Mopar 440 tehoton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jhm1978, 18.6.2015.

  1. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Kokeiles nyt tulpata se tehostimen alipaineletku. Bensalinjassakin voi olla jotain hämärää, bensaletku irti ja konehuoneeseen virittää väliaikaisesti bensakanisterin ja käy testaamassa.
     
  2. buickki

    buickki 1st gear

    Ja tarkista varalta kaasuttimesta kiihytys pumpun nokan alta että kuula+paino on ok.Ota pöydällä se ettei vaan mee koneeseen.
     
  3. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Terve!Sitähän minäkin oon arvellu.minua viisaammat
    on kuunnellu konetta ja tuumanneet että ei voi olla
    kun ei sylje,ei pätki ja vetää muuten ilosesti.Kai se
    on mahdollista,että muuten toimii eikä naputa mutta ei
    ole enää nostoa
     
  4. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Tuli muuten mieleeni, mulla oli 63 imperial ja siinä oli meno nihkeää. Bensapumpussa vaihdolla loppu ongelmat. Oli myös sellainen että starttasi, kävi TODELLA äänettömästi mutta kiihtyvyys ei ollut mitä ois kuvitellut ja joskus nypytti.
    Ongelma oli kaksi osainen. Tankista irtosi välillä likaa joka tukki bensalinjaa. Sen ratkaisin, mutta ongelmat ei poistunut täysin. Sitten hetken perästä meno loppui kokonaan, vaihdoin bensapumpun ja tehot että kulku tuli kuntoon.
     
  5. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Joo,minäkin tuota bensansaantia olen epäillyt,kuten muutkin.vaihdoin n.kuukausi
    sitten uuden meksikoncarteri pensapumpun,koska luulin et vanha on sökö,koska
    suodatin oli aina joko puolillaan tai tippa vaan pohjalla.no nyt oli suodatin täysi ensimmäisen viikon ajan,mutta ei auttanut tippaakaan ja ja suodatin on
    taas joko puolillaan tai tippa pohjalla,lisäksi on tullut kumma naputus joka kuuluu pensapumpun kohdalta ajoittain.Suodattimessa ei näy mitään likaa,silti
    vois linja olla tukossa.Pari vuotta sitten ajoin tankin niin tyhjäks pari kertaa et bensa loppu.Täytyy ottaa pumppu pois ja laittaa vanha pumppu takas ja puhaltaa bensalinja paineilmalla,jos siellä vaikka olis ruostetta yms.
     
  6. jhm1978

    jhm1978 1st gear



    Terve!viikonlopun aikana 200mailin reissu,toimi ihan hyvin kunhan
    ei yrittänyt yhtään polkea.Vain visko leipo kiinni!!
    Kokeillaan tulpata letkut ja pitää putsata polttoainelinja.
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    Viskoonhan meiltä löyty jo lääkkeet ;) Katoitteko muuten sillon jakajan sisälle että toimiihan mekaaninen ennakko, eli limput liikkuu eivätkä ole juuttuneet? Tarkistaa kannattais myös ennakkomerkin paikkaansa pitävyys dampperissa, alipaine vuodot tulppaamalla se jarrutehostin ja miksei myöskin alipaineennakko kellon kalvo, mulla oli Buikissa sieltä puhki...
    Bensan kulutuksesta päätellen sytkä ja kaasari nyt ei ole vaan ihan tehtäviensä tasalla...

    Ja edittiä...
    Tuolta se koneen korva ainakin löytyy:
    https://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=314920&cc=1327092&jnid=481&jpid=0
     
  8. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Juu ja iso kiitos siitä viskohommasta!sain pojan vietyä aamulla rippileirille :D
    jakajaan ei oo koskettu,vaan paketista suoraan paikalleen!Mä oon sen verran nöösi näitten jenkkien kanssa että,varmaan tarttis sun asiantuntemusta jakajan limppujen tarkistukseen ja dampperin merkkien paikkansapitävyyteen.Aina tuolle on bensa kelvannu,mutta nyt kyllä imi tautisesti!!Orggis carterilla päästiin 6jätkää+juomat ja matkatavarat+tankki täynnä bensaa ja ilmastointi päällä n.20l/satkulla tasasella 90km/h matkavauhdilla.Moottorityynyongelmakin ratkesi,saan molemmat uudet sopivaan hintaan!
     
  9. XP29

    XP29 Gearhead

    Tuleeko pakoputken/putkien päästä hyvin pakokaasua? Joskus on käyny niinkin, että äänenvaimentimen sisukset on ruostunu ja villat menny tukkeeksi putkeen.
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    minkä merkkinen jakaja? x-racer jos niin ei tule koskaan toimimaankaan kunnolla :wc:
     
  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Paljohan tuolle luvataan ihan uutenakin kulutukseksi,siis silloin kun auto oli kaikinpuolin uusi,säädöissään ja bensakin "kunnollista"ilman viinalisää joka nostaa entisestäänkin lukemia.

    Painoa on rutkasti eikä moisen hienon ja superkalliin luksuskärryn kulutuksella ollut mitään merkitystä,vielä triplasti vähempi kuin taviskärryillä.

    Näyttää olevan noin 12-15mpg lupaus silloin joskus eli tutummin seka-ajoon 20-25 litraa satasella,taajamassa 30 litrasta ylöspäin....
    Kovin raskasjalkaisella kuskilla tuokin helppo ylittää,vielä jos säädöt ei kohdillaan ja pikkuisen jo ajanpatinaakin tekniikassa.

