remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Saako 671 ahtimiin pidempiä nokkia vai onko aina stantarti? Ei meinaa 671:n nokan pituus riittää väistämään apulaitteita.

    177 pitkällä nokallakin voi joutua sorvaamaan hieman pidemmän rullan ahtimeen ja kampuralle. tekis samalla vähän leveemmän ja miehekkäämmälle hihnalle :)

    Jos jollain sattuis olemaan weiand 177 tai 250-256 ahdinta (mielellään kiilotettuna) imusarjalla tahi ilman ylimääräisenä niin ota koodia!
    T Arttu 0405168074 / artkart (at) artkart.fi tai laita yyvee!
    Tai jos keksit kuinka 671 nokkaa saadaan pidemmäksi niin miksei semmostakin!
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sen saa pitemmäks koneistamalla. Sisällähän on laipallinen akseli ja "putki" ulkopuolella. Putken etupäässä laakeripesä.

    Ei mahdoton koneistaa..
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  4. dodge73

    dodge73 3rd gear

    mistäs löytys V6/71seen vetopää ja päätylaipat. tekiskö kukaan ??
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Olikos jollain täällä remminkesto ongelmaa kaasun päästäessä?

    Toisaalla oli juttua latureiden vapaakytkimistä, et säästää remmiä kaasunlöysätessä kun remmin ei tartte jarruttaa pyörivää massaa

    Joillain oli vapaakytkin pettänyt ja isoilta kierroksilta löysätessä oli remmin sylkenyt kankaalle
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei taida ihan kauheesti tollasessa rootsissaa ainakaan olla käyvässä motorissa taipumusta ylettömään issesseen pyösimiseen. Eikä myöskään remmiongelmat niitä peruja.
     
  7. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Millastakohan ahdinta ois lautettava, 318 kone johon tarvittaessa saan puristuksen 7-8 :1 paikkeille. Millainen ahdin, ja mistä? Tässä ihan alkuun kysymykset. Imusarjan tekisin itse kun on laippoja ja ei tuohon varmaan valmiita olekkaan, kun ei ole LA moottori.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Nyt tuli mieleen, et ei ollut roots;ista kyse vaan sellaisesta turbosta jota edetään remmillä onko se nyt sitten supercharger (ei jaksa muistaa näin illasta :oops:
     
  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä oli semmonen 164:nen pikkuahdistin ja hyvin antoi kyytiä, ainakin kevyessä kopassa.
     
  10. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Muistaakseni jenkeissä ovat testanneet noita vapaakytkimiä isoissa procharger ahtimissa huonolla menestyksellä
     
  11. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Kaverilla on harrasteautossa Procharger F2:n kanssa ollut pari kesää tämmönen vapaakytkin, ajettu reilu 7000 km ilman ongelmia.

    http://www.atiracing.com/superpulley/

    --
     
  12. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Sitä en tiedä mitä kytkimiä ovat käyttäneet mutta esim. tollanen F3 ahdin ottaa 250-300 hp tehoa kun painetta tuotetaan 2-3 kiloa
     
  13. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mulla oli, mutta ongelma ratkesi laittamalla jousikuormitteinen kiristin takaisin paikalleen. Ei mennyt remmejä sen jälkeen ollenkaan.

    6-Uraisella remmillä ei kärsint tuota jousikiristintä, remmi varmaan venyi yli liikeradan näin jälkikäteen miettien. 8-uraisella sitten taas vaati tuon.
     
  15. Onko 3-lapaisella ja 2-lapaisella roottorilla iso ero ilman siirtämisessä/paineistamisessa? Ois 671 tarjolla 2-lapaisena tefloneilla tai 3-lapaisena ilman. Välityksiä varten tarvis tietoa.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Roottoreiden lavoilla ei ole niinkään tilavuuteen vaikutusta vaan paineen pulssitaajuuteen ja sitä kautta takasinvuotoon.

    Ahtimen tilavuudella pyörinnän laskeminen on aika kaukaa hauettua koska ahtoilma lämmetessään laajenee ja silloin tilavuus muuttuu.

    Taulukosta suuntaa antavasti tai sit ahtimen valmistajan max. kierrosten mukaan.
     
  17. Löyty 256 välijäähyllä ja pistän tilaten jos kaikki ok.

    Lisää kysymyksiä:
    - Max sytkäennakko ahdetulla moottorilla. Mulla on joko 22* tai 24* thunderbolt moduuli (täytyy tarkistaa). Tarkoittaa sitä että max ennakko 5000rpm on 22* tai 24*.

    Onko esim 32 astetta liikaa totaalia (esim idle 8* + 24* = total 32*)???
    Tarviiko hommata "loivempi" moduuli?
    Jotkut suosittelee vaihtamaan v6-14* moduuliin jolloin totaali pyörii 24* nurkilla, kuulostaako liian vähältä???

    Tässä moduulien kurvit:
    http://www.offshoreonly.com/forums/atta ... curves.jpg


    Toinen kysymys:

    - Meinaan pärjätä yhdellä kaasarilla. Kuulostaako 850cfm sopivalta? 454 mag + 256, 8.5:1 stokki kannet ja nokka (vaihtuu järeämpään seuraavassa konerempassa...) 0.5bar ahtoja ja isommat pakosarjat.

    Joku Quick fuel tai Hollikka? Mitä mallia suosittelisit? Noita on aika moneen lähtöön...
    Ja jos löytyy kotoa nurkista niin tarjoa ihmeessä!
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Onko kyse tuolla myyntipalstalla olevasta ahtimesta? Jos nyt ihan tunnistan tyypin, niin kysy siltä suoraan mitä mieltä se on, on sillä ahtimista ainakin sen verran kokemusta et miten niillä seinääpäin mennää...
     
  19. Ei, tämä tulee kauempaa...
     
  20. JK311

    JK311 3rd gear

Kerro tästä muillekin!