K2500 etujarrut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja renzo, 28.11.2014.

  1. renzo

    renzo 1st gear

    Yritin löytää täältä keskustelua K2500 jarrulevyjen vaihtoon. Jarrusatula irrotettu ja herkistelty, mutta miten h**tissä jarrulevyn saa irti. Vetoakselin mutteri irrotettu, mutta ei paljon auttanu.
     
  2. ReB

    ReB 1st gear

    Mikä vuosi malli? Omassa K2500 -89 lähti ottamalla pois.
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Levy on kiinni navan takapuolella eli joudut irroittamaan koko navan jotta levyn saa vaihdettua. Napa on kiinni 4 ruuvilla olka-akselissa. Napa on todella kovaa kiinni olka-akselissa. Jos päädyt lyömään paketin (levy+napa) ulos mätkimällä lekalla jarrulevyyn, niin vältä rikkomasta ABS anturia ja vetoakselin suojakumia. Muista satulan ja napamutterin lisäksi irroittaa ABS anturin johto. Kun paketti on irrallaan irroitetaan jarrulevy navasta prässäämällä pultit irti. Muistaakseni pultit joutuu uusimaan ja ne on melkoisen arvokkaita Metrossa, mutta kait niitä muualtakin saa. Pultit olisi hyvä asentaa prässäämällä tai mutterilla vetämällä. Myös napamutteri pitäisi laittaa uusi. Ei ole kuin 2 vuotta moisesta rempasta eikä oikein muista enään yksityiskohtia, esim. miksi pyöränpultit piti vaihtaa...

    Aikalaisessa Dodgessa on samanlaiset jarrut ja tässä videossa kikkailevat navan irroittamisessa. Chevyssä on erilainen olka-akseli eikä kikkailu taida onnistua, mutta navan kiinnitys on samantyylinen
    https://www.youtube.com/watch?v=yMbdEReiJZA
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä ne pyörän muuterit lähtee irti ilman prässiäkin,naputtelee varovasti tai kuminuijalla voi tempoa melko lujastikkin.juuri toissa päivänä vaihdoin navan ja sellaiset reilu tunnin homma.
     
  5. JTE3

    JTE3 Gearhead

  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    En mä ole koskaan kyllä irrottanut raidetangon päätä kuten tossa pätkässä.
     
  7. renzo

    renzo 1st gear

    Asia tuli selväksi. Video viimeisteli vastaukset. Kiitos avusta.
     

Kerro tästä muillekin!