öljypohjan tiiviste chevy 305

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ToNde88, 1.2.2015.

  1. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Elikkä vaihoin öljypohjan tiivisteen puol vuotta sitten semmoskee korkki tiivisteesee missä tulee noi "päätystefat" eriksee.
    Laitoin myös jotai loctight tiivistysliimaa ku aattelin ettei varmana muuten pidä.
    No eihän se ny tolla tiivistysliimallakaan pitäny ja ny vuotaa taas edessä ja takana.
    Attelin että kannattais varmaa hankkii semmonen silikoni tiiviste mikä on yksosainen mutta kannattaako sitten pistää pelkästään se silikonitiiviste vai pitäiskö myös pistää jotai tiivistys silikoonia tai liimaa?
     
  2. 383

    383 Gearhead

    Omassa en laittanut mitään kanattaa katsoa että öljypohjan tiiviste pinta on suora
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muistanko oikein että noissa an kahdella eri syvyydellä olevaa etu- ja takapään tiivistepintaa ja vastaavasti paksu ja ohut kumitiiviste niihin?
     
  4. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

  5. Holley

    Holley Gearhead

    Ainakin etureunaan on tosiaan kahta eri paksuutta sitä kumitiivistettä.
     
  6. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Selvä.voiskohan olla että ne paksuudet on eri jos öljytikku on eri puolella ku sehä vaihtuu jossai vaihees että öljutikku muuttuu kuskin puolelt pelkääjänpuolel tai päinvastoin.
    Voi olla että olen väärässä.
     
  7. PauliR

    PauliR 3rd gear

  8. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Noissa on toisissa maininta 1-piece tai 2-piece ja thick front seal. Toi 2-piece näyttäis menevän 307:aan eli taitais olla sopiva vanhempaan lohkoon. Tää siis arvelu.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Minulla oli yksi SBC-pikkulohko jossa etupään tiiviste jäi vajaaksi, se ei puristunut uutta öljypohjaa vasten, mutta koneen alkuperäisellä venemoottorin öljypohjalla tiivistyi. Olikohan kyse sitten siitä että se uusi öljypohja oli mahdollisesti tarkoitettu yksiosaiselle tiivisteelle, en tiedä.
     
  10. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Mutta kannattaako tommosen silikonitiivisteen kanssa laittaa jotai tiivistyssilikonia tai liimaa vai ei? Eikai siitä mitään haittaakaa oo?
     
  11. TimoT

    TimoT 3rd gear

  12. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mä oon laittanu niihin yksiosaisen tiivisteen kulmiin pikkusen liimaa, öljypohja ei välttämättä purista ihan siitä nurkkauksesta ja voi alkaa tihkua muuten.
     
  13. ToNde88

    ToNde88 1st gear

    Selvä kai mä sitten laitan vähä tiivistys silikonia mukaa.
    kiitoksia vastauksista!
     

Kerro tästä muillekin!