SBM 408??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Kyllä tällä paketilla Duster liikkuu liukkaasti :wink:

     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Oli seokset rikkaammallakin mutta ne hiipi hiukan laihemmalle kun saatiin ennakkoja kohdilleen ja tehoa lisää. Koko alueella keskimäärin seos on tossa kumminkin ihan hyvä eikä rikastamalla olis varmaan tehoa lisää tullu. Lähinnä turvasyistähän noita ahdettuja yleensä rikkaammalle säädetään.

    Ennakkokäyrä tehtiin pelkällä map-anturilla, maksimi ennakko oli nolla paineella 40 astetta ja siitä tiputettiin molempiin suuntiin. Maksimiahdoilla ennakko oli jotain 29 astetta.
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Nyt sitten valmistu tämmönen 408, ja huomenna olis taas dynopäivä Sämpyllä.

    Speksit:
    - 10,7:1 puristukset
    - mekaaninen laahurinokka 282/288adv, 254/260@.050", nosto .599"/.616", lsa 108, icl 104.
    - rajusti portatut Edelbrock rpm kannet ja Super Victor imusarja, kannet virtaa pitkälti yli 300cfm, ja imusarjan kanssa nokan nettonostolla n. 295cfm.
    - kaasari holley 950HP, vanhaa mallia pienillä 1.375" ventureilla.
    -TTI 1 7/8" peltisarjat
    -MSD ohjelmoitava syttyboksi

    Aika tavallinen katuystävällinen peruspakketti joka tuottais ilman porttauksia sen 450 heppaa, mutta nyt on sen verran hyvin virtaavat kannet ja imusarja että pitäis tulla ainakin sata heppaa enemmän.

    [​IMG]
     
  4. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Työnsikö yli 600?
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Ei sieltä niin paljoa odoteltu, 570-580 oli tavotteena mutta jäätiin vähän siitäkin. Parannuksia koneeseen on tehtävä ja ne oli tiedossakin mutta kun ei mahtunut budjettiin.

    Ekana hankintalistalla on triggeri, kipinä oli niin levoton ettei oikein meinannu lampulla saada selkoa missä se ennakko on, ja pientä pätkimistä teki myös. Noi digitaaliboksit on hemmetin herkkiä kaikille häiriöille, toimii kyllä sit hyvin kun kaikki sytkäkamat on hyvät.

    Toisena kaasari ahdisti ja toimi muutenkin vähän huonosti, imusarjassa oli -0.05bar alipaine. Toi 950 vähän hämää, tässä vanhan mallisessa on 750 venturikoko ja 850 läppäkoko, ja tämmöseen koneeseen noi venturit on liian pienet.

    Vähän oli jumppaa venttiilikoneiston kanssa, sisäänajon jälkeen piti lisätä sisemmät venttiilinjouset, ja sit piti purkaa vielä uudestaan kun piti jousia shimmata tiukemmalle. Howards ei ilmottanut nokkakortissa jousisuositusta eikä sitä löytynyt niiten nettisivuiltakaan, tuohon tuli sitten 130lbs seetipaineet, mut se oli liian vähän. Toi on noita nopearamppisia nokkia jotka tarvii 145lbs seetipaineen. Jumppaan meni sen verran aikaa että vähän jäi säätöjen hakeminen kesken, eikä keretty edes ilman vaimentimia vetää.

    [​IMG]
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sunnuntaina olis haaveissa ottaa sauhut, dyno jätettiin täl kertaa väliin.
    [​IMG]
     
  7. notko

    notko 3rd gear

    Milläiset osat sisuskaluina,bensa/viina?
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ihan peruskauraa, scatin I-profiiliveivit, Wisecon männät, puristuksia about 10:1, nokka compin XE285HL ja normibensa. Enempi shou kun gou mut pitäis kyl jotain tuottaakin.
     
  9. mopster

    mopster Gearhead

  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tulipa hommattua elämäni eka pikkulohko.

    Tietääkö tollasesta mistään konetta avaamatta että onko valu vai takoakseli? No, moottori tarvii kuitenkin nostaa kopan maalauksen ajaksi pois, niin siinähän sen sit näkee. Öljypohja vaikuttais myös vakiolta, sekin vaihtaa samalla isompaan.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Riippuu vähän mikä pikkulohko.
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    360-->408 LA
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juu, ei siitä taida ulkopuolelta selvitä onks valu vai tako.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Niin kanssa tuumailin. Onko noi valuaksilat niin huonoja ku kaikki antaa olettaa? Katkeillu niitä on monella mut mistä se sit loppujen lopuks johtuu.

    No, pakko se joka tapauksessa katsoa mitä toi on syönyt, ja muutokset sen mukaan.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei ne mun mielestä nin huonoja oo, eaglen kanssa ollut kai enempi ongelmaa kun scatin. Periaattees sellasen pitäis olla ihan ok johki 500 heppaan ja sillä tasolla vaatii sit jo kanttakin vähän enemmän ku ihan perus rautaset tai RPM:t paketista.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joo toi on käytännössä vakioilla rpm hatuilla. Jotain pientä voi olla tehty, en oo viel käyttäny irti.

    Noihin lähinnä stroukki isolohkoihin verrattuna kumman hyvin perkaa toikin tuon manuaalin jatkeena.

    En usko että alan tuota tuon enempää piristämään, mutta jos sielä se eaglen valu on niin voihan sen vaihtaa varmuuden välttämiseks.
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onko tommoseen 408:iin järkeä miettiä imusarjan vaihtoa, kun nyt paikallaan vissiinkin aika hyväksi haukuttu rpm air gap? Muuten aika perus stroukki, rpm hatut ja 236ast .550" nokka.

    Ainaki noi isolohkostroukit tuntunu tykkäävän noista mitä hurjemmista imusarjakokoonpanoista. Mut mites tää pikkuveli? Teoriassahan plenumin tilavuutta kannattais kasvattaa.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Aika kesy kombo kuitenkin vielä, toi RPM imari riittää johki 450 heppaan kohtuullisesti. Ite saatiin joskus tapered speiserillä vähän lisää huonossa kombinaatiossa.
     
  19. mopster

    mopster Gearhead

    Joo kyllä toi RPM on ihan sopiva tommoseen mietoon mottiin. Sit kun ruvetaan porttaamaan ja laittamaan vähän rajumpaa palikkaa niin tarvitaan ykstaso imari.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Selvä homma, annan olla tuollaisena. Taida tuolle muuta tehdä ku vaihtaa öljypohjan ja pumpun. Nyt on vakijot
     

Kerro tästä muillekin!