Dodge Aspen ja "aina jotain"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja bottipoika, 17.11.2015.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Ei ole tullut seurattua mainostajia, mutta näin taitaa olla.

    Googleen hakuun usa-auto varaosat, sillä luulisi firmoja löytyvän.
     
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Kyllä niitä osia saa suomestakin esim. US Centerissä 318cid vakionokka-akseli Aspeniin maksaa 111,60e ja nostajat 9,00e/kpl.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Edelleen sitä mieltä, jos vanha moottori toimi, niin kevyt venttiilityö tai kannet tuosta nokalla olevasta ja keulille. Tuo nokalla oleva on todennäköisesti sen verran täynnä irtometallia, ettei ole kovin pitkäikäinen ilman purkua ja puhdistuksia...


    Just my 5 cents
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Oliko sellainen sulo vileeni hinta koneella?
     
  5. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Saitko mopen kuntoon, vai kävikö Arniet?
     
  6. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    huh
    kylläpäs aika rientää..en oo kerenny availla OD sivuja ku o perheelisenä miehenä pitäny kaiken näköstä kiirusta (tietsikan kans ongelmia, netin kanssa samote, epäonnistuneita työnhakuja, kodin laittoo, lapsen terapija käyntejä, sairastumisia perheessä, talouden kanssa tappelua jne.).
    mutta laitetaampa pikku pvtys tähä välii

    aspil o nostaja vaiho jälkee ajeltu ny reipas 100km
    ei oo kuulunu rutinoita kampiaxelista eikä öljypumpustakaa
    öljyt ja suodattimet o tullu tuo 100km aikana vaihdettua 3x

    tossa n100km kohil käytettii nostajaa poissa ja kurkattii että mitä sille kuuluu
    http://aijaa.com/a/0Yq8lV tossapa linkki jos jota kuta kiinostaa vilkasta
    ei ollu nokka lähteny syömää nostaja pohjasta lastua
    ja iha kohtuu oikee olosesti oli lähteny pyörii ton noka pääl tuo nosti
    ku tommose 2e koliko kuva ol piirelly pohjaasa (tosi pitäskö tuo sit olla koko nostaja pohja alueel piirtää tuhrannu jos optimaalista etittäs?)
    tarkotus o kuulostella n500km etiä päin ja tarkastella sit uuvestaa toi nosti ja ruveta sit jatko suunitelmia puimaa (nokan vaihto vai mikä se sit on).

    kickdown vaijeriki o saatu viriteltyä ja parii otteesee hienosäädettyä
    (ei tos mu cartteri kaasari vivustossa ollu paikkaa tälle lokarin kd-vaijerille nii joutuu vähä hakee tota oikeet kohtaa)
    kaasari palautusjousiha se ei enää sit tietenkää jaxanu vetää ihteesä takas ku tuli tuo kd-vaijeri kuorma sille lisäx. tämä ongelma selvittelin iha vaa brutaalisti lyhentämällä kaasarin palautusjousta.

    termostaattiki tuli vaihdeltua uutee ja iha mukavasti alkaa olla lämmi jo näi talvellaki.
    parit rosvo liitoxet otin tosta sisälämppärikotelon kylestä ja vetelin puhalliputket etusivuikkunoille.

    syyläri paisuntasäiliön letkun vaihtelin uuteen teräspunoxeen ku vanha kangasletku tuntu jo aika laholle.

    heti tanki perseest lähtevät bensaa hikoilevat kangasletkut o heti seuraavax vaiho alle menos (ostettu jo uudet teräspunoxet valmiix)

    osasha se aspi sylkästä tossa viime vkonloppuna marjakiisselit pitki parkkipaikkaa ja siinä kiroilin hetken että ei oo totta loota kusee allesa.
    sekunni kahe päästä tajusi että ohjaustehostiha pyörii myös marjakiisseleillä
    ja sieltähä se onnex vuoto löyty. kirasin sit vuotava liitos kohdan tost tehostimesta ja toivo että se ny pitäs.

