440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ikinä en oo kyllä kuullu että .080 ylikokoon olis 440 tehty. Mut miks ei, jos pytyssä on varaa. Mäntiähän saa customina, hintapolitiikka on vaan vähän mielenkiintoinen. Jos ei oo varsinaista syytä tehdä noin isolla porauksella, niin järkevämpää vois olla ainakin rahallisesti etsiä parempi aihio
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Haha :D Mä en puusilmänä nähnyt/tajunnut sitä kolmatta desimaalia, vaan 4.402 -> 4.420. Olisi kyllä varsin eksoottinen ylikoko.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    juu näpyttely virhe mutta joo jos tuo tän hetkinen joudutaan poraamaan ni .080 on vaihtoehto tai sit .070 mut mitataan eka? ja joo kustomina noi männät tuolla nytkin on ollu, eli jatkossakin jos ei lohkoa löydy .060 valmiina :wink:
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Mää oon tullu siihen tulokseen täsä, että vitut mittaa mitään ja unehan petonitki. Jos ei poratesa mee puhki, niin työnnän mukit putkiin. Myöhemmin lisään bensan ja kipinän toivoen parasta. Jos se ei kestä, nii seo heikko.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Just noin mäki oon useimmiten tehny... Siis omaan käyttöön. Ja aina on kasassa pysyny sekä kovia aikoja ajettu. Asiakkaan koneessa sit onkin vähän tarkempi seula.
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ja jos mitään ei hajoo, voimaa ei o tarpeeks
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Kysäsen vielä parilta tutulta jokka tekee nuita ndt hommia onnistuuko mittaaminem niitten mittareilla. Jos menee liian vaikeeksi, niin annan olla. Mitä yksikköä sen aparaatin pitää näyttää?

    Ultraäänellähän ne nuoki pelaa. Tää sonick eroaa tieten jotenki mutta jonkisortin luotain kai?
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla petti 030" ylikokoon porattu sylinteri ja tuli reilun parin tonnin vahinko. Tosin tää lohko oli seissyt pelkillä vesillä parikymmentä vuotta joten oli ruostunut sisältä.
    En tosin mäkään tätä toistakaan lohkoa mittauttanut... mutta se olikin ihan silmämitalla paljon parempi.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Niinkuin nytkin huomaa, yksilötä ne kaikki on. Vuosimallieroja paljon tärkeämpänä tekijänä lohkon tän hetkinen kunto.
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Kyllähän sen tietysti näkee jo päälle jos lohko on vesitiloistaan pahasti ruosteen raiskaama, mut core shiftiä ei nää, ja nimenomaan toi core shift on suurin syy miks noita täytyy mittailla. Vastaan on tullut "hyvän vuotista" ja päällepäin aivan hyvän näköstä lohkoa joka on jo stanu koossa liian ohut minkäänlaiseen performanssi käyttöön. Joskus on vain yks pytty joka on yhdeltä seinämältä heikko, mut sekin riittää, ja pahimmallaan se saattaa aiheuttaa koneen täystuhon.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla oli tuo pettänyt lohko autossa jolla sentään ajoin yhden kauden ihan ilman ongelmia, oli täysin stanu koossa eikä edes juuri kulumaa.
    Näinhän mä sen ruosteen ja kattilakiven siellä lohkossa kun sitä koneistettiin mutta ei se silloin soitellut mitään kelloja, ei se niin pahalta kuitenkaan näyttänyt eikä mulle tullut mieleenkään että ne putket olis niin ohkasia että pieni ruoste siellä mitään tekisi.
    Nyt sitten kun katsoo sitä paskaa lohkoa niin ne pettäneiden sylintereiden seinät on ihan paperinohuita. Ehkä tää nyt oli sitten sekä ruosteessa että core shift lohko mutta paska joka tapauksessa.
    Ja ne sylinterit on pettäny isolta alalta eikä vaan pikkasen jostain.
    Ehkä tää olis menny jo puhki jos olis porannu 060 kokoon.
    Anyway, tuurillahan ne isotkin laivat kuulemma seilaa ja uusi kone on jo tekeillä.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Voisi kait sitä tuon omankin tarkastaa, kun on pöydällä irrallaan... Tietääkös joku tästä lähiseudulta puulaakia joka noita mittailee (tai lainaa/vuokraa mittarin) ja mihin rahaan?
     
  13. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Mitään,mistään.. tietävänä,mutta eikös tuolla 'tehdä kaikenlaista' ->
    http://www.turunsuperkoneistus.fi/

    Infoo sit,itellä yks ko. patti kanssa jemmassa,ao.homma ei vaan täksi
    suveksi ajankohtaista.
    t.AZ
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei ollut laitteita, eikä tiennyt sanoakaan ketään jolla olis.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Väittävät kelpolaatuisiksi.
     
  17. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Onko jossain ison blokin vauhtikansissa pakosarjan kanavat eri kohdassa kuin alkuperäiset? Tilasin laipat peltisarjojen tekemistä varten ja pikaisen rautakanteen sovittelun perusteella pulttijako kyllä täsmää, mutta laippojen kanavat on jonkun 5mm ulompana kuin kannessa. Onkohan noi nyt johonkin max wedgeen tarkoitettu, vai leikattu vaan vähän suurpiirteisesti?
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    On, monissakin. Varmaan e streetit, rpm:t ja sorsat yleisimmistä kansista ainoot joissa se pakokanava on vakiopaikalla.
     
  19. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Uusi googlettelu tuottikin jo paremmin tulosta. Näkyy olevan max wedge mitoissa noi mun laipat. Eikö hiukan paremmissakin kansissa oo vaan viety kanavia ylöspäin, mutta laippa on silti sama? B1 tms. rajummat kannet onkin sitten asia erikseen.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    No näinhän se on, pieni ajatuskatkos itsellä.

    Mistä tilasit laipat?
     

Kerro tästä muillekin!