Mopar 440 tehoton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jhm1978, 18.6.2015.

  1. buickki

    buickki 1st gear

    No minäpä sanon vaiha slantti tilalle.....No ei löytyy se vika 67 400 haetutti kans pumppu oli rikki+se kuula+paino puuttu. On semmonen no smoked 400....T Vesa.
     
  2. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Vikaa haettu taas.Nyt vasta kokeiltiin paljonko täytyy pyörittää kampiakselia,että
    virranjakaja pyörähtää,saa pyörittää n.4-5cm ennekuin jakaja pyörii eli taitaa mennä jakopää uusiks?tohtiikohan tuolla oikein ajaakaan jos on noin väljät ketjut
    ja rattaat?Bensaputki puhallettu molemmin päin ja se oli auki,siis jakopään vaihtoon!
     
  3. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Olis pitänyt heti ottaa neuvosta vaari!!Kyllä kaikki varmaan johtuu jakopäästä.
    Ei ole tainnut auto saada kenkää yhteisvalloissa juurikaan,minä kyllä oon joskus antanut :oops:
     
  4. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Kyllä,se kenkiminen uskotaan kun koneen kumitkin on riekaleina.
    Minä kehtaan sen verran sanoa että jos kone ei ole kiinni, se kallistuu polkiessa ja saa kaasuvivuston liikkumaan niin että "höllää" kaasua.. Ja juu nykii koko auto. Tilannehan alkaa alusta kun kone tipahtaa paikalleen. Sitä koneen heiluntaa ei välttämättä sitten heti huomaa.
    Sit, tottakai orgis kaasari potki paremmin kun oli mekaaninen toisio.
    Jakopää on loppu.
     
  5. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Moi!jakopää oli tosi loppu,kaveri vaihtoi uuden true rollerin tilalle,kun olin
    viikon muualla töissä.Käy hienosti,mutta ei vieläkään rokkaa kunnolla!Kulku parani jonkin verran.Säädellään sytytys vielä kohdalleen,niin sittenpä sen pitäis
    ruveta kulkemaan tai sitten ei!
     
  6. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Terve!Ei ruvennut isolohko piristymään!Nokanvaihto edessä.Mikähän nokka tuollaseen
    vakio koneeseen olis hyvä valinta,jos siis hieman jyrkempää ajattelisi?Myös alumiini imusarja tekis mieli vaihtaa,jos löytäisi saman korkuisen kuin on alkuperäinen tai edes lähelle,ettei ilmanputsari kävisi konepeltiin.Ehdotuksia kuulisin tietävämmiltä-kiitos-
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Holley Street Dominator on matala.
     
  8. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Kiitos!
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Torker II myös. Mahtui -70 Chargerin konehuoneeseen drop pohjan ja k&n 3" filtterin ja flow topin kans. Tilaa oli konepelliin vielä yli tuuma. Jää ääritapauksissa ehkä hieman suorituskyvyssä edellämainitulle Holleyn tekeleelle, mutta saatavuus parempi.
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    -70 sarkkerissa perus rpm imari ja k/n putsari droppipohjineen meinaa tulla läpi pellistä :odroll: konepellistä joutu leikkaamaan vahvikkeet pois putsarin kohalta että mahtu kiinni :D
     
  11. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Moi!tässä tapauksessa ei kyllä peltiin tehdä yhtään ylimääräistä reikää,eli
    Pitää mahtua putsarin kans pellin alle,museointi vielä tulossa.tuntuu vaan,että tuo valusarja käy niin kuumana,et bensat kiehuu aina kaasarissa!onkohan alumiinisissa ac kompuralle valmiit jenkureiät?
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl mulla meni 70 charissa 440 rpm imarilla 3" putsarilla ja eri drop basella ku kn:n omalla pelti kiinni ihan iloisesti ilman mitään kikkailua.

    Muovista tai muuta ei-metallista spaceria kannatttaa ensin koittaa kaasarin alle jos ongelmana on bensan kiehuminen.
     
