Yleistä rover v8:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja retox, 14.9.2014.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yks heksa tilas ameeriikan joelta paattiinsa 280 mainoshummasen cratekikkaran. Dynossa siitä irtos pikkasen vajaa 300kaakkia. Vanha kone oli samaa tilavuutta mutta kun kippo ei sillä kulkenut tarpeeksi, tota ei dynottu.
    No uudella patilla tuli huimat 3solmuu lisää vauhtia. Sitten paatin omistaja sai kuningasidean jolla vene suorastaan lentää, tilas stroukkisetin kun oli kuullut essolta että sillä teho kasvaa huimasti. Ennenkuin kesä oli menny niin stroukkikone oli paikallaan ja paatti ei perkele kulkenut yhtään kovempaa. Talvella se dynottiin, isolla alakerralla, kannet, imari jne oli samat kuin kevään dynotuksessa ja tehoa oli se 300heppaa pikkasen alemmilla jenkoilla.

    Summakummarun samoilla osilla koneen tilavuus ei juurikaan vaikuta tehoon.

    p.s. rahaa tossa eesmerkissä paloi pikkasen vajaa 10k€ eli 3333€/solmu :rotfl: , eikä heksa missään välissä uskonut että ei toi ole oikea tie nopeuden lisäämiseen.
     
  2. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Kulkisko se paatti ylipäätänsä millään mosalla kovempaa ?

    Rovereista jos haluaa "tehokkaimman" niin kantsii etsiä TVR:n 500 mallin koneen eli 5-litraiseksi kasvatetun version. TVR ilmoitti sille 340 heppaa potkua, mutta todelliset lukemat oli jossain 280-290 hepan kantturoilla. Tuli vaan tosta Mudracerin viestistä mieleen...
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä senkin olis saanu kulkemaan jos olis ottanu koneesta jenkaa ulos vanhalla koneella, vanhalla ja noilla uusilla koneilla jenkat ei noussu juurikaan yli 4tonnin. Kun aukasin sen vanhan koneen niin siellä oli takomännät, takomampura, 4-bolt yms, "herkkuu" mutta kannet oli huonohkot isoilla palotiloilla.
    Ehdotin parempia kansia, imaria ja nokkaa mutta essolta oli kerrottu että vanhasta ei saa tehoa yhtään enempää kuin siinä oli. Ja siitä alkoi toi rumba josta ei ollut mitään hyötyä.
     
  4. retox

    retox 1st gear

  5. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Tarvike jakaja tarvikeosin..

    Mulla on MSD jakaja ja 6AL boxi ja Boschin punanen puola, ne ovat jouten jos tarvetta. Boxista käytetty pohjalevy irti kun sielä oli kierroslukutiedon liittimessä kylmäjuotos..

    Jos kiinnostaa, pistä yvtä..
     
  6. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    kuva ei ole pila, aprillipäivä on mennyt jo. mutta tämä on pikkuhiljaa valmistumassa.
    [​IMG]
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Noista kansista kuulisin mieluusti lisää?
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^ Moottoripornoa! Mihin toi 7 eiku 3.5 litranen tuplanokkakansinen tulee, 61 Galaxieen vai 01 Kaahaan? Foortiin kuitenkin koska Jaguaariin toi ei mene. Kuulisin kans tosta koko motista mieluusti lisää.
     
  9. kowwli

    kowwli 1st gear

    Custom made.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Custom Made aivan varmasti, mutta kenen tekemät, Cosworth? +8000rpm kierroskone? Lisää tietoa tuosta mikä lohko ja minkä kokoinen ym. Kuvia kun jakopää on paikoillaan ja muitakin kuvia vaatii kansa.
     
  11. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    lohko on otsikon mukainen rover ja tilavuutta se 3.5 litraa. koneen rakentaja antoi nihkeästi luvan laittaa edes kuvaa ja lopusta oli luvattava olla hiljaa.
    lisää kuvia voin laittaa kun uutta tapahtuu.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kait tossa ole kuin yksi nenu normi paikassa.
     
  13. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^No ei. Daimlerin lohko on pienempi kuin Roverin 3,5 siis Buickin 215 cid ja johan 61 sanoikin sen mistä on kyse. Kännykän pienessä kuvassa se näytti tuplanokkaselta, äsken näin ison kuvan.
     
  15. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Lotus 907 kansia on muutamakin yrittänyt sovittaa Roverin lohkon päälle. Tossa ehkä kaikkein kunnianhimoisin projekti:

    http://www.turnology.com/news/aps-motor ... of-mgb-gt/

    Facebookissa rutkasti kuvia kun etsii APS Motosportsin nimellä.

    Lievällä aasinsillalla Lotukseen vois kuvitella että kannet olis jostain eurotyöntötankokoneesta kuten Renault ?
     
  16. Voin olla väärässäkin, mutta luultavasti joku pahoittaa mielensä tai nolostuu, kun mainituksi tulee Toyota 2T.
     
  17. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Ei pahastu eikä nolostu, Toyotan kanneltahan tuo vaikuttaa. En tiennyt että se käy Roverin lohkon päälle.
     
  18. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    no ei se kyllä käykkään.
     
  19. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    xxxxx
     
  20. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    just näin.
     

Kerro tästä muillekin!