5.7 hemi, tekeeks sillä mitään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Powerstroke, 12.1.2012.

  1. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Tuli maanantaina ostettua 2006 Dodgen Magnum 5.7 Hemi 4x4, ajettu 164000km ja tiistai aamuna käynnistin sen ni kuului käynnistyksen jälkeen "kolinaa" ja eilen huomattiin että kolisee myös 1000 kierroksen jälkeen ja loppuu taas isommilla kierroksilla. Onko "normaalia" ääntelyä vai jotain muuta? Ei kuulu autoon sisälle asti ni sen takia huomattiin vasta eilen ku kaveri seiso pihalla...
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Re:

    Toi seikka kannattaa ensimmäiseksi selvittää, että mitä öljyä siellä koneessa on.

    Mulla oli Amerikasta tullessa 5w30. Kyllä se silläkin toimii mutta kun vaihtoi 5w20 niin eron huomasi kylmäkäynnistyksessä, kun kierrokset käväisee huomattavasti korkeammalla.
     
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Minkäs lainen tuommoinen kone on rajummassa viritys käytössä, saako järkihintaan riittävän tukevia sisuskaluja jos tavoite olis välille 800-1000hevosvoimaa? 300c on käsittäkkseni mersun 5gtronic vaihteistolla. Semoisen vahvistelua ja kisakäyttöön soveltuvaksi tekemistä on tullu harjoiteltua sen verran, että olisi kiva koittaa mitä sen aidosti saa kestämään. Lisäksi on tullu himo muuttaa kilpuri v8 aikaan ja tuo taitaa olla ainoa ei mersun v8 jonka kyseiseen lootaan saa ilman omavalmiste sovitteita ja mersun v8 koneet dohc rakenteisina vie turhan paljon tilaa pienestä konetilasta.
     
  4. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Re: Re:

    Joo, öljy kävi ensimmäisenä mielessä täälläkin. Pitää yrittää löytyiskö edellisen omistajan numero tiedustelusta. Soitin sinne firmaan mikä on tehnyt 2 edellistä huoltoa, ni sanoivat, että omistaja tuonut aina itse öljyt ja suodattimet.
     
  5. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Ei taida järkihinta ja 3G-hemi palikat kuulua samaan lauseeseen :)
    Varmaan vähintään 10 tuhatta, ja siihen vielä apulaitteet, power adder ja moottorinohjaus päälle.
    Sopiihan NAG1 hemin perästä normaali pikkulohkonkin perään, ainakin pulttijaon osalta.
     
  6. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Alakerran laakerithan siellä huusivat :(
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    TÄ!!!!!

    Niin että sulla on mosa levällään jo?

    Onko ne naarmuilla ne laakerit, voitelun puutteessa ruskistuneita , vai mitä??
     
  8. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Onkos tää ny ihan 100 varma..
     
  9. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Vaihtovat uudet ja ne meni samantien kans, nyt on koko kone levällään. "Vanhoissa" oli leima 6/13 eli eivät nekään siellä kauaa ole olleet.. Autokaupasta antoivat huippu pelin lainaan mikä mm. vuotaa öljyt pihalle...
     
  10. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Rikkoutuneen ketjunlaahaimen muovin sirpaleilla on tapana tukkia öljy sihti/pumppu, mutta luulis että ne on jo aiemman remontin yhteyssä tsekattu.
     
  11. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Ei oo ees sanottu.. Pajalla vaan kirottu että *un jenkit ja lyöty vaan kasaan? Miltä näyttää kampiakseli? Oliko uudet laakerit vakiokoossa?
     
  12. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Laakerit oli vakiokoossa. Tää korjaamon hemmo sanoi että haluaa vaihtaa öljypumpun, kampiakselin ja kiertokanget. Voihan se olla että ensimmäisessä laakerin vaihdossa ei ole tarkastettu mitään, vaihettu vain laakerit. Hyvin oli kuitenkin läpäissyt kuntotarkastuksen pikku kolinalla :D
    Pitäis varmaan yrittää saada kaupat purettua...
     
  13. Medium Jussi

    Medium Jussi 1st gear

    Ehtinee vielä vastata tähän, kun myöhempi vastine ehdotti vaihtoväliksi lähemmäs yhdeksää vuotta :)

    Ohjekirja sanoo täällä, että 50kilometridonaa.
     
  14. Medium Jussi

    Medium Jussi 1st gear

    Korjaamon heppu on valitettavasti oikeassa :-(

    Tiedä sitten kuinka estynyttä toi ölpänkierto ollu, että mitä muuta kohta ilmenee? Paska juttu. Yrittäisin Sinuna ehkä purkaa kaupan. Ikävä homma tietty, että jollekin toisellehan tuo peli aikanaan päätyy kuitenkin. Toivottavasti raaserikoneeksi eikä kiertopalkinnoksi.
     
  15. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Joo, pitää kysellä kuluttaja asiamieheltä millon kaupan pystyy purkamaan..
     
  16. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Kampiakseli oli sökö niinku epäillä saattoi. Mitään muuta "ihmeellistä" ei ollut löytynyt. Korjaamon ukko oli sitä mieltä ettei tarttis laittaa kiertoon heti kun kauppojen purkukaa ei onnistu vielä täs vaiheessa..
     
  17. Myttyrä

    Myttyrä 1st gear

    Oli niissä naarmuja, ja aika kirkkaat oli nää edellisen omistajan vaihtamat.
     
  18. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Tekeekö joku täällä Suomessa muutoksia 5,7 hemin omaan ruiskunohjaus boksiin jotta sen sais pelittämään ilman ajonestoja yms ? Vai ostattaako se toisen ruiskunojaus järjestelmän kokonaan ?(esim. http://www.efisource.com/shop/ms3-gen3- ... -gold-box/ ) Pannu -03 ramista ja pitäis tonne vanhukseen istuttaa...
     
  19. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    En ole kuullut moisesta Hotwire Auto-tyyppisestä palvelusta Suomessa... Ja jos en väärin muista niin 2003 ja 2004 boksit oli muutenkin jotenkin vaikeita/mahdottomia manipuloida, mutta 2005 eteenpäin sallii muutoksia tehtävän.

    Tuo efisource on varmaan edullisin paketti, jos ei sitten itse tinaile MS3:sta.
    Manuaalisen kaasuläpän antureineen tarvinnee tuokin?
     
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Näitten autojen omien boksien muutokset onnistuu:

    - 04-10 Ram 3.7, 4.7, 5.7
    - 08-14 Viper 8.4
    - 08-14 Challenger 3.5, 3.6, 5.7, 6.1, 6.4, 6.2 Hellcat
    - 06-14 Charger 3.5, 3.6, 5.7, 6.1, 6.4, 6.2 Hellcat
    - 05-08 Magnum 3.5, 5.7, 6.1
    - 11-14 1500 Truck 3.6, 3.7, 4.7, 5.7
    - 11-14 2500 Truck 5.7, 6.4
    - 06-10 Commander 3.7, 4.7, 5.7
    - 05-14 Grand Cherokee 3.6, 3.7, 4.7, 5.7, 6.1, 6.4
    - 05-14 300/300C 3.5, 3.6, 5.7, 6.1, 6.4

    Samalla myös nopeudenrajoittimet suoraan auton omaan boksiin.

    Soita arkisin O44 34O 4273

    Lisäksi ahdettujen ja vapari GM LSx-moottorien säädöt vuosien kokemuksella.
     

Kerro tästä muillekin!