Moparin 360 virityksestä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja F-body, 29.9.2008.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Häijy laite kaikinpuolin :D Pitäs kulukoo jo tolla voimalla.

    Mitkä vanteet muuten, Artec L?
     
  2. janimm

    janimm Gearhead

    Vanteet on Boze Forged "Hi-Octane" 17x8

    No kulkeehan se ihan. Tällä rengastuksella ja alustalla ei ole toivoakaan saada tehoja tiehen. 0.7bar ahtopaineet on maksimi millä pito riittää just-ja-just.

    Mut leikkikaluhan tämä on eikä kilpuri.
     
  3. PöllönSilmä

    PöllönSilmä 1st gear

    Millä megalla tuo on toteutettu ?
    Entä lukeeko tuo moottorin asentoa kampuran etu vai takapäästä ?
    Vaiko jakajasta ?
     
  4. janimm

    janimm Gearhead

    Megasquirt 2, 3.57PCB, MSExtra 3.4.0 koodi

    Kampiakselin hihnapyörään on hitsattu kotitekoinen 36-1 triggeripyörä. Virranjakaja on laitettu kierrätykseen.
     
  5. PöllönSilmä

    PöllönSilmä 1st gear

    Aivan. Jäi luetun ymmärtäminen vaiheeseen.
    Onko tuossa käytetty Hall vai Vr anturia lukemaan triggeriä ?
     
  6. janimm

    janimm Gearhead

    Vr anturi. EDIS ei taida hall anturilla toimia?
     
  7. uppopumppu

    uppopumppu 1st gear

    tuossa aikaisemmin oli asiaa tasapainotuksesta. alakerta kävi uudelleen painotuksessa ja ei ne ollu kovin hyvin painoteltu. männät ja kiertokanget oli ok painoiltaan, mutta kiertokangen alapäät pois mitoistaan ja kampiakseliin joutu laittamaan malloryakin. mutta nyt olisi koko paketti kytkimineen painoissaan. seuraava kysymys olisi. nyt arp pulteille on varmistettu pyöreys kiertokangissa, mutta mitenkäs nyt noiden arp pulttien kanssa runkopukeissa kun pitäis vetää arp ohjeiden mukaan tiukemmalla niin muuttuuko niissä pyöreys vai. ja tuo moottori on käynyt kasassa arp pulteilla. oisko taas koneistamo keikka edessä...
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Se selviäis mittaamalla, jos saat jostain sisäpuolisen mikrometrin lainaksi niin mittaat sillä. Isolohkossa pyöreys muuttui enimmillään vain yhden sadasosan ARP:in studeila eli ei ollut merkitystä.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kukas osaapi sanoa mikä akseli, ja tako vai valu? 4" iskua mitattuna, ja moparin Pentastar vastapainossa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. SBM

    SBM 2nd gear

    kato näätkö ensimmäisen vastapainon "naamassa" mitään tunnuksia, voivat olla todella heikosti nähtävissä. Tuossa kolmannessa kuvassa viimeinen kk-kaula pari, vasemmanpuoleisessa pesän reunassa näkyy sauma (tuossa ohkasimmassa kohdassa), tarkasta niistä, ton kuvan perusteella sanoisin että se on valuakseli. Valuakselissa noi saumat on siistejä ja suoria, takokalikoissa hiukan leveämmät ja "suttuiset".Noita saumoja en oo nähny nykyaikaisissa akseleissa ikinä noin selvästi. Ne on aina pyritty hiomaan pois. Ja tarkastin vielä hetki sitten uusimmasta hankinnasta tämän myös, ei näy saumoja lainkaan. Ja siis takoakselista katoin. Ja valuakselin puolesta puhuu myös nuo veivit. Onko männät hypereunukit?
    Mutta kaikkihan selviää viimeistään kun ottaa sen irti.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä, täytyypi vielä perehtyä tarkemmin.

    Isoin kysymys on, "tekeeks tolla mitään"... No, ainakaan ei ollu se Eaglen katkeemiselle herkkä valuakseli.

    Männät on tod näk hypereunukit. Tai normi valut, pitää vielä tutustua.

    Moottori itsessään on kuulopuheiden mukaan hughes enginesin tekemä. Ja joo, kohtalaisesti se toimikin, mutta nyt kun muista syistä tarvi konehuoneeseen tehdä tilaa, pitää selvittää täysin mitä tuo kone on syönyt.
     
  12. SBM

    SBM 2nd gear

    Jos on valuakseli niin taitaa olla scatin tekemä ja on hyvämaineinen.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

  14. 69

    69 Gearhead

    Olikohan moparin akselit scatin tekemiä muistelisin.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Vissiin. No eipähän ole ainakaan valu kotka
     
  16. SBM

    SBM 2nd gear

    Näyttää vieläkin mun silmään valuakselilta, toi sun akseli on niin "siisti" ja symmetrinen noiden limppujen kohdalta. Takoakselit on hiukan enemmän kirveellä veistettyjä. Mutta toivotaan että se on takoakseli,hiukan vaikea varmaksi sanoa noista kuvista, mutta aina sitä nukkuisi yönsä paremmin kun tietäisi mitä koneessa on sisällä
    Mutta voisit päästää meidät uteliaat piinasta ja irrottaa koko akselin ja arvailtaisiin sitten lisää :eek: :poff: ??
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Nojoo turha sitä arvuutella on :D Ja sä varmaan kyllä oot oikeessa. Täytyy napata se käteen, kun kerkeää projektia jatkamaan.

    Pitäis muutenkin päättää käyttääkö tota moottoria tossa projektissa jonka keulalta se on nostettu. Sinänsä varmaan ihan hyvä kampe ja rakentamisen jälkeen vähän ajettu. Mut noi alakerran osat ja tehopotentiaali täytyy selvittää.

    RPM kansilla teho rajoittuu varmaan johonkin 450hp tietämille ilman niiden radikaaleja muutoksia?
     
  18. mopster

    mopster Gearhead

    Ihan valuakselilta se näyttää mun mielestä myös.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ookkeips. Täsmäis myös tähän summitin kuvaan http://www.summitracing.com/int/parts/d ... /overview/ Minkäslainen maine noilla mp:n/scatin valuaksiloilla on, että minkälaista konetta kannattaa alkaa tuollaisen ympärille tekemään? Tulee myös mahdollisesti manuaalin perään.
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Nuo vakio edelit rajottaa tehot sopivasti 450 heppaan.
     

Kerro tästä muillekin!