440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Marteliukselta tilasin. Ihan asiallisen oloiset laipat 10mm tavarasta, niin on plaanausvaraakin. Hintakin on mun mielestä kohdallaan, kun reilun 50e maksoi pari. Vähän maltillisemmilla promilleilla tänään vilkaisten kanava on kyllä kohdallaan, mutta kannen kanavat on ihan selvästi pienemmät. Hämäävästi laippa on vaan toiseen suuntaan isompi, mutta mitta ainakin täsmäs jenkkilän foorumeilta löydettyihin max wedgen kanavamittoihin.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Monesti kun oon markettisarjoja asentanu "vakio"kantisiin (mopar)koneisiin ja tarkemmin tutkaillu, niin niissä on just aukko ollu isompi, ja just vielä ainoastaan toiseen suuntaan.

    Haittaahan tosta ei sinänsä oo. Jos laipan reikä olis pienempi/osuis kannen kanavaikkunan päälle niin sit olis ongelma.
     
  3. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Joo näin oon itsekin käsittänyt, että suurempi kanava pakosarjassa vähentää pakokaasun virtaamista takaisin palotilaan.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    alsapukit,pultit ja männänrenkaat tilattu. Coronet kontitettu. 17.4 laskettu aika hesaan..jännää!!!
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mistä tulee pukit, jos tohtii kysellä?
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Hyvä meininki :p 8)
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Us-partsin kautta tulee pukit mutta ne oli tilaustavaraa.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla voi olla muuten yhdet runkopukkien arp studit ylimääräisenä. Ollu koekasauksessa mut muistaakseni ei edes momenttiin kiristetty. Yvllä voi kysyy jos joku haluaa halvalla(Studit varattu toistaseks Jza:lle-myyty )
     
  9. arskazone

    arskazone Double Gearhead


    Aika jännää jollei 'kellään' ole
    http://www.checkline.com/sonic_testers/
    Siiskö vain silmämääräinen tsekkaus ja toivotaan,toivotaan että kestää..? :wink:
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Hupsista keikkaa...Mitähä se Mike mahtaa tarkottaa?

    "Hyd flat tappet, Hyd roller solid flat tappet or solid roller cam?"

    tai tiedän mitä tarkottaa mutta mitähä mää tähän osaisin vastata?
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Hydraulinen laahurinokka, hydraulinen rullanokka, laahaava mekaaninen(=kova nostaja)nokka tai mekaaninen rullanokka?

    Mikä oli se kysymys mihkä tarvis vastata?
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Muotoilin kiireesä ihan väärin tuon viestin.

    Ihmettelin vaan ku muscle miken kans jo sovittu,että otan mekaanisen rullan ja siihen tarvittavat romut.Sekottaako kenties asiakkaita vaan miksi kyselee jo toistamiseen.

    Hydyrullista kuulin,että ei ehkä järkevä,laahuria en halua,joten mekaaninen rulla paras?
     
  13. Dotge Joe

    Dotge Joe 1st gear

    Kyllähän tuollainen ultraääni mittari löytyy meiltäkin töistä, mutta kun ei ole tuota päätä siihen jolla mitata kuperaapintaa. Meilläkin käytössä vain suora kun ultrataan putkien paksuuksia seisokki töitä suuniteltaessa, vääristää vaan niin pirun herkästi tuloksia. Kysy esim. Dekra, Inspecta tai muu kattilapuolen tarkastus veijareilta uskoisin heillä olevan anturipää myös kuperille pinnoille, kun kerran tekevät sitä työkseen.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    No "paras" nokka on se, joka on balanssissa muiden kokoonpanossa käytettyjen osien kanssa. Mut tommoses konees mä lähtisin sitä oikeeta hakeen kyllä sieltä mekaanisen rullan puolelta.

    Sitä nenää valitessa/suunnitellessa kannattaa muistaa, et std kanavaikkuna ja iso tilavuus antaa aika paljon nokkaa anteeks. Mun tunneli-raimo 499ci oli 275/285 .050 asteilla ja .660 nostosella compin listanokalla jopa ärsyttävänkin miedosti käyttäytyvä, ainakin siihen mitä aluks odotin.
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    The cam is custom ground 640/620 W 1.6 rocker 259/267 @ .050, LSA 111+3, the
    lash is .008/.010

    Valve springs are by Isky, designed for circle track use (very durable)

    The tool steel retainers are by Comp Cams. Almost as light as Titanium. The
    locks, and spring cups are by Comp as well.

    The Harland Sharp rockers are for a standard 440 offset. They feature roller
    bearings on the shaft and obviously a roller tip. The come with special
    hardened shafts. This is for added durably and are required to run a roller
    bearing rocker arm


    Tuommosta sieltä tuli.En vihti sitä tähän nyt rueta huonolla lontoolla kääntämään :)
     
  16. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Tossa yllä mainitussa osalistassa ei ole vielä nostajia, mutta ne tohon lisättynä puhutaan tämmösen köyhän kuukausipalkasta loppusummassa. Vrt. hyvin sattuva mekaaninen nokka vaikkapa ductile ironeilla. Hintaeroa aika reippaasti.

    Mitä tässä koneessa saavutetaan mekaanisella rullalla verrattuna vaikka saman firman mekaaniseen laahuriin pl.laahurin mahdollinen rankka kuluminen? Niitäkin näyttää olevan saatavilla esim. juuri Hughesilla laajalla scaalalla.

    Kysymys siksi, että itsellä menossa samantyyppinen valinta.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei ehjä laahurinokka kyllä kulu, varsinkaan rankasti.

    Kyllähän noi rullakamat on vähän tyyriimpiä, mut paljonko se hintaero sit oikeesti on jos lähetään ihan puhtaalta pöydältä ilman yhtäkään venttiilikoneiston osaa ostamaan laahuri ja rullakamat? Merkittävin lisäkustannus on kalliit nostajat ja erilainen öpumpun käyttöakselin ratas.

    Miks noita ductile ironeita ei vois käyttää myös rullanokan kans? Kilpaa niillä on ajettu jo ennen kuin mistään harland sharpeista on ollu tietookaa . Mullekkin sellaiset yhdet tulossa.


    Noiden harland sarppien kans joutuu isossa osaa tapauksista rajoittamaan yläkerran öljynkiertoa, joten kannattaa huomioida vielä kun on kannet pöydällä
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa? Mä kyllä pulttasin sharpit kiinni ja menoksi, ei ole ainakaan vielä mitään posahtanut :)

    Kait noi valurautaiset kestää siinä missä muutkin, ellei paremminkin kuin köykämiiniset...
     
  19. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Ei mikskään - voi tietysti käyttää. Yhä jään kuitenkin odottaan vastausta liittyen rullanokkaan, että mitä tommosessa Source -kantisessa katukoneessa saavutetaan noilla rullakamoilla. Näkyykö dynossa, tuntuuko perseessä, kuuluuko käynnissä...?
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei siinä mitään posahdakkaan varsinaisesti niiden takia, mut öljynpaineet karkaa.

    Monessa padassa on toiminut ihan mihinkään koskemattakin, mut sinänsä huomion arvoinen asia, että vituttaa se alkaa sit jälkeenpäin purkamaan tuon takia.
     

Kerro tästä muillekin!