440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

    http://www.kkdmotorsport.com/product_in ... 1391100877
     
  2. 300

    300 2nd gear

    Riittääkö hukkaporteiksi 38mm per puoli?
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    En oo mikään asiantuntija mutta laadukas 38mm portti vois pian riittää Jos käytät kiinalaisia kopio portteja niin laita suosista 46 milliset

    Meillä kilpaautos 6o milliset kiinanportit ahtoa 2baaria portit täysin auki
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mun stroukkikone kusee öljyä takastefasta...
    Kasasin 440-Sourcen billettipukin kanssa mutta alkuperäistyyppisillä tiivisteillä + silikonia ja nyt sitten vuotaa kuin seula.
    Oliskos kuitenkin tarvinnu jotkut muut tiivisteet?
    Onnistuuko tiivaripukin irroitus/tiivisteiden vaihto konetta irroittamatta?
    Öljypohjan saan kyllä pois paikallaankin.
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Tiivisteiden vaihto onnistuu pelkästään ö-pohja irroittamalla, muuta ei tarvitse ottaa pois. Ylempi tiivistepuolikas työnnetään/pujotetaan pois ja uusi samoiten tilalle.

    Tämä olettaen sitten ettet ole liiman kanssa laittanut sitä paikalleen. Jos tarvitset "tiukata" pakettia niin itse onnistuin jälkikäteen tiivarit vaihtamalla laittamaan tivarin takapintaan teflon-teippinauhan joka myös auttoi itse asennuksessa. Kuulostaa purkkaviritykseltä mutta se kuitenkin toimi.
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Moottorisilikonia laitoin van siihen pukin sivuihin mutta ne Stefan puolikkaat laitoin ilman mitään. Siihen sivutiivistykseen myydään jotain Viton tiivistettä mutta mulla tuo oli pelkällä silikonilla, tiedä sitten oliskos tuommoinen Viton sitten parempi... on nuo yleensä silikonillakin pitäneet.
    Tarttee aukoa ja ihmetellä, onhan tässä kevääseen aikaa.
     
  7. tniitty

    tniitty Gearhead

    mulla ainakin vuoti stefan ja lohkon välistä jos et oo sinne laittanut mitään niin on kyllä ihme jos ei sieltä vuoda.ite nostin motin pukkiin ja käänsin ympäri ja pohja pois ja kampuran pukit irti ja sit nostin norsunkärsällä kampuraa niin paljon kun pysty.sit vanha pois kunnon putsaus ja uus tilalle moottorisilikoonin kera niin sit piti.ja stefan huuli tietty oiken päin
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onkos kellään kokemusta tommosesta Indyn 2-taso imusarjasta?

    [​IMG]

    Tuli puolivahingossa ostettua, ja vois olla yks vaihtoehto romujen mahduttamiseks Challengerin R/T pellin alle. Kone muuten suht perus rpm kantinen 500"
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Ostetaan!!! 383 lohkoon 4bbl alsaimari!
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oon mä käyttäny tollasta Indya ja kuhan tulee nokkaa jne ni mennään dynoon taas. Viimeks anto 240 .050" nostolla ja 0.54" nostolla 592 heppaa. Eli kyl toimii dual planeks.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ookkeips, tonhan vois laittaa ihan harkintaan sitten. Jos löytäs jonkun soppelin 4150 jakoisen kaasarin sille kaveriks.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Jos oli FEL-PRO:n tiivistesarja, niin ilmeisesti markkinoilla on joku feilu sarja = erä. Minulla oli sama murhe kun Polaran 383 kasasin, pukin sivutiivisteet puuttuivat. Ekaa kertaa eläissäni isolohkoa niputin ja mukana vain mt-silikoni tuubi ja pari pätkää pulloharjaa.Ei pitänyt vaan tiputti koko viime kesän. Oletin että tiivisteet ovat jotenkin muuttuneet ja asian kuuluukin olla näin, vaikka FSM:ssa ja orkkis tiivareissa oli kunnon tiivisteet.

    Nyt kone irti ja pukissa. Ostin moparin takatiivistesarjan. Ohjeena sarjassa oli, että sivutiivisteet tuli kastaa naftaan tai tärpättiin ja välittömästi sujutella paikalleen. Turposivat tiukasti väliin. Toivottavasti nyt pysyy öljyt oikealla puolella pukkia.

