Moparin 360 virityksestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja F-body, 29.9.2008.

  1. mopster

    mopster Gearhead

    Joo tarvii. Jos noita putkitusvermeitä ei oo saatavilla niin kyllähän ton lyöntityökalunkin voi sorvissa tehdä. Se on oltava halkasijaltaan vähän isompi kun nostaja, niin että se just mahtuu reiästä läpi.
     
  2. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No tuon kikkareen tarkoitus mietinkin ja sekin selvis, eli sillä pakotetaan toi putki tonne kanavaan päin. Onko se sitten hehkutettu tuo kyseinen putki tai pehmeä. Kiitos taas.
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Hehkutettua uskoisin. Huomaa myös että kanava pitää porata isommaksi 5/8" putkelle. Putki asennetaan kahdessa osassa, toinen edestä ja toinen takapäästä, ja lopuks pitää tehdä vielä isommat kierteet kanavan päihin ja laittaa tulpat.
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Kyl taian kiikuttaa tuon lohkon takas hiomolle, saavat holkittaa nuo nostajien holet. Saan siitä enemmän hyötyä, kuin pelkästään tuolla nostajakanavan putkittamisella.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Missä muuten ootte holkittanut noita nostajareikiä? Monet koneistamot eivät vaikuta hommasta kovinkaan innostuneilta. Missään suomessa ei taida olla sellasta "BHJ fixturea" joilla sais tehtyy ehkä sen tärkeimmän, eli varmistettua et ne holkit tulee oikeisiin paikkoihin ja oikeisiin kulmiin. tehtaaan jäljiltä kun ne ei välttämättä sitä ole.
     
  6. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mä tein töissä 440 lohkoon kaikkien nostajareikien holkituksen 3 iltaa siinä meni että kyllä tulee hintaa koneistamolla teetettynä eipä onnistu enää töissäkään kun kone vietiin pois :(
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No joo eipä ne oikein ollu innoisssaan ideasta holkittaa noi nostajareiät.
    Tarttee pistää se putki sinne sit.
    Kaikenlisäks akselin painotuksesta soittelivat ja siel oliki pieni ongelma. Kuulemma pitäis porata 20mm reikä 50 syvä, mut menee sen mikä lie limpun reunaan. Saa niinku puoli reikää. No ei sellasii voi porata akseli irti koneesta ja rälläkäl noin siivu pois ja kines takas. Sitten tarttee jostain ottaa se puoli reikää ja se kai otetaan siel sisäkehältä ja sen sit tietää et sielt täytyy ottaaki "paljon" Jos ois ollu i mallin veivit ei ehkä ois ollu tätä ongelmaa.
     
  8. mopster

    mopster Gearhead

    Ulkosesti painotettu dampperiko sulla on? Nolla dampperilla olis kannattanut painottaa.
     
  9. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Damperia en ees vieny sinne, ku se on nolla puntissa niin kuin turbaanikin
     
  10. fury poika

    fury poika 3rd gear

  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Viimeks ku laakkonen puntitti mun hemin, nii jännästi siihen amerikan joen "nolla painoseen" dampperiinkin oli reikää ilmestynyt
     
  13. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Juu kaikki on mahdollista. Tuo dampperi on ollu edellis kerral puntitukses mukana. Akselissa nyt kuitenki todnäk kävi niin, et aine riitti juuri ja juuri. Ilmeisesti ei tarvinnu alkaa mitää ihmeempiä kikkailee. No sen näkee tänään, ku haen "romut" kotiin. Jenkeis voi ol et on käytetty käyttis toleranssia, eli se voi olla paljonki heittoo. Ralli puntitukses heittoa ei oo, ku nimeks. Ehkä siks se laakkonen on tehny siihe reiän ja saa siittä fyrkat himaan. No joo tiä näist.
     
  14. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tuohon munki akseliin suositellaan käytettäväksi tota malloryy. sehän on raskasta metallia ja kallista. Siitä tehdää siis lisää painoa akseliin. Sisäisesti voi olla miten vaan painotettu, mut veivit ja männät on ratkasevassa osassa tässä touhussa.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joo se onki eriasia jos se on jo ennen vedetty nollaan. Pointti oliki se että noihin muiden tekosiin varsinkaan amerikan pojalta suoraan tulleissa osissa ei parane luottaa. Ja sisältyy se dampperi kuten esim. asetelma ja vauhtipyöräkin siihen kokonaisuuteen(ja hintaan) mikä tasapainoitetaan.
     
  16. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Tuo akseli on sama äkkiseltään katottuna, ku us partsin myyvä akseli.
    No hinnois on tuommonen ero, mut veikkaampi vaan us partsin akseli on edullisempi.
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    No joo rahdit+tullit ni samoihin taitaa hinta asettua...kiitoksia tiaroist
     
  18. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    tuli valmiiksi koneistettu lohko speed pron männillä, x merkattu valuakseli yms. dampperi mukana ja paketti painotettu, mutta oli puhe että ois tuo kampura sisäisesti painotettu ja minulla on toinen x merkattu akseli joka on sisäisesgi psinotettu joka on vielä huomattavasti siistimpi. mutta tuon moottorin mukana tulleessa dampperissa on vastapainot, eli on ulkoisesti painotettu? olin valmiiksi hommannut sisäisesti painotettuun akseliin sfi hyväksytyn dampperin ja vauhtipyörän jota nyt en voi käyttää jos en painota liikkuvia uudelleen? ja meneekö ulkoisesti painotettu alakerta jokatapauksessa painotukseen kun ei ole pakettiin käyvää vauhtipyörää. saiko tästämitään selvää
     
  19. F-body

    F-body Gearhead

    Eikö jos tuo alakerta on nyt puntissaan noin niin voit käyttää nollapunttista vauhtipyörää, mutta et dampperia. Jos eivät ole saaneet tehtyä sisäisellä painotuksella. Dampperin saat kyllä myytyä.
     
  20. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mun mielestä täytyy olla nollapunttinen vauhtipyörä sekä dampperi, jos on sisäisesti tasapainoitettu. Eli sen mukaan tarvis olla myös ulkoisesti tasapainoitettu vauhtipyörä.
     

Kerro tästä muillekin!