LQ4 rakentelu / Hevosten hinnat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anza, 28.1.2016.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Nyt taisi mennä vähän noi closed ja open loopit väärinpäin.
    Kylmänä open loopissa ja lämpimänä closed loopissa.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Sytytyksen myöhäistäminen nostaa lisää pakolämpöjä.
     
  3. Anza

    Anza Gearhead

    Kiitos korjauksesta! En vielä näistä paljoa tosiaan tiedä.

    Saisko niitä pakolämpöjä sit seosta rikastamalla kuriin?

    Kysymys tuossa oikeestaan on siitä, että miten se orginaalin PCM säätäminen on mahdollista? Että voiko sillä pakolämpötilan tiedolla ohjata ruiskua tai ajoitusta?
     
  4. Anza

    Anza Gearhead

    Vastaan itselleni.. Ainakin laajakaista näyttäis olevan mahdollista kytkeä 1997-2004 C5 corveten PCM kiinni, ilmeisesti se siis onnistuis tähän 411 pcm:kin.

    http://www.corvetteforum.com/forums/c5- ... uners.html

    Linkin jutun mukaan ilmastointi tai egr lähtöihin PCM:ään sais laajakaistan kiinni ja PCM lukemaan arvoja. Myös polttoaineen painetta pystyy lukemaan egr piuhan kautta. Tietenkää ilmastointi ja egr ei voi olla toimivina, kytketään siis niiden tilalle.

    Ilmeisesti toi ilmastoinnin sisääntulo ohjaa myös kompuran päälle ja pois kytkentää, joten sen vois saada sytyttämään vaikka valon kojetauluun, tai nostamaan bensan painetta tai jotain? Mikäli raja-arvot saa muutettua "ilmastoinnin raja-arvoista" itse määritellyiksi ja lukemaan laajakaistaa.

    Onko tällästen viritysten kanssa kukaan pelannut?
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Toimii noinkin; itsekin käytin tuota kikkaa aikanaan jo joskus 10 vuotta sitten.

    Muiden kysymyksien suhteen kannattaa kysäistä siltä paikalliselta säätöpajalta. Paitsi tietysti jos säädät moottorin itse.
     
  6. Anza

    Anza Gearhead

    Kiitos tiedosta. Mulla varmaan kysymyksiä riittäis kyllästymiseen asti. :)

    Varmaan päällimmäisenä se mielessä että kannattaako tuon gm:n oman boxin kanssa lähteä pelaamaan, mikäli virittelee vai pitäiskö hommata suoraan joku siihen tarkoitukseen sopiva. Tässä vaiheessa en oikeen ees tiiä että mitä kaikkea pitäis ottaa huomioon.

    Ilmeisesti tuota omaa voi rukata ja siinä riittää aika pitkälle potentiaali. Toisaalta on myös ehkä monimutkaisempi, kun tulee venekäyttöön ja esim vaihteistolta tuleva nopeustieto puuttuu.
     
  7. rl

    rl Gearhead

    Tuo Anzan veneprojekti on kyllä mielenkiintoinen, pistä ihmeessä fotoa näkyville, kun moottori alkaa olemaan paikallaan.

    Meikäläisellä on parhaillaan rakenteilla LQ9+T56 magnum setuppi BW475 föönillä ja E85:lla. Ajattelin kokeilla Chevy performancen esittelemää LJMS Stage 2 nokkaa, portatuilla vakiokansilla ja luultavasti Victor jr imusarjalla.
    Olen tottunut käyttämään Megasquirt 3:sta, joten sillä taidan jatkaa uudellakin moottorilla. Jos ei virittäminen kovinpahasti epäonnistu, niin eiköhän tällä setupilla tuu sen verran vääntöä että vakio kymppipulttinen on ihmeissään :)
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tuleeko näissä koneissa mäntä 0 dekkii, yli vai alle dekin?
    Lähinnä että tietäisin minkälaiset kannen tiivisteet tarvii ottaa.
    0.040" ajattelin ostaa jos dekki on nollassa.
     
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ostetaan lm7 / ls tai vastaavat pieni palotilaiset kannet. Saa olla ja mielellään tyhjät kun uudet venttiilit ja jouset löytyy jo.
    Tarkoitus olisi laittaa lq4 päälle että saisi vähän lisää puristusta.
     

Kerro tästä muillekin!