grand voyageri abs vika- asiaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja autolady, 16.11.2014.

  1. autolady

    autolady 1st gear

    Kyseessä siis grand voyageri 3.3 v6 lx vm.2000
    Autossa abs vikaa siis. Abs valo rupes vilkkumaam tammikuun paikkeilla satunnaisesti ku muisti ja kunnes palo sit jatkuvasti.
    Tuolloin laitoin merkille että ennenku valo rupesi palamaan jarruttaes se "hurisi"ja sen jälkeen välittömästi valo sytty. Se lopetti palamisen aina auton sammuttamisen jälkeen.sit keväällä se palo jatkuvasti ja no katsastukses pomppas sitten siihen valon palamiseen. Nyt on sit etsitty vikaa. Ite puhdistelin joka nurkalta rattaat jotka on aika ruosteessa. Ja kaveri mittasi etupäästa että antureille tulee virtaa. Takasia ei siin sit keretty.
    Auto kävi valo hoidos pajalla yli kuukauden jossa ei saatu selvyyttä(lue ei vissiin viitsitty ettiä)
    Onko mitään ajatuksia mistä lähteä etsimään vikaa vai pitääkö viedä marmori tiskille? Josta saa maksaa maltaita? Vikakoodin lukija on ja se ei löydä koodia, ymmärsin ettei siel pajalla myöskään ole antanut mitään niiden laitteilla. Oon käyttänyt autoa myös toisen merkkiliikkeen huollos luettuttamassa koodia toisesta syystä muttei sielläkää löytynyt koodeja abs vikaan.

    Ikionnellinen chryslerin omistaja or NOT :odroll:
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jarrujen vikakoodia ei pysty lukemaan kuin DRB:llä ja niitä ei taida olla kuin merkkikorjaamoilla. Sillä se vika joka tapauksessa löytyy.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On niitä muillakin, mullakin on ainkin kaksi jolla pystyy ja mä mikään merkkikorjaamo oo, vaikka oonkin Jeeppi-korjaaja :wink: :wink:
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mopuristi jo osasikin kertoa, ettei vikatietoa saa normi skannereilla ulos. DRB:llä käy nopeasti.
    Mikäli osien uusimiseen täytyy ruveta, niin minulla makaa kokonainen 1997 Grand Voyagerin raato pihassa ja sen ABSit pelasi purkuun asti kuin junan vessa.
    RockAuton mukaan osien pitäisi olla yhteensopivia juurikin -97-2000 välillä, osittain myös -96 käy.
    Kaikki ABSin osat löytyy. Itse irroitettuna eivät maksa mitään, mutta jotain haluan vaivasta jos alan niitä irrottelemaan. Romurille raato on joka tapauksessa menossa..
     
  5. Väne

    Väne Gearhead

  6. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Kyllä pystyy, ei ihan kaikista halvimmilla lukijoilla, mutta esim Autel Maxidiag pro801 lukee. Itse hommasin tuollaisen kun oman voyagerin ABS-murheiden kanssa painin.
     
  7. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Ääni tälle. Veljen 2003 Voyageri teki samaa, ensin alkoi syttymään satunnaisesti ja loppujen lopuksi alkoi palamaan jatkuvasti. Sain sellasella satasen testerillä koodin ulos, vasemman takapyörän anturi sökö. En kyllä mittaamalla löytäny siitä vikaa mutta tulipahan vaihdettua, turhaan. Mulla loppu eväät niin vietiin korjaamolle, syyksi paljastui juuri tuo johtosarjan hiertyminen puhki, olisiko jonkinlaista tyyppivikaa. Nuo johtosarjaviat ovat kyllä hankalia, skannerit saattaa näyttää mitä vaan riippuen siitä,mikä johto siellä on hankautunut.
     
  8. autolady

    autolady 1st gear

    Okei kiitoksia täytynee kysellä olisko jollain tutulla vahingossa tuommoinen skanneri sit :) tuo auto on ollut niin seka sikiö osiensa kanssa että ikänä ei tiedä mikä sille kelpaa mihinkin. Mutta laitan korvan taakse Gary Grandi:n tarjouksen.
     