    hyödynsin sit noita leutoja kelejä mitä luonto tarjoili
    ja nosti turhaa hattuhyllyl pyörineet kajarit pois ja vetäsin peitelätkät niskaa.
    naitin myös vanhan mustavalko kuvaputki valvontamonitorin ja anteeniverkon digiboxin keskenää ja muokkasin ne toimimaa 12v tasavirral.
    tämän liiton tuloxen sit ruuvailin aspi kojelautaa tuomaa ehtaa 70-80lv taitteen henkeä.
    http://www.youtube.com/watch?v=4WZUCJ6wWkI
    tossa yllä linkki toho 70s style pimp my ride virityxeeni
    tarkotus ois jatkaa tota lapsuuteni ajan auton rakennus tyyliä
    mm.LA-puheli (eihä näitä kukaa enää kai käytä mut tyyli enne tarkotusta;)
    vanha analogisella virittimellä oleva radio missä on ne pyöreet pyöriteltävät napit, semmone vanha-aikane equlisaattori pitäs myös jostai löytää (semmone missä o roima rivi niitä ylös-alas vedeltäviä vipuja), fake-sivuputket, ehkäpä keinoturkis verhoilu ovii, perä on jo valmiix kohti taivasta ja samote mangelssi vanteet parvekkeella odottamassa (näihi vanteisii oo saanu hommattua jo pikät kromipultit:)

    peltien laho hommat ois myös tarkotus alottaa tos ens kuussa ku löytyy pajalta vaa aikaa tälle aspille. sain sovittua näistä peltihommista semmose urakka hinna että en taija ite viittiä ruveta kiroilee ton vihaamani hitsin kanssa.
     
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    joo
    niihä nuita näky alkava tulemaa ku tajus käyttää mainoxen esto ohjelmaa pois päältä.
    kiitos
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Löytyy, montaks tarviit??
     
  9. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    heh
    eiköhä se iha yx riittäs
    vinkuuha ne mukavasti konee kieroste mukana niiku sillo vanhoina hyvinä aikoina :D
    paljonx pyyvät moisesta? kovi paljoo piälle käsittely & postittelu makxuje en kykene tähä hättää tarjoomaa :lol:
    pistän sul vaik kohta tonne yxityis viestie puolelle tarkemmat yhteys tietoni nii jos onnistuttas kaupat hieromaa tämmösestä "antiikki" laitteesta.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Laitoin sulle bottipoika yv:tä...
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    Huomasin tuon sun juutube pätkän. Täälä ois ehyt koelauta entisen tilalle. On ilmanen nii ei tarvi kenenkään vinkua
     
  12. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Re: dodge aspenin vänkärin puolen etupää on täysin kuoleutun

    kiitti tarjouxest
    mut tarkotus ois väsätä ite custom koelauta tähä ku kerkiin
    plexist ajattelin sompaila semmose härskin hökötyxen
    jonka läpi näkys koko piuha,putki&vaijeri helvetti
     
  13. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    onnistuttii perheenkans käymää aspenil mökil
    ja siinä mökki matkaa taittaissani huomasin että tuppaa jumittamaa 2vaihetta päälle.
    3vaihteen saa päälle ku nostaa vauhdin tonne 90kmh ja sit höllää kaasua. ilmeisesti on tuon kd-vaijerin säätöö siis vielä edessä?
    (aspen söi muute yllättävä vähä löpöö tämmöses maantie ajossa keskinopeutena n80kmh ottaen huomioon että hirtti tuota 2vaihetta päälle, kaasarin säädöt o poskellaan ja virranjakajan alipainekellokaa ei oo kytkettynä..n16l 100km)

    mökki varastoo penkoissa löysin vanhan darttini aikasen moparin varaosa luottelon vuodelta 2000 (nostalkinen hetki..varsinki ku löyty ylös kirjattuna sen sivuilta mitä oli tullu darttii aikoinaa hommailtua ja paljo oli markkoja uponnu noihi hankintoihi. mm.takaiskarit 500mk, käretön sytytys sarja 1500mk).

