coiloverit taakse

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jatsa67, 2.3.2015.

  1. jatsa67

    jatsa67 1st gear

    tässä pähkäilen foordiin coilovereita taakse,tuo coilovereitten asento mietityttää, mulla tulis ne suoraan ,onko jotain nyrkki sääntöä mihin kulmaan ne tulee ,oliko niin että mitä suoremmassa niin parempi ,ja jos kulmaan tulee niin korkeintaan 20astetta :eek:
     
  2. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Where should I mount my rear shocks for drag racing?

    In drag racing, the mounting location of your rear shocks can play an important role in your car’s performance. Some racers mount their rear shocks in stock locations, some behind the axle and some even mount them at an angle. On vehicles set up for hard core drag racing, shocks and springs generally work best if they’re located behind the axle and in a straight up and down position.

    http://www.qa1.net/technical-support/st ... twentyfive

    Mounting Angle handling

    The more vertical the shock, the firmer the ride; the less vertical, the softer the ride (but less support, especially on cornering). We recommend a mounting angle of 30 degrees from true vertical at ride height. Generally speaking, the weight of the car will collapse the shock 1-1/4 to 1-1/2 inches at ride height. Using this rule of thumb, you will achieve a 30 degree angle at ride height if the shock is mounted at 26 to 27 degrees when it is fully extended.

    http://aldanamerican.com/suspension-ins ... on-guides/
     

Kerro tästä muillekin!