  9. autolady

    autolady 1st gear

    Ja lisäyksenä piti käydä kattomas että mikä tuo oma oli ku tuo autel kuullosti tutulle ja se oli Autel Maxiscan ms509 eli joku ero nyt ainaki on tuohon mkultala:n esille tuomaan..
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nuo 2001 ja uudemmat poikkeaa justiin sähköiltään ihan riittävästi vanhemmista..
    Ei sillä etteikö noissa vanhemmissakin olis ihan yhtä haperot johdot.. :x :odroll:

    1999 ja 2000 on "vähän" hankalia osiensa suhteen, kun monessa kohtaa vanhemmat palikat ei käy ja uudemmat vielä vähemmän. :argue:
    Onhan tuo Autoladyn Voikku vielä "viirusilmillä"?
    Ettei ole se uudemman korinen isosilmäinen malli.. :eek:
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    -01 vaihtui ivalot isommiksi jossain vaiheessa vuotta.
     
  12. autolady

    autolady 1st gear

    On joo viiru silimä. Mä oon saanut hyvän oikeen näiden osien kans että paree repiä osa irti ja mennä sen kans hakemaa uutta osaa :-D mutta tosiaan viel tässä vaiheessa huono mennä hakemaan uutta osaa ku ei ole vika paikannettu B-)

    Näin offtheline; kyllähä on ollu vikaa ja olis muitakin kun nyt tuon absin korjattua.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei kai se ihan perkeleesti maksa jos käy luetuttamassa koodit marmoritiskin takana, eihän remonttia siellä tarvi teettää. Anturin vaihto siellä muuten reilut 300€. Ja arvaus että apsi anturi sieltä on mennyt, jostain kulmasta.
     
  14. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Voihan nuo anturit mitata itekkin yleismittarilla.Anturin töpseli irti,mittari ohmi asentoon,ja mittaus.Jos näyttää pelkkiä nollia,sökö,jos jotain lukemaa (muuta kuin nollaa )= ehjä.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tai sitten ei.. Jos vastusarvot heittää antureissa liikaa keskenään, niin joku niistä on sökö. :rotfl:
    Johtovika on yleensä kanssa anturin johdoissa ja voi oireilla sitten ihan miten vaan. Vastusmittarilla sekin yleensä löytyy, kun taivuttelee johtoa mittari kiinni pinneissä.
     
  16. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Eipä ole vastaantullut kuin ehjiä tai täysin pimeitä.
     
  17. autolady

    autolady 1st gear

    tilanne päivitystä:

    Auto on nyt kiertänyt 2 korjaamoa ja niinhän siinä kävi että se piti viedä marmoritiskille vikakoodin lukuun, vaan eipä nekään saanut vikaa heti suoralla yrittämällä irti. suora vikakoodin luku ilmeisesti tällä DDR(?) laitteella oli antanut heijasteet joko kuskin takatassun anturista tai abs ohjausyksiköstä. ja halusivat testata sen toisella tavalla viel (lie sitten rengas irti ja mittarilla) ja viaksi nyt ilmoitettiin _vain_ abs anturi..

    Jäin nyt sitten miettimään että noinkohan vaan selviää anturin vaihdolla? vai vaihdattaako se viel sen ohjainyksikön ennenku on kunnossa..
    onkohan se abs:n anturin vaihto kuinka vaativa homma? tokiki hyvällä tuurilla siellä on alkuperäänen osa niin voi vaatia hermoja ja perkeleitä ennenkö se on vaihdettu :argue:
    tässä osia katsellesani internetin ihmeellisestä maailmasta huomasin että on muute sitten kiven ja kannon alla :O lie tyyppi vian tunkua :mad:

    vieläköhä Gary Grandillä on raato pihas??
     
  18. piiparinen

    piiparinen Gearhead

  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Siinähän se lepää.. :eek: Varmaan kevääseen, kun uutta rautaa on pesiintynyt sen eteen. :poff: Pistä YV:llä yhteystietoja, niin alkaa romua siirtyilemään sinnepäin..
     

Kerro tästä muillekin!