440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. persus

    persus 3rd gear


    nyt pitäis tää uusi linkki toimia. road runneriin tarkotus laittaa toi strokeri ja furyyn road runnerin vanha tekniikka.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    joko sä penkissä olit käyttäny ton koneen vai meetkö vasta auton kanssa?
     
  3. persus

    persus 3rd gear


    meen vasta auton kanssa sitte...just sain vasta eilen illalla viimeset osat kiinni
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi koko auton dynoon vieminen on aika riskaabelia ja noissa sessoissa aina sattuu ja tapahtuu. Monta kertaa niin paljon että saa rakentaa koko voimansiirron uudestaan :odroll: .
    Ei muuten näy sun kuvat.
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    nyt en kyllä sit tajua miks ei näy ku mulle ne näkyy vaikka kirjaudun ulos molemmilta sivuilta ja sitte tulen vierailijana vaan oodeelle katsomaan.

    mitä tarkotat tolla että koko auto riskaabelia viedä dynoon? ite oon neljä kertaa käyttäny eikä vielä oo mitään käyny. :odroll:
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

  8. persus

    persus 3rd gear

    tossa bb motorssilla missä oon käyttäny koko auton penkissä ni dyno on kyllä ihan tukevasti lattiaan upotettu eikä mikään tollanen irto höskä.mut tietysti kaikki muu on mahdollista
     
  9. GBS

    GBS 3rd gear

    Vähä ot 440 rakenteluun mutta:
    Joo noita rallisprint ja krossivehkeitä jarrutettu mones mestas vuosien saatossa. Moottoririkkoja aikanaan Malinin penkissä useita mutta viime vuosien pahin oli yhdessä kun oli ns. napajarru niin katkes kardaani ja halkes vaihteisto. Oliskohan unohtunut päästää jarru vapaalle tms.
    No ilman henkilövahinkoja selvitty.
    On se oman rakennelman jarruttaminen kyllä hermoja raastavaa mutta jos ei se jarrua kestä niin ei se kisoissakaan olis kestäny. Sillä periaatteella meni sitten kun oppi.
    Toki toisaalta kun muistelee niin joskus ulkona tupakilla kun Jappe jarrutti niin on se aika masentavaa kun iv putken täydeltä alkaa tulee valkoista savua....
     
  10. GBS

    GBS 3rd gear

    Muutens.
    Onko Noissa:
    Edelbrock Performer ja Edelbrock CH4B imusarjoissa mitään ratkaisevaa eroa suuntaan tai toiseen?
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Olisit ostanu sillon multa sen indyn 2-tason nii ei tarvis tollasten lelujen kans pelleillä :D
     
  12. GBS

    GBS 3rd gear

    Nii.... :poff: tyhymä ku oon..
    Toi ois vaa aika matala.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    aina joskus...viimeksi kun satelliittia nykäskylässä kiusattiin. ei irronnu/revenny ku kallistuksenvakaajan korvake. heleppo korjata pikkuvika
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kai sitä aina sattuu ja tapahtuu kun harrastetaan. Terveellä järjellä ja huolellisuudella tosin pääsee yleensä aika pitkälle.
     
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kuvasin oman auton penkitystä videolle ja eikös siintä porsinut ristikko/kardaani. Saatanallinen pamaus ja melkonen remontti seurauksena. Bägit laukesi jne.
    Hyvä ettei tullut vetelät pöksyyn.
    Sen jälkeen en ole enää seisoskellut ihan vieressä ihmettelemässä kun jotain tehokkaampaa autoa penkitetään.

    Mutta onneksi petti siinä penkissä eikä ajossa, tiedä mitä olisi tapahtunut.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Penkistä puheen ollen.., 440 sixpakkia oltiin kurnuuttamassa pari viikkoa takaperin. Eihän siit mitään ihmeitä löytynyt, nokka oli vähän vakiota tiukempi ja paketti olis voinu olla parempi vähän miedommalla. Eriääin tasanen, joskaan ei kauheen huikee vääntö, ja 455 heppaa.
    https://youtu.be/2oRXypJGEeA

    Ja eilen sit pykälää mielenkiintosemmalla vehkeellä, 400 lohko, 440 akseli ja leetukan 6.535" veivit. Tavoitteena oli ylävireinen katumotti ja sellanen siit tulikin. Täs vaiheessa motti ajettiin kaasarilla ja jakajalla mut siihen tulee myöhemmässä vaiheessa ruisku ja sit vast aletaan säätää. Nyt kaasari oli lainassa 355 motista ja siihen ei vaihdettu mitään suuttimia etc. Sytkäennakkoa oli vedoissa 33 astetta, kyseessä oli vain sisäänajo.
    https://youtu.be/SxsVKn4aBkY
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ Jälkimmäinen on privaattivideo, ei saa auki.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    No ny saa.
     
  19. PasiR

    PasiR Gearhead

    Mikä nokka tohon 400:seen tuli?
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Nekaaninen rulla, .050" asteita jotain 268/276.
     

Kerro tästä muillekin!