Trans Am -76 pakoputkiston rakentelua, kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja reynolds, 25.1.2015.

  1. LPV

    LPV 3rd gear

    En suosittele tuota IIgen F-bodyn hienointa versiota, eli alas kääntyvä loppuputki 15cm ennen takapuskuria. Meillä oli sellainen tuon "happo-putkiston" ensimmäisessä versiossa. Kumisee ja kaikuu auton sisälle niin pirusti! Käyttää takaluukkua kaikukoppana. Siksi kai tehtaan putket on joko mallia "pitkä sivuputki ja puskurin alta alas"(70-75). Tai tuo Y-haara, jossa pitkät loppuputket alas sivulle.(76-81) Omassa on nyt ½-Y-putki... :lol: Eli 1kpl takasivusta alas "viittaava" putkenpää. Noihin laitoin vielä kiillotetusta RST:stä päät, että tulivat pidemmiksi ja vievät äänen pois auton alta.
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nyt taas lisäkysymystä pukkaa...Eli peltisarjojen loppupäät ovat muistaakseni 3",ja kun laitan niihin ne laipat....Kannattaako laittaa se 3" laippa...Vai onko järkeä laittaa siihen peltisarjan päähän muutoskappale,joka muuttaa putkikoon 3":sta---2,5" tuumaiseksi....Toki,jos 3" laippa...Ja keskiputkiston 2,5" laipat saa nätisti/tiiviiksi keskenään kiinni,niin sitten ei ole onkelmaa :odroll: (ehkä) :wink:
     
  3. PauliR

    PauliR 3rd gear

    En ihan ehkä ymmärrä kysymystä, mutta luulisin näistä löytyvän ratkaisun ongelmaan, eli peltisarjoihin ne 3" laipat ja pakoputkiin supistajat 3->2,5": http://www.uspartsperformance.fi/virity ... tarvikkeet
     
  4. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ok,hyvä homma...Tuolla tavalla se putkikoon muutos onnistuu parhaiten...Eli no broblem tän suhteen 8)...Kiitoksia PAULIR 8)....Katselin nyt samalla tuolta US Partsin sivuilta äänenvaimentimia,niin mitä tarkoittaa,jos puhutaan "Turbo" tai "SuperTurbo" vaimentimista...Ja toisissa vaimentimissa ei lue muuta,kuin se vaimentimen merkki.?....En kuitenkaan halua,että äänet "häviää" liikaa,jos vaimennin on erityisen tehokas...Eli ovaalimalliset vaimentimet tulee taka-akselin etupuolelle (putkien liitännät seuraavasti...vaimentimen etupäässä liitäntä reunassa,ja takapäässä keskellä)...
     
  5. PauliR

    PauliR 3rd gear

    "Urpo" tai "SuperUrpo", tosi makeita mainosnimikkeitä, jotenkin vaan ei mun korvaan kuulosta hyvältä. :(

    Omaani laitoin "Afterburnerit" kun se nimike kuulostaa paremmalta :rotfl: suosittelen: http://www.uspartsperformance.fi/a-vaim ... fterburner
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Itse kyllästyin 2-gen Camarossa roikkuviin,ruotsalaisiin ja just tällä reikänauhalla tehtyihin virityksiin.
    Tein myöskin niistä kamppeista,mitä mulla löytyi.Vaimentajat olis voineet olla lyhemmät,jotta "käärmeenpesä olis ollu helpompi tehdä.

    Ulostulot ovat harmaaksi eloksoitua lentokonealumiinia,jotka on pakotettu lokasuojan muotoon.
    3 tuumanen kiinteä ulostulo sisältää 2,5 tuumasen sisäputken joka on joustava.
    Meteli on kova mutta mielestäni varsin miehekäs ja menee leimasta läpi.
    Olen tyytyväinen tulokseen,kun on vähän enemmän omaa silmää miellyttävä ratkaisu.Kaikki putket ja käyrät ovat Motonetin hyllystä.Huomaa että ylemmässä vaimentajassa on lämpökilpi,kun muovinen JAZZ tankki on aivan pellin takana.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Motonetistä ajattelin itsekkin hommata putkiosat (laippoja lukuunottamatta)...mutta teen tosiaan ne takapään ulostulot silleen,kuin ovat alunperinkin olleet...En suoraan sanoen raaski lävistää noita taka-alakylkiä putkien takia :-? ...Nytkin tuossa on pakoputkien ulostulot takapäässä kohti maata (tosin vaan yksi putki/puoli),ja ei ainakaan minun mielestä mitenkään epämiellyttävästi äänet kantaudu autoon sisälle :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!