Demon-kaasarin tunnistusta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rivieraruisaaja, 26.11.2015.

  1. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Mulla istuu vuoden -68 428 Pontiacin päällä kuvien mukainen Demonin kaasari. Alla on Edelbrokin Torker imusarja. Kaasarissa ei ole missään minkäälaisia merkintöjä (edes ilmanputsarin tiivisteen alla) joista sitä voisi identifioida. Demonin sivuilta löytyy kyllä dataa jos jonkimoiselle mallille, ja olisi kiva tietää että mikä(ja minkä kokoinen) tämä nimenomainen kikotin on niin voisi säätöohjeet sun muut kalastaa.

    Kellään tarkempaa käsitystä tämän valmistajan vekottimista? Vanha omistaja ei kerro eikä Demonin asiakaspalvelu vastaa.

    Kiitos.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. SBM

    SBM 2nd gear

    Taisit juuri vastata itsellesi, eli demonin sivuilla on kyllä ohjeet, täytyy vaan ruveta etsimään. Ellei joku oo poistanut numeroita, mihin en usko.
     
  3. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Kyllä mä niitä sivuja olen selannut mutta valitettavasti en tullut hullua hurskaammaksi. Ja vielä harmillisempaa on tosiaan se että tuossa vehkeessä ei tosiaankaan ole mitään numeroita tai muita merkintöjä missään. Ei niin mitään. Mikä Demonin sivujen mukaan on myös mahdollista.
     
  4. spede

    spede Gearhead

    Näyttäisi speed demonille. Race ja Mighty ei ole tuota ryyppytornia.
    Mulla Camarossa 350 päällä samanlainen ja tuotti vuotava neulaventtiili päänvaivaa. Oli kumikärkinen ja näytti hyvälle mutta vaihdoin uuteen hieman pienempään niin alkoi toimimaan.
    Oletko tuolta katsonut:

    http://www.demoncarbs.com/Assets/docs/T ... -Speed.pdf
     
  5. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Katso kaasarin kurkkuihin jos näet läpissä stanssatut numerot.
    Tai sitten kaasari irti ja ylösalaisin.
     
  7. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    No vot! Speed Demon tuo taitaa tosiaan olla ryyppytornista (mäkin haluaisin ryyppytornin, vaikkapa olohuoneen nurkkaan) päätellen. Oikein kun kaivoin niin löysin yhden numeron 7:n stanssattuna päältä. Ja boosterit kun on tyyppiä "Downleg" niin tämän http://www.demoncarbs.com/Assets/docs/T ... -Speed.pdf mukaan sen pitäisi oleman siis 750 Speed Demon. Se että onko se passeli kikotin tuon 428:n päälle onkin jo eri tarina joka varmaan ensi kesän aikana aukeaa...

    Kiitoksia kaikille jeesistä!

    [​IMG]
     
  8. Fangio13

    Fangio13 Gearhead

    Varmaankin sopiva, mulla 650 Speed Demon 350:sen päällä ja toimii/riittää hyvin... :D
     
  9. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  10. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Tuota kun kattelee niin mulla on väärä kaasari, koskapa Lemanssi etenee automaattivedolla. Tosin siinä on myös Hurstin His/Hers -shifteri, joten "manuaalipuolikin" löytyy. Jotenkin tässä alkaa selviämään ameriikan bobin aivotukset tuon kulkineen kanssa; tuplapumppukaasari, shifteri, kolmen tonnin stall speedi ja helvetinmoinen varvikello vaihtovalolla lisätty nokan eteen! :D
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Noilla tiedoilla sulla on just hyvä kaasari mutta jos on rajummin kiertävä niin voi vaatia isompaa kaasaria kehiin.
     
  12. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Kiertää kyllä mielestäni aika herkästi, tosin mulla ei ole vertailupohjaa Pontiacin 400-sarjalaisista. Ei ole aavistustakaan mitä amerikan bob on sinne sisälle tehnyt, tuo pata on -68 Grand Prixista nuemroiden mukaan. 62 kannet. Kaasarin säädöt on persiillään seisonnan ja laivauksen ja räpellyksen takia. Käy aika rikkaalla ja lämpimänä pienillä kierroksilla tallaa antaessa kuolee totaalisesti jos ei höllää heti jalkaa.
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu lue ne säätöohjeet tarkaan läpi ja erityisesti se miten läppiä saa säätää ja miten ei.
    Ja ensimmäiseks voisit kattoo että kiihdytyspumput on kunnossa eli läppiä käännettäessä bensaa lentää riittävästi. Auton ei tarvii käydä kun tämän testaat.
     

Kerro tästä muillekin!