracing.com/int/parts/c ... e/chrysler ? Pirun kalliita ovat..
     
  9. Fury

    Fury Gearhead

    ...Fel pro 1008 0.039 tiivisteillä summitin laskuri antas puristukset 11.2 , saisko pelattua nokalla niin ettei nakuta jos koittas noilla? Mikähän nokka?
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eikös sulla tule ne männät aika reippaasti lohkotasosta yli? Silloin ei voi käyttää noin ohuita tiivisteitä.
    Mittaa paljonko nuo männät tulee yli ja tähtää mäntä/kansi välys vähintään .035" suuruiseksi sopivan paksuisella tiivisteellä.
     
  11. Fury

    Fury Gearhead

    Nuo Speed Pro männät pitäisi tulla "vaan" .024" lohkosta yli, siis jos olen laskenut oikein, männät kun ei ole vielä hyppysissä. Nuo on flat topit niin eikös silloin se välys pitäs riittää myös matalilla tiivisteillä? Paljonko muuten tiivisteen reikä saa olla isompi kun poraus? Käykö nuo 4.06" tiivisteet 4.03" poraukselle vai pitääkö olla tuo 4.04" ?
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tiiviste saa olla reilumminkin isompi kuin poraus, mutta tuo ohut tiiviste ei riitä jos mäntä tulee .024" yli. Vielä .050" pahvillakin on aika riskiä laittaa mutta .060" olis hyvä.

    Ai niin, olikos ne palotilat sellaset että mäntä ei lyökkään päätänsä kattoon? Sittenhän se on eri juttu...
     
  13. SauliK

    SauliK Gearhead

    Jos männät ei keikkaa pahasti pytyssä niin 051 cometicci riittää paksuudeltaan ainakin omassa motissa. Silti mäntä tulee todella lähelle kantta joten jos mahdollisuus on laittaa 060 niin kannattaa ehdottomasti. 040 tiivisteellä oli jo kannen karstassa männän kuva, mulla männät tulee samanverran ylös pytyistä
     
  14. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos kovat teräslangat tulee 0.4mm ylös lohkosta niin mä laittasin kupari tiivisteet vähän itseä ainakin epäilyttäis vetää kii jollain cometiceillä kun ne ei kyllä paljoo anna myöten. VHT tai Moparin kuparisprayliima molemmin puolin kuparitiivistettä ehkäisee vesivuodot
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Juuri näin, ei niitä liekkirenkaita voi sinne cometic:ien kanssa jättää missään tapauksessa! Eikä muittenkaan tavan tiivisteiden kanssa.
     
  16. Fury

    Fury Gearhead

    Kyyläsin SCE:n sivuilta eilen kuparitiivisteistä. Tiivistepaksuus on oltava min. 4x liekkirenkaiden korkeus dekistä. Jos vähemmän, niin ohuilla lätyillä vesitilat voi vuotaa. Eli mun tapauksessa .062" pitäs vissiin olla riittävä eli tämä http://www.summitracing.com/int/parts/s ... make/dodge
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Fel pro 1008 toimii pianonlankojen kanssa. Langat painuu siihen tiivariin. Lisäks ne pitää vettä ilman liimoja.
     
  18. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    moro. minulla on 360 0,30 ylikoossa ja kampurana x merkattu sisäisesti painoteettu, veivejä ei vielä ole, nokkana http://www.summitracing.com/int/parts/c ... make/dodge tuollainen, kansina magnumit portattuna ja polttoainepuolelle tulee edelin rpm kasipiste suuttimilla ja polttoaineeksi ajatus re 85. moottorin ohjaus megalla. autona 65 valiant josta tulee jotain vanhan näköistä ja korkeaa. millä puristuksella tuo nyt toimisi tuolla nokalla. männiksi olis kaverilta tulossa kb107 ja jos oikein laskeskelin 10,5 puristusta. rahaa ei ole ylimääräistä paljoa aina pistää sen takia sovelletaan. kestääkö nuo männät? ajattelin että rel85 lla ainakin nakutisherkkyys muuttuisi. kiitos jos joku kehtaa vastata.ps. olen peltiseppä en moottori velho.
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuolla nokalla ei puristuksia ole liikaa bensallekaan, sillä dynaaminen puristussuhde jää noin kasin paikkeille. Ei siis minkäänlaista nakutusvaaraa varsinkaan E85:llä.

    Nokassa on niin paljon perusasteita että puristuksia sais etanolin kanssa olla vaikka niin paljon kun sitä vaan on mahdollista laittaa.
     
  20. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Nokan valinta aiheuttaa tuskaa ainakin pikkase. Mul on nyt lunatin tää http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1535&gid=247 ja tuo voi toimiakin ja kokeilen sitä täs uudes kokoonpanos, mut rullanokkaa olis tarkotus kokeilla, se on kumminkin ihan eri tasolla taas. Mosa on nyt sitte tulossa tällaseks stroukki setillä. 410 scatin forged akseli, Hveivit, mahlen takomännät ruttu on noin 11,7, W2 kannet imu300cc, w2 wictor imari, Holleyn 850 tuplapumppu.
     

Kerro tästä muillekin!