Oldsin 403 moottori ja sen viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Achti, 27.4.2009.

  1. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meitillä toimii katuRaketissa jopa "paskatorkkeri" ihan hyvin.

    Siis 455 + .030 löytyy tyhjäkäynti, alipaine ja jopa alavääntö 2000-5000 rpm hydraulinokalla (.050 nostolla imu 216° / pako 228°).
     
  2. SauliK

    SauliK Gearhead

    Osta meikältä tuo 496 vaikka pelkkä alakerta?
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    sait yv:n saulik
     
  4. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Onkos ketää laittanu 403:sta 2gen firebirdiin? Jos on ni millasen pakosarja systeemin ootte tehny? Vaik meneeks suoraan joku 403:n pakosarja ilman muokkauksia?
     
  5. TransSami

    TransSami Gearhead

    Se alkuperäinenhän kulkee kuin ilmeisesti monessa muussakin Oldsissa kuskin puolelta moottorin alta apumiehen puoleiseen sarjaan ja siitä yhdellä putkella taaksepäin.

    Mulla on paikoillaan Hookerin Compit.Se alkuperäinen hässäkkä taitaa olla tuolla tallin vintillä, jos joku jostain syystä sellaista kaipaa...
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    Tuli vähän shoppailtua Tuskin menevät 403:sen päälle,eikä edes pikkulohkon päälle, katotaan mitä kivaa keksii :)
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Lähteekö 403 kiertoon?
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    Noup, jää nurkkaan odotteleen parempaa huomista...
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Imusatsiin pikkasen hitsaamalla tavaraa niin kyllä sopii.
     
  10. Achti

    Achti Gearhead

    Ei ole tarvetta hitsailla.
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Mikäs alakerta noiden herkkujen kanssa tulee???
     
  12. Achti

    Achti Gearhead

    496:sen päälle oli ajatus laittaa
     
  13. Ck

    Ck Gearhead

    Hyvä, pääsee oldsillakin sitten kiihdyttään oikein kunnolla.
     
  14. Achti

    Achti Gearhead

    Kai se johkin kulkis noilla :D se vaan että nyt täytyy koko voimalinja päivittää taas sit... 7,5" akseli voi äkkiä antautua, vaikka kuinka on hyvillä osilla tehty ja vahvistetuilla kuorilla... laatikko nyt varmaan hetken kestäis kun se on juuri vahvistettu ja remontoitu
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Mistä tuo 496 muodostuu? 455-lohko yliporauksella + kampura iskulla ???
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  17. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Kyselläänpäs et mistä porukka on tilannu osia kyseiseen koneeseen (viri-osia)? Ja mitäs kannattaa/olisi hyvä uusia alakerrasta kun haetaan lisää tehoa koneesta?
     
  18. Achti

    Achti Gearhead

    usparts, summitracing, niistä on löytyny suurinpiirtein kaikki mitä on tarvinnu. Tietty jos ettii jotain tiettyä, niinkun esim "N" kampuraa, niin silmät auki ja kädet pois taskuista niin voi löytää. Se että mitä oot hakemassa koneesta, niin aika pitkälle ratkasee kans sen että mitä osia kannattaa vaihtaa.
     
  19. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Vakio alakerta kestänee 600 heppaa vahvistamattomana, anaskin ISOlohkossa.

    ...Bill Trovaton mukaan...
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Niinku 403 ikkunamalli? Kyllä sinne alakertaan jonkinlainen tukihämähäkki kannattais tehdä jos maali on 600kaakkia.
    Kierrokset rasittaa enemmän kuin se teho, mutta kuulemma ahdistettuja alakertoja löytyy öölipohjasta enemmän kuin ahdistamattomia.
     

Kerro tästä muillekin!