    Tilasin rokkiautosta muuten samalla numerolla FEL-PRO:n koko tiivarisarjan kuin minkä ostin kotimaasta. Rokkiauton sarjassa oli mukana asialliset sivutiivisteet. Lienee ns. oppirahoja tämä homma.

    Ja meksikon hose lienee linjalla pakannut mitä sattuu...
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    ei ollu fel proon sarja vaan joku ihan outo merkki..nyt laitoin sinne tollaset sourcen viton tiivisteet.vaikutti kyllä laadukkaille.



     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei ne fel pron takastefa sarjat mitenkään viallisia oo. Osassa on ne harjakset joiden avulla sarjan mukana tulevien ohjeiden mukaisesti silikoni pitäisi saada laitettua stefapukin sivujen uriin.

    Osassa tulee mukana sellaiset perinteiset sivutiivisteet, näihin tosin oon törmänny harvemmin. Ne on ihan toimivat myös oikein asennettuna.

    Paras vaihtoehto on nuo 440sourcen valmistamat viton- kumiset pukin sivutiivisteet. Pitävät käytännössä 99,9%sti jos ei turaa asennuksessa.

    Stefan puolikkaat tulee tietenkin asentaa silikoonin kanssa, sekä silikoonia tulee laittaa myös puolikkaiden katkoskohtiin sekä jokaiseen stefapukin ja lohkon yhdistävään pintaan.

    Lisäksi suosin takastefaksi tuollaista http://www.summitracing.com/int/parts/fel-2947/overview/make/chrysler normaalin kumistefan sijaan.
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

    C-barge tsekkaa FB viesti niistä männistä!
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tota takastefaa on sit myös kahta eri mallia joista toinen on selkeesti vähempi vuotava, siis ite stefasta. Se kantsii myös tsekkaa millanen on stefan vastinpinta, häikäisevän monessa nykyaksilassakin se on "knurled" niinku koiranpaskatiivistettä varten. Kantsii ehkä vähän näyttää hiomanauhaa. Joskus on ollu myös ohjetta et pitäis siitä stefapukin kiinnityspinnoista hio joku kympin verran veke. Ja tietty Stefapukin ulkoreunat tulee saada tiivistettyä. Toi on se Fel Pron parempi stefa, tull myös ilman sivustrappeja, ite stefa on ilmeisesti sama kun 440sourcen takastefa sarjassa. http://www.summitracing.com/int/parts/f ... e/chrysler
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    OK taas oppii uutta, "asennusvihre" lienee sitten kyseessä, ja sitten on näemmä kahdella tavalla (rojuilla) pakattuja FEL-PRO:n sarjoja. Mulla kyllä vuoti selvästi nuo sivutiivisteet. Pukin ja lohkon väliin sekä stefojen takapinnalle tuuppasin silikonin. Mutta nou hätä, eiköhän tuo nyt pidä.

    Eihän se vouto mikään iso ollut, mutta kun tipat jäi lattialle ajon jälkeen, niin päätin että eiköhän sen tiiviiksi saa.
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    onko niistä venttiilin varren päihin tulevista cupeista mitä hyötyä?kyseessä rullanostimet ja vipat?
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tarkoitat varmaan lash caps:eja. Niitä ei kannata huvikseen käyttää mutta esim. titaanivenojen kanssa välttämättömät ettei pehmeät venttilin päät mene heti paskaksi.
    Niillä voi tietysti tarvittaessa "säätää" venttiilin pituutta jos geometria niin vaatii tai jos nokassa on nostoa oikein todella paljon niin lash capsilla saa venttiilin päähän lisää pinta-alaa jossa keinu voi turvallisesti toimia.
     
  20. Mutku

    Mutku Gearhead


    Jees, ihan samat kikkakolmoset ja muistelot täälläkin. Se oma 440 mikä ei tippase öljyä on noilta takapään pukin ja Stefan osalta just tolleen liimailtu. Kokeneemmilta koneenkasaajilta sain vinkit, kun halusin kerrankin semmosen nätin pojan koneen, mikä ei sitten sotke kunnollisten demarinaapureitten rivarinsa parkkipaikkaa.

    Onnistuin. Eli ei tippassut se kone. Vieläkin saan ruohonleikkuria lainaan :poff:
     

Kerro tästä muillekin!