MSD Atomic EFI ruiskusetti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hummer1, 15.4.2012.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Onko talven aikana tullut uusia asennuksia? Lisää kokemuksia jaettevana?
     
  2. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Viime syksyn oli paikallaan ja talvella tehty päivityksiä sinne tänne allekirjotuksen autoon.. Mielessä oli et otan pientä videonpätkää ja laitan tänne..menee kylläki perjantaille..
    Muuten laite toimii kyllä.. :)
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ok, pukkaa pientä näytettä kun ehdit. Jos tuolla saisi tuon Buickin koneen laulamaan kunnolla, niin olisihan se varsin mukava juttu.
     
  4. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Menny aika vielä nuita säätöjä hieroissa,resetoin koko vehkeen niinku tietokoneetki ku ne tilttaa ja ny alkaa säädöt löytyyn ja pelittään..
    Huomenna voisin ottaa videoo pätkän..
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Siinä pari pätkää tältä päivältä..ei oo täydellinen vielä likikään mutta kyllä se toimii..
    Aiemmin mulla oli tossa 830 dp hollikka,merkittävimmät parannukset on kaasuun vastaavuus,kylmäkäynnistys,suht tasaset seokset,ainaki matka-ajossa(se lopettaa ton pirun rikkaalla käynnin ku saa tarpeeks kilsoja alle),matkakulutus 90km/h on tippunu jopa sinne 18-20l nurkille..
    Paljo parempi tulis ku laittas ihan kunnon ruiskutankin sisäsellä pumpulla ja paluulinjan regulla,veikkaan ainaki niin..
    Katellaan ja ajellaan miten se ny "oppii" talon tavolle..ja onhan se mukava aina harrastaa vaikkei tässä mitään järkee oliskaan.. :p


    https://www.youtube.com/watch?v=ihmOvQDAZBE
    https://www.youtube.com/watch?v=-wQ6uH_fu6I
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kiitokset loistavista videoista! Jos kaikki jakaisivat kokemuksensa näin avoimesti ja seikkaperäisesti, tämä harrastaminen olisi monesti huomattavasti paljon helpompaa kun ei tarvitsisi oppia kaikkea oman kantapään kautta.

    Melko raikkaalta kuulostaa tuo sun moottorisi. Sanoit että kaasuun vstaavuus on hyvä? Mulla on nykyisen kaasari / sytkäkombinaation kanssa ongelmana se että kun polkaisee nopeammin, pellin altaa kuuluu vain köh ja meno puutuu hetkeksi siihen. On vaihdettu jakajaan limppuja, jousia, kaasariin suuttimia ja säädetty pumpun vipuvartta yms yms. Ei vaan toimi.
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Joo tuo mun nokka( http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=728&sb=2 ) menee jo Atomicin suositus speksien yläpuolelle..laulaahan toi silti! Voihan se olla et hieman lievempi nokka ei aiheuttas tota laihalla käyntiä(1-2s) alle 2000rpm kevyessä kiihytyksessä,sitä ei videolla näykkään.Mutuna siis tääki..kantapää ku on tullu mullekki tutuks ja tulee vastaki.. :D
    Viime keväänä dynossa anto 420hp takapyöriltä,830 dp hollikalla,läpiharvalla koneella.. Josko tänä kesänä Atomicin ja rempatun koneen ja lootan kans uuestaan koittaan.. :)
    Joo ja ei tää köhi yhtään ku antaa monoa..tossa eka videolla kesti jonki aikaa sahata mutta siinä ehtiki bensapaineet valua nollaan,muuten lähtee kylmänäki heti tulille ku avaimeen koskee.. :D
     
  8. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Sadepäivän ratoks muutin bensasysteemin paluulinjalliseks,Aeromotiven regulla..sama Boschin pumppu. Bensapaineet sääjin alkuun samaks 50Psi.
    Paikallaan käytellessä toimii ku ennenki,ens viikonloppuna pääsee vasta testaan tien päälle onko muutoksia entiseen ja mihin suuntaan.
    Jos vaikka ylivieskan kentälle kiihytyspäiville testaamaan lauantaina.. ;)
     
  9. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Palasin takas sit ykslinjaseen,toi pumppu piti jostain syystä ihan sikamaista rutinaa ja mekkalaa.. eikä ollu kyllä paluulinjasysteemistä mitn hyötyäkään vs. paluulinjaton..ainakaan tolla in-line pumpulla.
    Paluulinjattomana eilen 1/4-maili,paras aika 13.2s/173km/h ,just ja just sateen jälkeen kuivanu rata,60ft 2.4s ja jotai päälle..ei siis oikeen kunnon pitoja,oli kyllä ihan perus renkaatki.
    Meni täyskaasulla tosi hyväntuntosesti,soppaa sai ok, mittarin mukaan sen mitä ehin vilasta jotain 10-11 afr,oli säädetty 11.5
    Siirtymät kentälle ja takas + 4 lähtöö,154km,laskettu 26 l/100km.. ;)
    Toimii mun tarpeisiin tällä hetkellä riittävän hyvin,en ala enempiä hifisteleen. :)
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    Niin, tärkeintä lienee juurikin se toimivuus. Tuleekohan tässäkin sellaista "tieto lisää tuskaa" ilmiötä, kun tuon purkin kautta saa täsmällistä infoa. Kaasarin kanssa on ehkä helpompi olla suuripiirteisempi, se kun nyt on vaan kaasari.

