Cadillac 58, bensan saanti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VesaElg, 29.3.2015.

  1. VesaElg

    VesaElg 3rd gear

    Elikkäs bensan saanti ongelmia kyseisessä autossa.
    Auto on ollut minulla vuodesta 2012, ja joka vuosi on ollut sama ongelma ja nyt keväällä jälleen kerran. Vika on korjaantunut aina, kun olen vaihtanut bensapumpun uuteen. Kahden pumpun vaihdon jälkeen ajattelin, että olivat huonoja kiinalaisia pumppuja. Mutta nyt, kun on ollut ihan amerikkailen pumppu niin silti sama ongelma. Mistä mahtaisi johtua? Pumput olen purkanut ja en havainnut niissä mitään vikaa. Joka kerta uuden pumpun vaihdon jälkeen toimii kuin unelma, jonkun aikaa. Muutama sata kilometriä, kun on ajeltu niin rupeaa starttaukset pitenemään ja lopulta auto sammuu ajossa. Varsinkin pitkän tyhjäkäyntiseisotuksen aikana ja hitaassa ajossa.
     
  2. webcaddy

    webcaddy 1st gear

    Onko työntötanko joka liikuttaa pumpun käyttövartta varmasti oikean mittainen? Onko "uusissa" pumpuissa samanlainen käyttövarsi mitoiltaan?
    Onko mekaaninen polttoainepumppu varmasti oikealla paikallaan?
    Joskus kiinnitys löystyy ja pumppu vaeltaa "yläasentoonsa", sillä joissain tarvikepumpuissa on soikeat kiinnityspultinreiät.
    Polttoainetankin sisällä oleva sihti voi olla vuosien nöyhdästä tukossa?
    Onko ongelma oikeasti polttoaineen saanti kaasuttimelle, vai onko ongelma kaasuttimessa. Vikana voi olla vaikka jumittava koho tai tuloventtiili jota koho säätelee? Polttoaineen tulosihdin kaasuttimessa olet jo varmaankin puhdistanut.
    Käynnistyvyys ja kylmästartit paranevat roimasti hankkimalla sähköryypyn ja elektronisen sytytyksen.

    T: AJ.
     
  3. starcraft

    starcraft Gearhead

    Se työntötanko ainakin 390 koneissa on tosi tarkka pituuden suhteen että toimii. Oikea pituus löytyy shop manuaalista. Toinen yleinen vika pumpuissa on venttiilit jotka tuppaa lähteä irti. Omalle kohdalle osunut pari kertaa. Nehän on vaan painettu poraukseen pumpun rungossa. Kannattaa katsoa onko löysällä ja oikein päin. Omaani laitoin pistepuikolla pisteet runkoon estämään venttiilien irtoamisen. Toki vika voi olla jossain muuallakin kun pumpussa. Kannattaa ottaa ensiksi bensaletku irti kaasarista ja koittaa startata niin näkee tuleeko ainetta kunnolla kaasarille.
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Voisiko olla öljyn puute, akseli leikkaa kiinni aikaa myöten ja "vipu" jää yläasentoon. Omassa Oldsissa kävi niin.
     
  5. VesaElg

    VesaElg 3rd gear

    Pumppu on oikealla paikallaan ja bensaletkun olen aikaisemminkin irroittanut ja todennut, että bensaa ei tule. Taidan ottaa tankin kokonaan irti ja tutkia vikaa sieltä päästä. Siellä kai se vika voi enää ainoastaan olla. Voisiko olla niin, että uusi pumppu pelaa jonkun aikaa hyvin kunnes kalvo väsyy ja venyy, kun tankissa on moskaa? Onko jotain hyviä vinkkejä millä tankin voisi puhdistaa?
     

Kerro tästä muillekin!