Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-stack ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HooCee, 31.1.2015.

  1. HooCee

    HooCee 1st gear

    Löytyiskös kellä tietoa tai käytännönkokemusta otsikossa mainittujen vaihtoehtojen vaikutuksista toisiinsa nähden?

    Lähtökohta on sbc gen1, kaasari + rpm air gap + nokka joka kortin mukaan toimii >2500rpm.
    Ränttätänttää on sen verran ettei alipainetta ole riittävästi matalalla tyhjäkäynnillä. Ilmaa siis pitäisi saada lisää. Nokkaa ei nyt olla vaihtamassa.

    Tuo 8-stack varmaankin korjaisi asian koska jokainen pytty saisi silloin haluamansa ilmamäärän, riippumatta koneen kierroksista?

    Tuoko kaasarin runkoon tehty ruisku ja "normi imusarja" mitään helpotusta alipaineeseen samalla tyhjäkäynnillä?

    Ylimääräinen alipainesäiliö tai -pumppu tietty jeesaisi polkaisun tai kaksi kerrallaan, mutta ruisinkiajossa taitaa kuitenkin mennä jossain vaiheessa poljin kovaksi.

    Olisko jollakulla muita ideoita tähän bugiin, (muita kuin moottorin vaihto :soosoo: )?


    -Sami-
     
  2. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Minä voin myydä sulle ssbc pumpun, ja vaikka lisäsäiliönkin.
     
  3. HooCee

    HooCee 1st gear

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Kiitosta vaan... ...mutta sähkökompuraa en laita äänekkyyden vuoksi, hihnalle ei ole vapaata paikkaa, ja jos päädyn pika-apuna säiliöön (niin kuin todennäköisesti teen), saan uuden sopivine kiinnikkeineen alipaineventtiileineen letkuineen lähes naapurista noin viiteenkymppiin.

    Tarkoitus on siis etsiä toimivia ratkaisuja esitettyyn moottoriin liittyvään ongelmaan, eikä niinkään olla ostoksilla, ainakaan toistaiseksi.
    Mikäli olen ostoksilla, tulen siitä ilmoittamaan kyseisellä palstalla.

    -Sami-
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Mihin logiikkaan perustuu toi et koneen alipaineet kasvaa jos siirrytään ruiskuun?
    Mulla oli sähkönen alipainepumppu eikä sitä kyllä ajaessa kuullu.
    Miten alas sulla menee tyhjänkäynnillä paineet?
    Entä 2000rpm?
     
  5. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Pahoittelen asiatonta viestiäni, toden totta, sehän ei tuonut ratkaisua pulmaasi. Mietin sitä että miksi sitä alipainetta ei ole, nokka-akselin koko tuskin vaikuttaa ko. tapauksessa aiaan?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Onko jarrut ainoo murhe heikosta alipaineesta?

    Mulla 8-10hg ja paikallaan kovana mutta joku päälle tonttu kierroksia niin jo jarru jotenkin pelaa.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Laita hydroboosteri.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Tuskin on vaikutusta alipaineeseen, tuli se ilma kahdeksan tai yhden läpän kautta.
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    tai kannattaa alkaa bodaamaan jos pohkeessa ei paukku riitä
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Senverran on tosta 8 stackistä kokemusts et ei se ainakaan paranna tota sun tilannetta. Läppien pinta-alaa on paljon enemmän kuin 4 reikäisessä ja heti kun avaat läppiä ni alipaineet häviää. Vaikea systeemi ajaa kadulla. Tehty siihen et päällä ja pois.

    Vaihtoehdot on vähissä. Alipaineen teet joko mekaanisella tai sähkösellä pumpulla. Tai jarruvoimaa ehdotetulla hydrolla.
    Ongelman ydin on nokka tai sen ajoitus. Mutta jos sitä et halua vaihtaa ni ei jää muuta. Se joko tekee alipainetta tai ei.
     
  11. HooCee

    HooCee 1st gear

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Hyvinhän siihen kommentointiin.

    En ajatellut ruiskun siihen niinkään vaikuttavankaan, vaan moottorin saaman ilmamäärän.

    Alipainelukemia tai koneen tarkkoja kierroksia ei ole antaa koska mittarit ovat vielä laatikossa.
    Tyhjäkäynniltä ei kuitenkaan paljoa tartte nostella kierroksia, että tehostus pelaa hyvin.
    Tässä on nyt siis kyseessä sellainen yhtälö jossa kone on mulle melko tuore ja jarrutehostin paketista ssbc 9".

    Tuosta hydrosta ei ole itselle kertynyt vielä tietoa, tarvinnee perehtyä asiaan.

    Syy, minkä vuoksi en nokkaa ole nyt vaihtamassa on se että sbc383:sta on alunperin otettu noin 450hp ulos, ja koska koneen speksit eivät kaikilta osin ole tiedossani, voi olla että nokan "loivennuksen" jälkeen ei enää 98:lla ajeltaisi, vaan tartteisi ajella ympyrää jonkun race-bensan perässä. Puristuspaineita en ole tähän yhtäloon vielä mitannut.

    Ehkäpä ensiapuna tsekkaan ajoituksen, nostan aavistuksen tyhjää ja lisään alipainesäiliön.

    Kaasarinkin voisi varmaan säädättää lambdojen avulla uudelleen kun siihen ei tietääkseni ole vuosiin koskettu, vaikka en sen usko tähän alipainepuoleen vaikuttavankaan.
     
  12. SauliK

    SauliK Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    jos kone on tuore tapaus niin kannattaa katsoa sytkän ennakot ensin. mulla heräsi yhdessä autossa alipaine tehostin kun säädin perus ennakon, alipainetta taisi olla jotain 8hg kun myöhemmin mittasin
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Jos kaasarin säädöt ei vaikuttaisi alipaineeseen? Miten se ruisku eri säädöissä vaikuttaisi?


    Motti käy tyhjää tietyllä seoksella parhaiten, siihen ei vaikuta tuleeko se seos ruiskusta vai kaasarista, ilmamäärä on sama.
     
  14. Catiska

    Catiska Gearhead

    Re: Kaasari vs ruisku vs kaasarit + 8-stack vs ruisku +8-sta

    Sinulla on nyt paljon mittaamattomia ja tarkastamattomia asioista. Jos ensin tutustut moottorisi sielun elämään niin arvaillaan sitten lisää. Muuttujia on nyt liikaa eikä niitä voida sulkea pois koska et tiedä koneestasi tarpeeksi eikä me osata niitä arvata täältä nettipiuhan toisesta päästä.

     

Kerro tästä muillekin!