    Kiitos asiallisesta infosta!!
     
  11. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    eikö tuossa atomicissä ole mahdollisuutta ottaa pois käytöstä tuota lampada korjausta ja ajaa pelkästään kartalla niikun esim hestekissä ym perinteisissä eihän niissä kovissakaan koneissa anneta tietokoneen korjailla seoksia saati sytkää.
     
  12. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ei mun mielestä..
     
  13. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Pikku säätöjä taasen..
    Nostin perusennakon 22* ja kokonaisennakko 33* (pitäny oman mielenrauhan vuoksi varmasti turvallisen rajoilla) tulee jo 1600rpm(ennen 2500)..pelaa pirun paljo paremmin ny ku aiemmin oli pikku nykimistä ja AFR pomppi laihan puolelle kevyellä kiihytyksellä..
    Sytkän säätöominaisuus siis tässä käytössä Atomicin puolesta..
    Voiks tota max ennakkoo ottaa vielä aiemmin peliin? Meinaan vaan ku tossa just tyhjäkäynnin yläpuolella,1000rpm ja ton 1600rpm välillä on hiukka tuota ylempänä mainittua nykimistä ja seoksen laihalle heittelyy.. Jotta poistusko seki vähä ku max tulis vielä aiemmin? Mitään mistään tiiä mutta tuli vaan mieleen :D
    Nokkahan on Compin http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=728&sb=2
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    ajeleehan moni kiinteilläkin ennakoilla.. eli voi jos ei nakuta ja toimii paremmin.
     
  15. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Västeråsin reissu melkeen tehty,enää botskilla Vaasaan ja siitä 200km..
    Tekniikka toimi ok(lukuunottamatta eturenkaan laakerivaurioo paluumatkalla :mad: ) tiedämpähän nyt ettei toi Atomic,tai siis sähkönen bensapumppu toimi kunnolla ilman paluulinjaa tollasella helteellä mitä pe-la oli,30-35*
    Alko bensa vissiin kuplimaan tai jotain ja pumppu kuumeni ja hävitti paineet,eiku tien sivuun jäähdytteleen,helevetin monta kertaa.. Eli taidan viritellä sen regun ja paluulinjan taas takas paikolleen.. Bensatankin sisästä pumppua ei oo ny käpyä laittaa,sehän se paras ois. Matkakulutus oli 21-24l välillä,85-90 matkanopeudella,vähä reilu 1000 mailia nyt reissulla mittaa..
     
  16. sicker

    sicker Gearhead

  17. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ompa ollu hiljaiseloa tässäkin ketjussa..
    No,Atomicci mulla kuitenki ruutaa bensaa yhtä hyvin ku ennenki,jos ei jopa paremmin.. voisin sanoa olevani tyytyväinen..ku en paremmasta tiiä mut Kaasarit se kyllä hakkaa.
    Viime kesänä pääsin 1/4-mailin 12.10s/186kmh,60ft 1.690s
    tänä kesänä tarkotus 11s puolelle,helposti.. mekaaninen rullanokka,kakstasoimari,3.73 välitys ja th700r4 loota on tän päivän combo nuin pääpiirteittäin. Portatut RPM:ät vielä kesän aikaan päälle..
    Ja matkakulutus 100kmh about 18l..not bad
    Päivitellään taas vuoden päästä..Ku tuntuu et muilla ei muka atomiccia ole,ainakaan kukaan ei kehtaa myöntää
     
    simeoni, PauliR ja Herje tykkäävät tästä.
  18. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    jos sattuu tulee pieni imuvuoto tai lambda antaa väärää tietoa.. yms..pientä vikaa , niin huomaako sitä mistään ? saako tuohon mitään raja-arvoja jos opituista arvoista poiketaan paljon tai säätöä pois kytkettyä tai jotain ? vai sekö vaan säätää sitä minkä pystyy ?
     
  19. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Eipä oo tullu simuloitua imuvuotoo et näyttääkö se sen laihempana seoksena vai korjaako lisäbensalla..
    Lambdaa voi seurata toki koko ajan näytöltä,itellä vielä toinenki lambda erillään kokonaan atomicin systeemistä,samoja lukuja näyttää koko ajan.
    Näyttää se toki ERROR:ia jos anturissa perustavaa laatua oleva vika.
    Kuitenki alussa tai resetoidessa uusia arvoja voi asettaa esim. seokset tyhjäkäynnille,matka-ajolle ja täyskaasulle sekä erikseen ahdoille.
    Kiihdytyspumppu- ja powervalvetoiminto myös asetettavissa %-määräisesti.
    Aivan samoin sytytysennakot aseteltavissa,perus,kokonais ja millä kierroksilla täydet..jos se toiminto käytössä.
    Ei tossa sitä "oppimista" saa pois käytöstä eli hienosäätelee minkä säätelee..mut mulla ei ainakaan oo ollu ongelmia,on menny asetettujen arvojen mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!