pytystä löytyi pahat jäljet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pölyttäjä, 28.2.2015.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Frendi joskus teki jonku jigin, tai jonku topparisysteemin tohon et sai laakista tökättyä kohilleen. Induktio lämmittimellä lämmitti. Ei ollu sen tarkemmin puhetta asiasta. Miten ne siellä motorikoneistamossa noi tökkää?
     
  2. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Hyvä idea tuo tina, ei tarvi erikseen alkaa sitä lämpömittaria ostamaan. Enköhän näillä avuilla saa homman tehtyä.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    säteilylämpömittarikin on ihan jees hankinta vaikkei sellaista mihinkään tarvitsekaan,
    kyseessä on laite joka aikaa myöten muuttuu hyödylliseksi.
     
  4. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Juu onhan se. Oli mulla semmonen mutta tipahti lattialle ja hajos.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mullakin oli "laser"lämpömittari, sit emäntä löysi sen ja ropelsi ny se on kissojen leluna olkkarissa :wink:


    Löysin sen roskiksesta yks kesä, varmaan poistoon joutunut kun ihan ihme lukemia näytti :eek: tosin helpotti paljon kun painasi °F/°C nappia :lol:
     
  6. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Kanget on ihan nätti lämmittää myös uunissa kun rouva ei oo kotosalla. Omani taisin lämmittää ~250 asteen tuntumaan. Ite huomasin kantapään kautta, että tappia ei kannattanu sormilla yrittää sohlata paikalle kun jämähti niin perhanan nopeasti etenkin jos lähti vähän "kieroon" ja alko kiilautumaan. Ite tein siten, että sormilla hollille ja heti perään terävä napautus vasaralla päälle. Mulla oli männän alla jigi jossa oli toppari tapille jotta menee oikeaan syvyyteen. Parin väärään kohtaan jämähtäneen tapin uudelleen irroituksen jälkeen alkoi homma sujumaan.

    Mulla oli tapit pakkasessa ja siinä meinas olla sitä ongelmaa, että keräs kuuraa pintaan jolloin sen kuuran höyrystäminen jäähdytti sitä kangin yläsilmää tosi nopeasti. Näin jälkikäteen ajateltuna olis saattanu olla parempi kun ois laittanu tapit vaan jääkaappiin.
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tohon huurtumiseen autaa, kun käärii tuorekelmua tappiin, ennen pakastusta.
     
  8. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Nyt tuli putki postissa ja näyttäs olevan 3.175 milliä paksu tuo seinämä.. Onko siellä lohkossa etes materiaalia porata nuin paljo? Ja mistä se koneistaja tietää onko siellä materiaalia tarpeeksi? Konekorjaus Heikkiselle oli puhe viedä Sotkamoon.
     
  9. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Elvis osaa kyllä 110% varmasti hommansa, ei kannata hätäillä. 8)
     
  10. maxy

    maxy 3rd gear

    Jouvut oottamaan vähän ku mun lohko ollu jo syksystä asti eli mun on ensin! :lol: Onnistuu kyllä mulle vaihtaa 4 putkea. :D
     
  11. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Ka ei pidä hättäillä sitte. :) Voihan sitä varmaan sorvata pienemmäksikin sitä putkea. No siitäpä tuo selviää mitä sille tapahtuu.
     
  12. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Kuukaudessa lupasi tehä mulle muistaakseni.
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    2-2.5 milliä riittää putken seinämävahvuudeksi
     
  14. Speedman454

    Speedman454 1st gear

    No niin siitä puheenollen mun bbc on ollu siellä jo 1v ja 4kk putkitus ,tasapainotus ja kasaus tällä viikolla pitäis saada.
     
  15. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Viikossa lupasi tehdä Ohravaaran Elvis, mutta meni ainakin 3 viikkoa. Ennen töitä sovittiin että lopuksi hän puhdistaa öljykanavat lohkosta, ettei sinne jää mitään koneistuslastuja. Sain lohkon ja kotona sitä katsellessani huomasin öljykanavan propusta ettei sitä ole oltu käytetty auki, eli ei ole mitään kanavia puhdistettukaan. Jatkossa en vie mitään tuommoselle paskan puhujalle.
     

Kerro tästä muillekin!