Lincoln 1977 sytytyksen ennakko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja EsaH, 27.5.2015.

  1. EsaH

    EsaH 1st gear

    Just hankin tuollaisen Lincolnin, tilattu jo jenkeistä korjaamomanuaalia sun muuta. Mutta jo tekee mieli räplätä..
    Eli mikähän tuollaisen 460-koneen ennakko on?
    Googlettamalla ei oikein selvyyttä tullut.

    t.noviisi
     
  2. annsa1

    annsa1 Gearhead

    KYSY nimimerkki: US-Automotive
    tietää kaiken lincoln autoista!
     
  3. 290569

    290569 1st gear

    Kysymykseesi ei vastausta, mut jos tulee muuta; esim. alipaineet tai sähköt kummittelee -voin yrittää jelppiä. Amatööri itsekin, elänyt vaan melko pitkään samanvuotisen Mark V:n seurassa...
     
  4. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Samanlaisessa Fordin -76 koneessa on ilmoitettu 8 asteen ennakko. Jos sulla on alkuperäiset venakopat on niissä yleensä tarra jossa ennakkokin kerrotaan. Ainakin foortissa...
     
  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Venakoppien tarroissa on ilmoitettu ko. yksilön ennakko ja se riippuu vähän siitä mistä osavaltiosta auto on peräisin. Esim. mun 1978 mallissa se on 16 astetta. Samaisessa tarrassa on kerrottu kuinka se säädetään.
    Tässä kuvat omasta:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Näyttäis olevan nelisatkun arvot tossa.
    Aattelin heti mainita, tiiä vaikka kone räjähtää jos noilla menee... :argue:
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Juu, nelisatasen california-mallin arvot on nuo, mutta vastaavat laput löytyy 460 venakopista. ;)
     
  8. EsaH

    EsaH 1st gear

    "Ota silmä käteen ja katso" Eli siinähän ne tiedot oli venttiilikopan tarrassa. Miten ei taas sitten tullut katsottua, vaikka letkuja vaihdettiin kaasariin.
    Omituinen sattuma, pajalle mennessä outo näky: siellä olikin kaksi Lincolnia!!
    Nojoo, Subbe99 oli siellä öljynvaihdossa jne. Tässä käpykylässä siis kaksi Mark V:sta..
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaahas, se olikin Esan Mark vitonen pajan pihassa. :)
    Nyt on Lincolniin huolto tehty; koneen ja lootan ölpät vaihdettu, nivelet ja kardaanidn ristikot rasvattu, kaasari säädetty. Pahus kun ainokainen ajoituslamppu oli sökö, ei päässyt sytkiä säätämään.

    Tuulilasin vaihto jää tuonnemaksi.
     
  10. EsaH

    EsaH 1st gear

    Mun tarttee aloittaa se rekisteröinti katsastus ensi viikolla. Eiköhän ne jotain vikaa löydä. :soosoo:
    Ps. Kiitti muistutuksesta siitä rungonnumerosta, eipä kukaan muu hoksannut.
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jos ne jotain siitä löytää, niin korkeintaan nivelistä ja/tai jarruista.
    Omassa oli jarrut todella tasaiset.
     

Kerro tästä muillekin!