Liian iso kaasutin??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rottelo1984, 17.4.2015.

  1. kingsway

    kingsway Gearhead

    Jos meinaa haiskahtaa niin tarkasta ja tarvittaessa säädä koho ohjeen mukaisesti. Se on aika tarkka.

    Tarkasta myös bensan paine. Omassani oli mekaanisella pumpulla bensan paine 6psi, mikä on Edelille maksimi. Suositus on ohjeen mukaan 5psi.
    Laskin erillisellä bensanpaineensäätimellä paineen 5psi:hin ja ylimääräiset hajut loppuivat. Myös säätäminen helpottui.

    Liian kovalla paineella koho ei jaksa vastustaa bensan painetta ja kaasari tulvii hieman koko ajan, varsinkin joutokäynnillä.
     
  2. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Vaan johtusko sittenkin tuo huono TK sytyksestä. Eilen ajon jälkee laitoin virrat takasin päälle, niin alkoi kuulua sirinää. Paikallistin sirinän virranjakajaan ja pick-upista se kuului. pyöriässä näytti oleva palojälkiä että vaikuttas kipinän seikkaillee vikapaikassa. Kun kannen virranjakajan kannen laittoin virta päällä paikoilleen kuului sähköistä räiskettä ääni on siis sama kuin mikä kuuluu pienestä valokaaresta. Ja kun tuo ääni kuuluu niin kiekkamittari sekoaa vaikka auto on sammuksissa. Tulpat eivät olleet nokiset että seokset on kyllä kohdallaan
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ei kai sulla vaan oo sekä tulpat että tulpanpiuhat mallia vastus??? Tulee likaa vastusta ja kipuna seikkailee...

    Paljos sytkäennakko on? Kun tyhmäkäynti noin korkee ja ei pienemmällä käy? Kokeiles vähän lisää ennakkoo ni saattaa rueta käymään paremmin tyhmää...
     
  4. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Mistäs sen vastus homman näkee? Tuossa lisähuomiona että kun auton sammuttaa ja hetken päästä kääntää virrat takasin päälle, niin yrittää käytiin vaikka startti ei pyörähdäkkään. eli lyö kipinän vaikkei starttaakkaan.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jos ei tulpissa ja piuhoissa lue R niinkuin resistor, niin vastus mittarilla mittaa piuhan kummastakin päästä ja tulpassa keskinastojen väliltä.
    Toi kipinää iskevä jakaja ilman starttausta ei kuulosta kovin normaalilta....
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kaikki kipinävehkeet voi antaa sen yhden kipinän kun virrat kytkee päälle.

    Ei noita sytkävehkeitä kannattais ropailla virrat päällä, voi tulla nakit kipeiks.

    Mikäs jakaja autossa on?
     
  7. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Taitaa olla moparin oma kärjeton jakaja. Mutta mistähän se tuo pick-upin sirinä / vinkuminen johtuu. Tuossa yritin lähtee ruokatunnille nii eipä lyöny enää kun muutamaan pyttyyn kipinän ja auto jäi siihen. Pittääpä ruveta purku hommiin
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eikä varsinkaan laitella koppaa kiinni tahi irrottaa, voipi mennä rikki :soosoo:
    Eikä muutenkaan kannata pitää virtaa päällä jos kone ei käy...
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Pickuppi se voi hajalla olla jos kerta sirisee.
    Ei oo kallis koittaa uudella.
     
  10. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Ei ollu pickuppi. nyt ei lähe ollenkaan käytiin. paukkaa vaan putkessa ja vaikka jakaja on samassa asennossa kuin irrottaessa. Ja tais strattikin hajota kun naksaa vain. Pitää vielä kokeilla paremalla akulla kun latauksen jälkeenkin jännitte tippuu alle 12V
     
  11. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Nonni. Nyt pelaa hyvin. vika olikin viallisessa syttyboksissa. Nyt pyörii tyhjäkäynnillä nätisti eikä kakostele. Vielä pitää säätää kaasari ja ennkot vimosen päälle niin passaa ajella kesän taas. kiitoksia kaikille osanottaneille!!
     

Kerro tästä muillekin!