Olds 350 diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Blue-berry, 19.9.2015.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota siitä sinisestä pumputin, eikös siinä ollu ulkonen ennakonsäätö ja kylmäkäynti solkku?
     
  2. pk72

    pk72 1st gear

    nämä on varmaan tuttuja linkkejä, mutta laitan kumminkin. Ei taida olla aivan uusia päivityksiä, mutta jotain asiaa kuitenkin. Jossakin oli jopa pieni maininta turbotuksesta.

    Virityksestä ei ole kokemusta, mutta käyttöautoilin aikanaan n.5v -82 Olds CC:llä, kerran vaihdoin kansipahvit. H***tin mukava kampe minusta, suurin puute ne lankkupenkit ja 80-tarra. Ynnä ehkä hyvää tarkoittaneiden, mutta asiaa tuntemattomien viritykset (vaikkapa sähköissä)...

    http://a350diesel.tripod.com/menu.html

    http://a350diesel.tripod.com/newmain.html
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    otin ja hyvin toimii, g-body säikeessä lörpöttelin,
    kylmäkäyntisolkkua siinä ei ollut, mutta eikös sen koko kannen voi solkkuineen elinsiirtää vanhasta pumpusta?, en vaan kerriinnyt aisaa tutkailla saatika kokeilla, sen verran vaan ravotin kantta että pyöräytin pikkasen lisää syöttövä sillä mutulla että pattihan laukesi konttuurille.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuuskekkosen kansi käy suoraan ja niissä on aina se kylmäkäyntisolkutin.
    Jos ennakonsäätö on lukittu niin kuuskekkosen kannesta ei ole mitään hyötyä, tiedoksi niille jotka luulee että se parantaa käynnistyvyyttä.
     
  5. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Millaisissa hinnoissa tuollainen aikaisemmin mainittu pumppu on? Piti ottaa tarkempia tietoja ylös tuosta paikoillaan olevasta pumpusta, mutta unohdin tietysti ne pajan pöydälle :cry: Minkähän hintaisia tuohon on uudet suuttimet? Jos/kun vanhoista ei saa soppaa tarpeeksi läpi. Ja tajusinko siis oikein, että 6.2 diisselin kansi sopii tuohon 5.7? Eli siis suuttimia voi metsästää myös siihen sopivien joukosta?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ei, sylkynkannet ei sovi ristiin mutta IP:n kansi sopii. Enkä usko että 5.7 kikkaran tehon jää orkkis suuttimiin.
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei auta suuttimia sekoitella keskenään, jos pumpun kannen vaihtaa.

    Hantta
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    onko kellään muuten kuvaa mitä tuollanen kynäsuutin sisältää oldsissa tai mistähän helkkarin traktorista nuo edes ovat :D pitääkö kiertää yks suutin irti ja viedä paikalliseen traktoriputiikkiin ihmeteltäbäks :D
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei niitä sitten kierretä auki vaan vaatii oman "suutinvivun" .
    Juutuupissa on näköjään turbotetuista matskuu, esim tossa.
    [youtube]gV5E11nZ0-A[/youtube]
     
  10. speedy

    speedy Double Gearhead

    jostain luin kans että jonku raktoorin suuttimia vois olla samaa tyyppiä, kubota ..?
     
  11. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Tuossa taas projektia hieman suunnittelin. Tuli sellainen mieleen, että miten tuo öljy linja olisi ahtimelle hyvä tehdä? Putsarin jalasta meno ja paluu suoraan öljy pohjaan? Ja mites se putkisto muuten.. Molemmilta peltisarjoilta putki ahtimelle ja ahtimelta sitten loppuputkisto? Näin olen sitä ainakin itse pienessä päässä miettinyt...
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole viisseiskaa urbottanu mutta kaikkiin kuuskekkosiin olen sen ottanu öölinpainemittarin lävestä. Siirtopumpun lävestä on helppo laittaa ööli takaisin, sähköpumppuun pitää kyllä siirtyä jos noin tekee. Ja tietenkin molemmat pakoröörit syöttää ahdinta.
     
  13. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Eli siis elektroninen öljypumppu puskemaan öljy föönille vai? Mistähän sellaisia sitten kysellä
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    tarkotti polttoaineen siirtopumppua, orkkis mekaanisen kun heivaa veke niin siihen tilalle saa öölin paluuputken, sähkönen polttoaineen siirtopumppu sitten menetetyn mekaanisen tilalle.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just. Walpro on hyväksi todettu ja riittää yli 300kaakkiin.
    Jos pistää sen ahtimen auton alle niin sitten pitää sähköpumpulla ajaa se ööli takas koneeseen. Hollikan sinistä moni käyttää siinä hommassa.
     
  16. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Eipä tullut mieleen edes harkita laittaa sitä auton alle. Mutta saattaapa se toteutuessaan sinne eksyä. Hitto kun ei yhtään muista millaiset tilat oli ennen auton purkamista. Mutta kaipa ne putket sinne ylöskin mahtuu :odroll:
    Tuota pakosarja hommaa mietein, että tekeekö itse sarjat vai onkohan ahdin käyttöön valmiina jotkin sopivat? Olen kyllä koittanut katsella, mutta en vieläl ole törmännyt. Vai kestääkö vaparin omat sarjat??
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Orkkissarjat on ihan riittävät jopa pikkasen viilattuun 455 koneeseen.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Minkä mallin Walpro?
     
  19. Blue-berry

    Blue-berry 2nd gear

    Sen alkuperäisen yhdysputkenkin voi siis hyödyntää tuohon hommaan? Eli siitä risteys kohdasta mistä putki lähtee yhtenä taakse niin koukkaakin sen vain ahtimen kautta...
    Holleyn sinistä kuuklettelin ja sanoo olevan polttoainepumppu. Mutta kaipa tuo öljyäkin siirtää...
    http://www.summitracing.com/int/parts/h ... /overview/
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    60galloonaa tunnissa lykkäävä lutkutinmalli, muistaakseni.
     

Kerro tästä muillekin!