Pontiac bonneville- 68 pääsylinterin tunnistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Chevypu83, 20.3.2015.

  1. Chevypu83

    Chevypu83 1st gear

    mistä tietää mikä pääsylinteri?68 bonneville,rummut edessä ja takana.mahdollisuuksia kai moraine ja bendix.sylinterin pohjassa nro sarja 5452810(8 voi olla myös 3,aika epäselvä),ei tekstejä.etu ja takapiirin lähdöt näyttäis olevan samanlaiset 9/16 avaimelle.vuotaa "juorureiästä"takapiirin säiliön tyhjäksi.Tarkoitus kokeilla tiivistää kun vain tietää kumpi sylinteri kyseessä.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Pystyykö sylinterin halkaisijalla erottamaan?

    Rockauton sivuilla oli eroteltu Moraine / Bendix sylintereitä. Katso jos niistä apuja.
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Bendixissä on pultti pohjassa joka stoppaa etummaisen männän kun purkaa, Delco Morrainessa ei ole
     
  4. Chevypu83

    Chevypu83 1st gear

    Täytyypä tutkia tuota pulttijuttua,pultti siis sylinterin sisällä nestetilassako jos on?Ulkopuolella ei ainakaan näy.En ole vielä irrottanut sylinteriä kun autoa tarvetta siirrellä ajamalla ja haluttaisi hajottaa vasta kun on osat korjaamista varten.Raybestoksen sivuilla oli kuvat ja mitat kummastakin sylinteristä,kun vain niistä mitoista ymmärtäisi mitä ne tarkoittaa.tarjosi vaihtoehtoja Moraine MC36234 ja Bendix MC36236
     
  5. Chevypu83

    Chevypu83 1st gear

    Kyllähän sieltä etupiirin säiliöstä pultinkanta löytyi paksun törkykerroksen alta,kiitos vinkistä impala 1968:lle.
     
  6. Chevypu83

    Chevypu83 1st gear

    no niin,sylinteri purettu ja putsattu.Korjaussarjan ensiömäntä tietysti erilainen kuin paikallaan oleva,tiivisteet näyttäisi olevan samanlaiset,vaihdan ne vanhoihin mäntiin ja pidän peukkuja.Epäilen että joku ehkä joskus laittanut ensiömännän jostain muusta vehkeestä ja heittänyt osan osista mäkeen.osaisikohan joku kertoa tuleeko ensiömännän päähän tehostimen puolelle jotain osia.Räjäytyskuvassa sinne näyttäisi kuuluvan push rod retainer ja washer,jonkinlainen kaavari rinkula ja paininlevy käyttötangolle.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jos epäilyttää, että se pääsylinteri ei sisällä kaikkia siihen kuuluvia (vähiä) osia niin turvallisuuden nimissä ehkä kannattaisi uusia koko sylkky....maksaa rockautossa välillä 22 - 88€ .
     
  8. Chevypu83

    Chevypu83 1st gear

    Kyllä siellä tuolla vanhalla kokoonpanolla on tarpeeksi osia,mutta jos korjaussarjassa olevan männän laittaa tarttee lisää osia.Mitä eroa bendixin ja morainen ensiömännällä,poraus sama.
     

Kerro tästä muillekin!