Startti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camu67, 4.9.2015.

  1. Camu67

    Camu67 1st gear

    Startti rääkäisee startatessa,olen nyt moneen kertaan shimmaillut starttia, mutta ei auta. Linkin takana video pätkä. Videon jälkeen säädin ratasta enemmän sisään, ei vaikutusta ongelmaan. Vaihdoin startin kaikki laakerit ja rasvasin. http://crs67.kuvat.fi/kuvat/Startti/VID ... 200608.mp4
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Mikä laite kyseessä? Määki taistelin pitkääm startin kans, ku välillä starttas normaalisti ja välillä vaan rääkäs. Vaihon uuden startinki ja vika vaan jatku. Loppujen lopuksi vika löyty vaihelaatikosta. Vaihteen asentotunnistin mikälie oli menny veteläksi. Eli se käikäle mikä estää starttauksen vaihe päällä.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ei toi luulis shimmi ongelma olevan kun ei tee aina. Se rääkäsee aina kun kone pyörii nopeemmin, niin johtuisko bendixistä? mut sanoit että olet purkanut, niin ei siinä bendixis mitn näkynyt? Ja onko toi vika tullut yhtäkkiä eikä esim sytkän säädön jälkeen?
     
  4. Camu67

    Camu67 1st gear

    Camaro. Mulla ei ole olenkaan kytketty tunnistinta, eli startaa vaihde päällä.
     
  5. Camu67

    Camu67 1st gear

    rääkäisee aina kun kone lähtee käyntiin. Pyöritin starttia ruuvipenkissä, piti todella olemattoman rahinan, voisiko olla kuitenkin vika bendixsissä? Oon nyt 2 iltaa tapellu ongelman kanssa... :-?
     
  6. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Mulla teki joskus tota samaa, lisävirta auttoi, mutta varsinaisesti korjaantu soleinoidin/bendixin vaihdolla.
    Solenoidi ei näytä sulla pitävän ratasta hammaskehällä kunnolla ku pompottaa välillä edestakas, kokeile antaa lisää virtaa, olisko akusta puhti vähissä tai johdosta ei kulje tarpeeks.
     
  7. Camu67

    Camu67 1st gear

    Virran puute voisi olla hyvinkin mahdollinen... akku oli aika tyhjä, laitoin lataukseen, pääsee illalla kokeilee. Akku on kontissa, niin on hieman johtoakin akulta startille.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Toi virta vois auttaa tohon ku se hyppii, mut auttaako tohon rääkäsyyn? Kun eihän se virralla palaudu?
     
  9. Camu67

    Camu67 1st gear

    Akku ladattu ja kyllä hyvin jaksaa pyörittää, mutta rääkäisy pysyy... Apuja vielä kaivataan. Pitääkö lähteä akku kaupoille?
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    puritko starttia et olis nähny sen bendix/solenoidin?
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Itse vaihtaisin bendixin, se ei ole edes kallis.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos kyseessä on toi kiinankotkotin niin bendixii ei ihan helpolla saa eikä tarvii kun luulen että toi pikkuratas törmää vetolevyn "pohjaan". Mellaplootua startin ja lohkon väliin ja käymään. Ota startista se paksu johto irti ja pistä solkulle virtaa niin näkee paljo heittää.

    Ja komento takas kun katto vireon :oops: nii ratas on liian kaukana vetolevystä. Sama ohje, iso virta pois ja solkkuun virtaa niin näkee heiton.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Totta, jos se ei ole orkkistyylinen, niin silloin on tietysti eri juttu.
     
  14. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eihän vaan bendixin ratas tule liian pitkälle?Kun tota videoo katto niin näytti ihan ku ois tullu koko vetolevyn leveydelle.Oliko se nyt 1/2-2/3 matkalta ois optimi.Näky noita rääkimisen jälkiä tossa sun vetolevyssäs jonkun verran.
    https://www.youtube.com/watch?v=r5a8kVUKht4Tossa viteossa hyvin kerrottu.

    Powermasterin startilta näytti??Mulla oli myös ongelmaa ton "pinion depthin" kanssa...tarviit niitä shimmejä mitkä menee sen startin rungon ja sen mounting platen väliin.
     
  15. Camu67

    Camu67 1st gear

    Shimmasin videon jälkeen ratasta pois päin vetolevystä, tulee nyt ulos n.60% vetolevyn paksuudesta, mutta ääni vaan pysyy.
     
  16. Camu67

    Camu67 1st gear

    Bendixin purin ja vaihdoin laakerit. Solenoidille en tehnyt mitään.
     
  17. Camu67

    Camu67 1st gear

    Tänä vuonna kyllä sytkä on säädetty, miten sytkä voi vaikuttaa? Auto seissyt koko viimevuoden ja nyt en tarkalleen muista onko aikaisemmin ääntänyt...
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tuskin vaikuttaa. tuli vaan mieleen jos sytkän takia olis käynnistys kierrokset noussu ja sen takia startti ei ehtis vapauttaa... Tosin ei toi kovalla käy ja itelläkin käynnistyy erittäin kovilla, mut kiinan startti on aina kiinan startti?
     

Kerro tästä muillekin!