SBC 350 gen kansipahvin CAD kuva

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TerZZa, 31.3.2015.

  1. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    Onkohan kukaan jo mallintanut/piirtänyt CAD kuvaa SBC kansipahvista?

    Pitäisi leikata kuparista välipahvia puristuksien laskuun... Leikkaaminen ei ole ongelma. Kuvan piirtäminen on joten jos jollakin olisi kuvatus valmiina otetaan erittäin mielellään moinen vastaan :D
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tiedätkin jo varmaan, mutta vinkkaan kuitenkin et eikö näihin SBC koneisiin saa aika laajan skaalan eri paksuisia tiippareita?
     
  3. 383

    383 Gearhead

  4. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    Ei piisaa paksuus... Paksuin Cometic on 0.140 ja sekään ei riitä, lisäksi on kallis kokeilu kun Cometicin hinta on jenkkilässä 227$ kpl.

    Tarkoitus on siis kokeilla laskea rutut reilusti blowerille, eli 2-3mm leikattu kupari ja perus pahvit molemminpuolin, eli sinne 4,5-5mm tienoille pitäisi päästä lohkon ja kannen välissä.

    Saa tietysti tarjota järkevän hintaisia 70cc+ ja 210cfm ja vielä paremmin virtaavia kansiakin jollaisen ostoilmoituskin on Race puolella... Avieron jälkeen ja elastusmaksuista oikeuteen monossa olevana uusia ei nyt laiteta tilaukseen ja kalliita kokeiluja ei voi suorittaa :(
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek: Melko kallista tavaraa nuo paksummat Cometicit.. :eek:
    Samoin kuin tuo elattelu.. :odroll: :wc: Tiedän kokemuksesta.

    Tuossahan pääsee sitten kasaamaan tivareita pinoksi asti imarin ja kansien väliinkin?!?
    Kansipahvin kuvan saattaisin aikaiseksi saadakin, kun lohko on 3D:nä koneella.. 8) Jos ei nyt pian löydy jostain valmiinakin. onhan tuo varmaan piirretty moneen kertaan.. :lol:
     
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    Olisko mäntien vaihto loppupeleissä kaikista fiksuin tapa? Sullahan menee työntötangot ja kaikki uusiksi jos kansia nostaa 5mm, tai jos pystyy niin sorvaa nykyisiä mukeja
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Noilla vaatimuksilla järjestyis tietysti helposti rautakannet, mutta sulla tais olla alut mielessä...

    Minkälaiset männät ja kannet siinä nyt on?

    Ylipaksuista kansipahveista samaa mieltä että tulee vaan samalla monta ylimääräistä ongelmaa.
     
  8. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    On mullakin ylimääräiset rautakannet joissa palotila 70cc... Mutta en tee mitään kansilla joista ei virtaa läpi 600 heppaa tai enemmän.
     
  9. SauliK

    SauliK Gearhead

    600hp+ budjetti pikkulohko? okei ei auttanut mutta ihmetyttää vain, joko 5mm kansien nostolla menee apulaitteiden kiinnityksetkin vituralleen puhumattakaan imusarjasta ja kai se virranjakajakin siitä läpi menee. eikai sbc blower männät niin kalliita ole että olisi vaivan arvoista?
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Meniköhän sulla cc:t ja cfm:t sekaisin, nimittäin aika huonosti täsmää tuo 210 cfm ja 600 heppaa...lienet tarkottanu 210cc kansia?
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Just hypistelin joku aika sitten tutun luona 350 .030 taottuja blower mäntiä(reilu monttu/dish),olivat käytetyt mutta hyvässä kunnossa.Ja hinta oli vain 100€/sarja.Jos kiinnostaa niin voin kysellä jos ovat vielä kaupan.
     
  12. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    Mulla kone specsien mukaan 0.40 porattu joten tuskin osuu tohon kokoon ja kannet anycase vain 55cc...
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Anycase,kun sulla on pikkuruinen 55cc palotila 350 motissa, niin sä tarvitset tosi rajusti olevan monttumännän,jotta kone ei detonoi itseään hengiltä.
    Rajut on budjettikannet,mitkä siihen 600 heppaan riitävät.
     
  14. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    AFR 220cfm 70cc ois ideaalit... Budjetti versioita tuskin löytyy mistään :(
     
  15. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    Yep,ei muuta uutena enää ostaisi kuin AFR:ää... Nyt vielä menis tähän kokeiluun kaikki alukannet jos olis järkevästi hinnoitellut käyttärit joissa palotila on 70cc tai enemmän. Tää kuparilla rutun lasku olis ainoa bidjeteista budjetein mitä on järkeä kokeilla muutenkannattaa rakentaa melkein toinen pata blowerille jota koitin väkisinmaata tohon mosaa :(
     
  16. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    Illalla:
    [​IMG]
    Pari tuntia myöhemmin masentuneena kun pakko luovuttaa ja laittaa kaasari ja imusarja kiinni takaisin ellei nyt jostain ilmaannu kansipahvin kuvatuksia tai kansia...
    [​IMG]
     
  17. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

  18. max

    max Double Gearhead

    6-71 touhut on ainakin mulle vähän tuntemattomia asioita,mut haluaisin noita vatkaimia itsekin joskus kokeilla.
    Ymmärränkö nyt oikein,että 2.02 imuvena ei sun systeemissä ole riittävä? Miksi?
    Onko 6-71 kanssa oltava aivan ne parhaat kannet kanaviltaan,kun eikös ahdetun moottorin toimintaperiaate kuitenkin on erilainen kuin vaparilla;tarkoitan sitä että sitä hönkää sinne imukanavaan riittää,vaikka kanavan malli ei oliskaan se aivan paras.Menikö taas ihan väärin?

    Jokatapauksessa toi sun kuvien systeemi on kyllä komean näköinen,Tunnel ramilla pääsee ehkä lähimmäksi missä on mailaa!!
     
  19. TerZZa

    TerZZa 3rd gear

    En mä vaan laittaisi rahojani kansiin jotka ei ole tarpeeks virtaavat tavotteisiin. Värkki ei nyt kulje tarpeeksi ilman ahdinta niin turha hankkia osia jotka ei mahdollista edes samoja tehoja mitä nyt tulee kemiallisesti ahdetulla kaasarilla ;)
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Paljonko sit olemasaolevilla palikoilla tulis puristusta, käviskö ahdettu pata jos polttoaineen vaihtais E85:lle?
     

Kerro tästä muillekin!