    paluu matkalla laturin hihna pomppas paikoiltaa vanhuuttaan
    ja tuli huomattua että autosta tuppaa häviämää näköjää tehot ku ei latausta oo.
    ilmeisesti pelkkä akku ei riitä oikeen kunnolla sytytyksen pyöritykseen?
    perille kuitenki päästiin vajaa tehosena ja seuraavana pvnä laturi jumppa käyntiin.

    kolmas varaosa liikkeest haettu hihna sitte sopi vihdoinki paikoileen (onneksi varaosaliike löytyy iha kivenheiton päästä).
    siinä laturi hihnaa rassatessani väljäsin samalla myös kd-vaijerin kireyttä vähäsen (tulevaisuus näyttää sit avittiko).

    ps.pieniä teknisiä ongelmia itselläni tämän ODn uudistuksen myötä
    en saa esm. seurattua seuraamiani ketjuja&juttuja vaikka seuraus on asetettu päälle näihin. joutuu käymään aina kurkkimassa manuaalisesti että onko jotai ilmestyny ja minne ilmestyny.
     
  14. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    eile tuli vaiheltua sit tonne löpötanki juuree uudet teräspunosletkut vanhoje hikoilevien tilalle.
    samalla siinä tankin anturin piuhan liitokset tuli myös uusittua mutta eipä ollu apua siitä löpömittarin toimintaan. aivan samalla tavalla sekoilee vieläki tuo mittarin neula..eli näyttää joko täyttä tai puolta tankkia tai sit naputtaa niitte väliä. pitäsköhä tuo tankki olla vielä jotenki erikseen maadoitettu että homman saisi toimimaan?

    autolootan öljyt tuli myös tarkisteltua ja vähä lisäiltyä

    väljäilin eilen myös taas tuota kd-vaijeria vaihteeksi pari milliä.
    nyt suostu viskaamaan kolmosen silmää jo tuola 80km vauhdissa, mut alkaa tulla ongelmaksi sit tuo pienemmälle vaihtaminen (yllättävän hankalaksi osoittautunut löytää tään kd oikea kohta).

    tämän kuun lopussa jätän aspin pariksi pvksi pajalle peltitöitä varten.
    pohjan ja ovien lahot pitäisi olla historiaa sen jälkeen ja kevättä pitäisi päästä toivottamaan ehjin pellein:) ..myös turbiinin koppaan pitäisi ilmestyä suojapelti tällä samalla kertaa nii ei pääsis mökkitien kivet hyppimään tuone sisuksiin.

    sitten olisiki vuorossa saada nuo jarru putket vedettyä vähän siistimmin ku jonku aikaisemman omistajan toimesta ne on vedelty vähän miten sattuu.

    kevät auringon sulattaessa tiet, pitäisi sit varmaan yrittää ruveta tappelemaan nuita kaasuttimen ja virranjakajan säätöjä..luulisin että ku sais sen jakajan alipaine kellon jekkasemaan nii ajamisesta tulisi vähän mukavempaa.

    ainii ja parinsadan kilsan jälkeen vielä pitää kurkistaa taas tuo vaihdetun nostajan tilanne ja vaihdella ties kuinka monennen kerran nuo moottoriöljyt suodattimineen.
     
  15. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Alunperin on ollut tällainen maadoitusliuska anturin putkesta rungossa olevaan bensaputkeen (kumiletkun yli) http://www.classicindustries.com/product/mopar/parts/mf290.html

    Anturin pystyy mittaamaan. Mopareissa tyhjänä ohmit on noin 73 ja täynnä noin 10.
    Mittarin pystyy testaamaan siten, että irrottaa sen signaalijohdon anturista, jolloin näyttää tyhjää ja oikosulkee sen signaalijohdon maahan, jolloin näyttäää täyttä.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  16. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kiitos tästä! arvelinki että tuo pitää vielä jotenki lisä maadottaa.
    pitää kokeila väsäillä jonki näköstä maadotusta tuoho väliin.
     
