Charger 73 etujarrupalojen 'jousi'

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Charger440, 30.5.2015.

  1. Charger440

    Charger440 1st gear

    Uudet satulat ja palat asennettu, mutta miten ihmeen tulee se pitkulainen teräsjousi tuonne palojen ja liukutappien väliin? Ei aukene homma..
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Noiden liukutappisatuloiden kiinnitys muuttui '72-'73. Vieläpä liukuen niin että toisella puolella autoa saattoi olla vanhemman mallin kiinnitys ja toisella puolella uudemman mallinen...


    Vuodelle '73 muutokset
    - "pitimet" (V-malliset pellit) jäi pois
    - tapit muuttui kauluksettomiksi ja lyheni
    - sisempiin (isompiin) kumipusliin tuli kaulukset myös toiseen päähän
    - ulompi jarrupala muuttui ohuemmaksi kuin sisempi
    - värinänvaimennusrautalanka jäi pois

    Jos autossasi on vanha kiinnityssysteemi tai haluat uudempaan malliin laittaa värinänvaimennusrautalangan ja se sopii siihen, niin lankojen koukkupäät tulee liukutappien ympäri levyn ja ulomman jarrupalan väliin ja muuten lanka kiertää satulan ulomman päädyn ulkopuolelta.
     

Kerro tästä muillekin!