    Kiihdytysvehkeeksi tuo ei tehtaalta lähtenyt rikkaille herraskaisille ja muutama sata kiloa tarviisi laihduttaa jos moista semmoisesta aikoo jälkikäteenkään tehdä tai iskeä vielä rajumpaa myllyä pellin alle :oops:
     
  12. jhm1978

    jhm1978 1st gear



    Moi!Kyllä sieltä varmaan tulee kaasua,mutta yhtään ei kuulemma savuta sanoivat
    kun reissussa oltiin ja kyselin perässä tulevilta.kostealla ilmalla ainakin näyttäis tulevan höyryä ihan ok!Apurin puoleinen takavaimentaja on turvonnut,
    myyjä kertoi laittaneensa tulpanjohdot ensin väärinpäin ja kait oli pensaa sitten
    mennyt sinne.Sit kun oli johdot oikein niin räjähti putkessa,jouduin hitsailemaan
    pöntön uudestaan koska tuhisi sieltä täältä
     
  13. jhm1978

    jhm1978 1st gear

     
  14. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Terve!Orkkis jakaja remanufactured!
     
  15. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Mites kuule,onko se ikinä tuon uuden kaasuttimen aikana toiminut kunnolla ja miksi vaihdoit orkkiskaasarin toiseen?
    En ole alusta asti seurannut tai välttämättä kärryillä mitä kokeiltu tai muuteltu autossasi?
    Meinaan että jos koko ongelmien syy on tuo kaasutin ja sen sopimattomuus tuohon autoon(paino),koneeseen tuolla laatikko+peräyhdistelmällä.
    Siis onko sopivankokoinen ja pitääkö se tuossa olla alipaineella vai manuaalisesti nuo toisiot kun automaatti ja painava kori.

    Orkkiskaasutin lie Carter AVS 4966S ja niiden cfm arvoksi jotain n600 luokkaa.

    Luulisi tosiaan kulkevan ihan liukkaasti vaikka olisi "1 sylinteri pimeänäkin"...kummastuttaa jos se käy hyvin,uusi kaasutin,sytytysvehkeet kunnossa,ei ilmavuotoja ja bensaakin virtaa.. :odroll:

    Mites ryyppy,käsi vai sähkö ja mitä vaikuttaa jos laittaa huikkaa kiihdyttäessä(siis jos käsiryyppy)?
    Kaasutinhommien yhteydessä lie kick down vivusto "oikein"säädetty"ja lootasta löytyy yhä pykälät.
    Vaihteistoöljyn tasokin kunnossa eli pystyy toimimaankin?

    Oletko kokeillut alipainesäädön tukkimista pois pelistä ja ennakoksi jotain 10 ja miltä se tuntuu sillätavoin nykytilanteeseen verrattuna?

    Tuossa lie korkeapuristeinen kone ja 98E vaatii?
    Joskus omakohtaisia kokemuksia ja kuulemia liian matalaoktaanisesta ja siihen viinat päälle,laiskahan se on ja käy huonosti,kuten käyntiinlähtökin.
     
  16. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Moro!Ei ole ikinä toiminut kunnolla tuo edeli.Tilasin siihen rockautosta
    korjatun orggiskaasarin joka oli holley vacuumi toisioilla,luulin et carteri ei
    ole alkuperäinen vaikka sehän tähän vehkeeseen kuuluu,carteri on mekaaninen!
    Holleyllä sitä ei saanu vastaamaan kaasuun kunnolla ja oli nykimistä ja nypytystä.
    sit taas carteri takas ja toiminta parani huomattavasti,mutta se kusi bensaa
    joka välistä niin hommasin uuden edelin.Olis pitänyt heti hommata korjaussarja carteriin.Koskaan ikinä en ole 95e:llä edes kokeillu,useimmiten v-power tai 98e venttiilisuoja-aineen kera.Ryyppy on mallia käsi eikä vaijeria ole laitettu,kun ei sitä ole tarvinut.Laatikon olen korjauttanut ja sillä ei paljoo ole ajettu,öljyt ok siellä!Nyt vaan on tilanne se,et on kuskinpuoleinen moottorityyny antautunut niin ei uskalla kenkää antaa yhtään,eikä paljoa voi testailla.Kickdown ei ole oikein säädöissä,se pitäis säätää vimpanpäälle.Täytynee v-loppuna laittaa ehjä tyyny moottoriin ja ruveta taas etsimään syitä.Pitää yrittää ilman alipainekelloa ja vaikka puhaltaa bensalinja paineilmalla.


    Kiitoksia mielenkiinosta!!
     
  17. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Nyt on laitettu koneeseen uusi moottorityyny kuskin puolelle.Jännä juttu,nyt vetää
    paremmin paikaltaan,ei kiihdy nykien vaan vetää tasaisesti,vaikka ei ne hevosvoimat
    sillä takasin tullut,mutta vaikutti aika moneen asiaan mm.laatikon toimintaan ja tärinä yli 60mph vauhdissa loppui melkein kokonaan!Jos koittais nyt taas alkaa alusta säätöhommien kanssa,laittaa vaikka sytkä takasin oikeaan.
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    sanosko....no en sano.... :argue:
     
  19. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    No sanoppa.....
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    No en vieläkää kehtaa :eek:
     

Kerro tästä muillekin!