    Muokattu: 4.3.2016
  17. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    vkonloppu meni kyhätessä kojetaulua aspiin http://aijaa.com/a/FZfqd6
    ja ainaha sitä jotai ihmeelistä ilmestyy
    tällä kertaa pyyhkijöitten sulkijen moottorin nopeus (2nopeus katosi, mutta löytyy hetkeksi pissapoikaa käyttämällä)
    www.youtube.com/watch?v=SDfSOiKG8bw
    mitään kytkentöjä en menny muuttamaa tossa kytkimessä tätä kojetaulua kasatessani.
    kävin konehuoneen puolella vilkuilemassa noita pyyhkijänmoottorin piuhoja
    ja joku aikaisempi omistaja on näköjää pätkiny ja liitelly sielä jotain..
    ..olisikoha ny nämä pätkimiset ja liitokset hapettunu sillee
    että vika voisi olla niissä (pitää käydä nuo tässä läpi ku kerkii) ?
    ihmetyttää tuo "nitro-boost" nuissa pyyhkiöissä tuota pissapoikaa käyttäissäo_O
     
    Muokattu: 6.3.2016
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Siellä on tyypillinen rosvosähköasentaja käynyt

    Sitä ei vaan voi ymmärtää, et miten hemmetillä jotkut onnistuukin. Kaverin takatuuppari skodassa heräsi radio kun laittoi pyyhkijät päälle ja radion kun laittoi päälle alkoi pyyhkijät pyyhkimään.

    Kannattaa lukea http://www.overdrive.fi/forum/threads/aiva-hyvät-patentit-yms-viritelmät.35569/

    Niin saa hiukka viitettä mitä jotkut osaa tehdä [​IMG]
     
  19. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    vedet silmissä lueskellut tuota laittamaasi linkkiä.
    voiko nuo puumäntä jutut olla totta?!?
    on nuihi virityksii tullu syylistyttyä itekki esm.
    1.kaveri toi subarusa helmat hitsattavaksi katsastus kuntoon.
    siitä vehkeestä vaa ei löytyny ehjää peltiä mihi hitsata
    joten jeesus teipillä pahvilaatikosta siivut helmaan kiini ja lasikuitupakkelit päälle
    leima tuli subarulle.
    2."koiran perskarva" liitoksia tullu tehtyä (pyöräytetää piuhat yhtee ja sähkäriä pääle).
    toistakytä vuotta sitte tämmösiä pysty tekee aika huoletta
    ku oli sähkäri nii hyvälaatusta vielä että ei lähteny itestää purkautumaa vaa sai tiivii ja pysyvä liitoksen...toisi ku nämä nykyajan sähkärit jotka lähtee itestää purkautuu jo pari pv sisäl:confused:.
    3.iskari päälys putki karannu ruostee mukkaa..putkesta uus päälle, hitsillä päätysaumat ympäri, maalia päälle ja jo passas.
    nämä siis pitkälti toistakytä vuotta sitte nuorena poikana
    ny vanhana naavapartana tuli..
    4..sikaflexil kuskioven ikkunantiiviste taiteiltua oventiivisteestä.
    oli semmone hätä patentti ku murentu atomeix orkkis tiiviste.
    pitäs joskus jaksaa tehä vähä nätimmi tuo homma.
     
  20. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tänää tuli vähä taas jatkettua kojetaulu väsäystä
    ratista sain irroteltua jo suurimman osan hilseilevästä punaisesta
    ja paljastettua jo jonki verran tuota orkkis vihreätä sieltä alta
    http://aijaa.com/a/FZfqd6
    tuon rattiputken tämän hetkisen maalin alla ois näköjään orkkis metallihohto vihreä pinta
    kuinkaha tuon vihreän hohtopinnan saisi esille ilman että sitä vahingoittas?
     

Kerro tästä muillekin!