  13. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Terve!Meinaa olla jo nyt aika tiukkaa kun on eristelevy imarin ja
    kaasarin välissä,voi olla vähän eri mallinen pelti tos 67 imperialissa
    kuin chargerissa.ei oikeen tunnu vaikuttavan se edelbrockin eristelevy,muovi vois
    toimii ehkä paremmin tai joku vanerinen.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Imperialissa on joo aika vähän tilaa. Koita eka erilaisella eristepalalla. Imusarjan vaihto voi olla aikalailla poissuljettu, koska vakion korkuisia alumiinisia ei käytännössä ole.

    Ehjässä oikein säädetyssä vakio hp isolohkossa en oo kyllä Tommosiin ongelmiin törmännyt, että sinänsä outo juttu
     
  15. jhm1978

    jhm1978 1st gear


    Niin,eipä tuota oikein säätöihin taida saaha,kun on varmaan
    Se nokka loppu.lämpimänä käynnistys se on tökkiny vaan,ei muuta oikeastaan.
     
  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ennenku meet sitä nokkakeppiä vaihteleen, niin kokeile vielä huvikseks palauttaa kärjet Pertronixin tilalle... Pieni operaatio verrattuna nokan vaihtoon jos rupiaa kiihtymään eri tavalla. Näissä Pertronixeissa kun on aika paljon maanantaikappaleita, niin eivät välttämättä toimi luvattuun malliin.
     
  17. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Oireet ollu myös kärkien kanssa.
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Laskeppa aavistus bensapintaa, ja kas lähteekin myös kuumana ilman kikkailua käymään.
     
  19. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Idioottivarmojen+laadukkaiden Pertronixien kanssa harvemmin kenelläkään mitään ongelmia ollut siinä mielessä että ne joko toimii tai ei...niinkuin muutkin elektroniset kärkisysteemit ja paluu kärkiin on kaikinpuolin lisäongelmien hakemista ja sitä mennyttä aikaa,mutta jos tykkää säätää kärkiväliä ja mittailla astekulmia ym turhanpäiväistä vähän väliä sekä ihmetellä muuttuvia käynti&kulkuominaisuuksia niin mikäpä siinä.
    Näitä kommentteja ja palautteita ym aihetietoja kun aikansa tuumaa+tutkii niin sanoisin että mekaanisesti toimiva uusi kaasutin on se syy,vaatisi alipainetoimiset toisiot koska kyseessä raskas,automaattivaihteinen auto.

    Moiset mekaaniset toisiot passaavat kevyisiin ja enempi manuaalivaihteisiin autoihin paremmin ja jopa voisi sanoa että sopivat kiihdytyspuolelle paremmin kuin normaaleihin katuautoihin mikäli alan kirjallisuutta,käyttäjiä ja artikkeleita on uskominen.

    Elikkäs jos asia olisi minun niin vaihtaisin tuon kaasuttimen vaikkapa 600-700cfm alipainetoimisilla toisioilla varustettuun,antaisin Pertronixin olla ja koneen vakiona muutenkin ja jos Edeli merkkinä niin Performer 600 joko käsi/sähköryypyllinen joka on edullinen,toimintavarma,yksinkertainen säätää ja helppo asentaa.
    Toki niitä on lähes joka merkillä jos oltava joku "lempimerkki" mutta esimerkkinä tuo ja koko mieluusti tuota luokkaa tuohon auto-koneyhdistelmään eikä liian isoa koska ennemmin pykälä liian pieni kuin iso kokemuksien perusteella ellei mistään viritetystä kiihdyttimestä puhuta eikä Imperial liene moinen..

    Liian iso EI anna yhtään muuta kuin rahanmenoa ostohinnassa+ongelmia säätämisessä,ei tehoa tms sen kummemmin kuin oikean kokoinenkaan ellei sitten egoa :D :D
     
  20. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jaa notta siinä olikin mekaanisilla toisioilla oleva kaasari...

    Eihän se oikein pelaa tommosessa lossissa ja automaatin yhteydessä.

    No, joka tapauksessa epäilen bensapintojen olevan karvan liian korkeella. Kun ei kuumana kerran ilman kikkailuja käynnisty.
     

Kerro tästä muillekin!