GM A-korin jarrulevyjen mittoja!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 1purehell, 4.3.2015.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Voisko joku ottaa pari mittaa noista 64-72 GM A-korisen jarrulevyistä?

    Vanteen vastin pinnasta tuohon kitkapinnan ulkopintaan. Mulla on noin 30mm.

    [​IMG]

    Tää on vähän vaikeampi, mutta tuosta navan sisäpuolen reunasta siihen pintaan, mihin sisäpuolen laakeri vastaa. Mulla on ~24,2mm.

    [​IMG]
     
  2. T.N

    T.N Gearhead

    A-mitta 55,05mm
    B-mitta 23,64mm

    Näin ainakin camino -1970
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ok! Kiitos. Eli näyttää siltä, että mulle myytiin väärät levyt tuon levyjarrupaketin mukana...
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nuo taitaa olla geebodin jarrulevyt. Mittanauhalla mittailin romukuormaan menevästä jarrulevystä, en koolia ruvennut sitä varten ottamaan irti mutta hyvin liki ovat noita sun jarrulevyjä.

    Sen verta vielä tarkennusta, muistaakseni kun omaani jarrulevyjä ostin niin myyjä kysy et minkä vuoden auto, kun vissiin '81 noissa joku muuttui? En sano satavarmaksi, mutta vuoden '80 Cutlassissa on jokatapauksessa samankokoiset levyt.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Laakerit muuttui isommiksi.
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    1978-1979 muuttui ulompi laakeri isommaksi. Laakerin reiän halkaisija kasvoi 19,05 millistä 21,43 milliin ja ulkokehä 45,237 > 50,005 mm. On olemassa laakeri jolla >78 levyn saa sopimaan uudelle akselille, mutta ei sellaista laakeria, jolla 79> levy sopisi vanhalle akselille.

    Ainakin F- (70-78/79-81) ja X -koppasissa (75-78/79) levy pysyi muuten samoissa mitoissa.

    Kun mallivuodelle 1977 B-koppa pienennettiin, niin sekä ulompi että sisempi laakeri vaihtui pienempiin kuin >1976. 12 tuumaisen jarrulevyn ulompi laakeri suurentui jo mallivuodelle '78 ja 11" mallivuodelle '79. Ainakin 11" levyt 78><79 on muilta mitoiltaan samat. 12" en mene vannomaan...

    G-kopassa samalla tavalla ulompi laakeri muuttui isommaksi '78><79 mutta myös levy muuttui mm. 10 mm korkeammaksi. Ainoa ero vuoden 81><82 muutoksessa taitaa olla pinnapulttien vaihtuminen millisille kierteille...
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Juu, ei noita saa sopimaan mitenkään. Kerkesin jo tehdä soviteholkit, että saan ne pienemmät laakerit sopimaan noihin pesiin, mutta sisempi laakeripesä on liian syvällä ja levy ottaa kiinni kilven kiinnityspultteihin. Ja vannekin menee 20mm liian syvälle.

    Mitä opimme tästä: Olisi pitänyt ostaa uusi levyjarrusatsi jenkeistä, eikä Suomesta yksityiseltä. Tuli vähän kalliimaksi + helkkaristi ylimääräistä ja turhaa työtä. :wc:

    Uudet levyt on tilattu US-Partsista huomiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!